Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, April 5, 2015

KEKEJAMAN MEDIA SOSIAL: 'HENTI SEBARKAN GAMBAR I.C SAYA', RAYU MANGSA KEPADA PENGGUNA MEDIA SOSIAL!!!



Video seorang individu merayu agar gambar MyKad miliknya tidak disebarkan lagi mencetuskan kekecohan di media sosial.

Individu bernama Hafizal, 27, merayu agar gambar kad pengenalannya tidak disebarkan lagi kerana tindakan itu mencemarkan imej serta maruahnya.

"Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Saya nak bagitahu kepada anda semua tolonglah jangan keluarkan gambar saya dan janganlah tunjukkan IC saya dan mengedit IC saya sampai macam itu sekali, saya malu sangat. Sebab saya nak cari rezeki yang halal.

"Saya tak ganggu orang, saya tak kacau orang. Tapi tolonglah jangan buat IC saya macam tu. Tolong jangan kata saya macam-macam. Saya merayu sangat.

"Saya hilang arah sejak saya nampak gambar-gambar IC saya dibuat macam tu, kawan-kawan saya hantar dekat saya, pelanggan hantar pada saya. Saya malu sangat. Apa salah saya dengan anda semua? Saya minta maaf, tetapi tolonglah jangan keluarkan gambar IC saya macam tu. Saya merayu sangat," katanya.


Difahamkan, gambar kad pengenalan Hafizal tersebar sejak kebelakangan ini kerana status dalam kad pengenalannya itu berbeza dengan wajahnya yang persis seorang wanita.

Berdasarkan kad pengenalan, Hafizal didaftarkan sebagai seorang lelaki dan status jantinanya pula adalah khunsa.

Gambar kad pengenalannya itu disebarkan oleh individu yang tidak bertanggungjawab menyebabkan Hafizal terpaksa menanggung malu apabila dia dihujani dengan pelbagai persoalan & mesej dari rakan-rakan serta pelanggan tempat kerjanya.

Bertambah buruk lagi apabila adanya individu yang tidak bertanggungjawab menyunting gambar kad pengenalannya itu menyebabkan Hafizal dilemparkan dengan kata-kata buruk.

Perkara ini menyebabkan Hafizal tertekan dan menangis serta tidak faham mengapa dirinya dimalukan sampai ke tahap itu. Sebagai jalan terakhir menamatkan isu ini, Hafizal tampil dengan rakaman video yang dirakam di dalam kereta di tepi jalan, merayu agar orang ramai berhenti menyebarkan gambar kad pengenalannya.

SUMBER: COPY PASTE THEHYPEMEDIA


2 comments:

Anonymous said...

Ramai yg suka dosa free2.

Anonymous said...

Manusia sekarang sdh tdk tidak tahu halal haram...mgaibkan org..bila iman sdh tdk d guna pakai lg dlm hdp ini lah jdnya..walau khusa skalipun..apa insan ini bukan milik yg esa..adakah ia mintk di lahir begini..inilah kejahatan di akhir zaman..yg sngup bertuhan nafsu..

 
Blogger Templates