Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, July 6, 2015

PELIK!!! NAZRI AZIZ MINTA NAJIB ABDUL RAZAK AGAR TIDAK SAMAN WALL STREET JOURNAL!!!



Ini benar-benar pelik...

Dalam ramai-ramai sama ada yang menyokong mahupun yang mahu melihat Najib terlentang dan akhirnya kehilangan jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia meminta serta mendesak Najib segera mengambil tindakan undang-undang ke atas The Wall Street Journal yang cukup terkenal dengan pembohongan mereka, walaupun bermegah dengan pelbagai anugerah serta penghargaan, ada pula seorang menteri kabinet yang menasihati Najib agar tidak mengambil tindakan undang-undang ke atas WSJ.

Menteri Kabinet tersebut adalah Nazri Aziz... Menteri Kebudayaan dan Pelancongan yang sehingga kini telah gagal menjalankan tanggungjawab serta amanah yang digalasnya dengan kadar kemasukan pelancong semakin menurun dan merosot selain ketiadaan inisiatif untuk menarik lebih ramai pelancong asing selain daripada mengambil jalan mudah dengan penghapusan visa kepada pelancong-pelancong dari China.

Menariknya, rekod 'kehilangan' pelancong-pelancong China di negara ini yang bermakna, mereka masuk tetapi tidak pernah keluar meninggalkan negara ini, cukup tinggi.

Dalam kenyataannya, Nazri Aziz mahu Perdana Menteri memikirkan semula tindakannya untuk menyaman WSJ dengan berkata, akhbar harian itu sekadar membuat tuduhan ke atasnya. Sepatutnya katanya lagi, dalam prosedur yang betul, WSJ akan membuat laporan kepada polis berhubung penyelewengan RM2.6 bilion dana 1MDB yang dipindah masuk ke akaun bank Najib.

WSJ juga perlu menyerahkan bukti dan fakta kepada pihak berkuasa. Itu adalah prosedur. Sekiranya Najib mengambil tindakan ke atas WSJ, ia seolah-olah memperlihatkan sikapnya yang berpilih-pilih.

Kata Nazri lagi, Najib perlu konsisten. Kalau sudah jadi konsisten, perlu sama semua pihak.

Berkenaan pasukan khas yang telah merampas dokumen-dokumen dari premis-premis SRC International Sdn. Bhd, Gandingan Mentari Sdn. Bhd dan Ihsan Perdana Sdn. Bhd, menurut Nazri, ia adalah perkara biasa. WSJ menurutnya masih lagi boleh membuat laporan polis. Sekiranya mereka telah menyerahkannya kepada pasukan khas, tiada lagi keperluan Perdana Menteri untuk menyaman mereka.

Dalam keadaan seperti sekarang, pihak yang menuduh perlu membuat laporan polis, bukannya Perdana Menteri menyaman mereka, kata Nazri lagi.

Sementara itu, Najib berkata, dia akan merujuk para peguamnya dan akan membuat sebarang keputusan pad minggu ini.

WSJ dan Sarawak Report telah menerbit serta menyiarkan pada Jumaat lepas, sebuah artikel dengan memetik kenyataan seorang penyiasat yang tidak dinamakan, mendakwa hampir USD700 juta (RM2.63 juta) dana 1MDB telah dimasukkan ke akaun peribadi Najib.

Pejabat Perdana Menteri memberi respons dengan menyatakan, artikel tersebut adalah sabotaj politik manakala 1MDB menafikan sebarang penyaluran dana kepada akaun peribadi Najib.

Najib turut menolak dakwaan tersebut dan menegaskan tuduhan tersebut adalah liar dan berniat jahat selain mainan politik musuh politiknya untuk menjatuhkannya.

WSJ bagaimanapun menegaskan, siasatan dan artikel yang mereka siarkan itu adalah berdasarkan kepada dokumentasi tulen. (SUMBER)


2 comments:

Anonymous said...

Nazri aziz menteri bingai.
Depan melayu tunjuk kote,
depan cina kote jadi kulup terus.
Telur masuk kerandut.

Anonymous said...

Nazri gangster taik kucing..lu langsi lu mari la..wa tak heran la dengan lu..puiihh.Jibby lu kena tergolek dlu baru ekonomi kite bole naik balik..sial punye najib

 
Blogger Templates