Saturday, November 21, 2015

KEBEBASAN ANWAR IBRAHIM ADALAH KEUTAMAANNYA, BUKAN LAHAD DATU, KATA NIK NAZMI!!!



Ketua AMK bermuka benyek, Nik Nazmi Nik Ahmad yang juga merupakan ADUN Seri Setia hari ini tampil membela gambar-gambar Nurul Izzah bersama-sama jurucakap lanun-lanun Sulu yang menyerang dan cuba menguasai Sabah bagi pihak Filipina, Jacel Kiram.

Gambar-gambar Nurul Izzah bersama Jacel Kiram, telah dimuatnaik oleh Jacel Kiram ke laman Facebook peribadinya.

Kata Nik Nazmi, masyarakat tidak seharusnya mengalihkan perhatian mereka dengan isu ini terutama sekali yang membabitkan pemenjaraan Anwar Ibrahim. Ini adalah kerana pertemuan Nurul Izzah dengan Jacel Kiram adalah tentang KEBEBASAN ANWAR IBRAHIM. (RUJUK SINI)

Anwar Ibrahim sedang menjalani hukuman penjara selama 5 tahun selepas Mahkamah Persekutuan menolak rayuannya dalam jenayah liwat membabitkan bekas pembantu peribadinya.

Nurul Izzah dan PKR secara keseluruhannya cuba menggambarkan yang hukuman atas jenayah liwat yang dijalani oleh Anwar Ibrahim adalah bermotifkan politik walaupun berbelas-belas orang peguam Anwar Ibrahim sepanjang tempoh perbicaraan tersebut, langsung tidak menampilkan bukti dan fakta tentang unsur-unsur politik, sebaliknya berbelas-belas orang peguam yang diupah oleh Anwar Ibrahim, termasuklah dari luar negara, hanya mempersoalkan bidang teknikal forensik dan amalan perundangan membabitkan perubatan di Mahkamah Tinggi, Mahkamah Agung mahupun di Mahkamah Persekutuan.

Nik Nazmi menuduh Barisan Nasional sedang memutarbelitkan isu pertemuan Nurul Izzah-Jacel Kiram dalam usaha untuk mengalihkan perhatian rakyat Malaysia daripada deklarasi PBB yang Anwar Ibrahim telah ditahan secara tidak sah.

Lebih menarik lagi ialah, menurutnya, bukan Nurul Izzah yang mengaturkan pertemuan tersebut sebaliknya, rakan PKR di Manila sebagai sebahagian daripada pertemuan Nurul Izzah dengan ketua masyarakat berpengaruh sepanjang lawatan Nurul Izzah ke Filipina.

Dengan kata lain, pertemuan, perbincangan, rundingan atau makan malam dengan Jacel Kiram atau dengan sesiapa pun yang menjadi musuh rakyat negara ini, adalah HALAL selagi mana mereka menyokong pembebasan Anwar Ibrahim daripada penjara!

Anwar Ibrahim lebih penting daripada segala-galanya di Malaysia?

Segala-galanya termasuklah 70 KEMATIAN DAN PEMBUNUHAN oleh lanun-lanun Sulu Mindanao serta ganggugugat ke atas rakyat Sabah khususnya?

30 juta rakyat Malaysia, yang terpenting adalah ANWAR IBRAHIM?

PI MAMPUS SAMA ANWAR IBRAHIM DAN KELUARGANYA!!!


7 comments:

Anonymous said...

WOW! Boleh tahan jugak si pondan tua Raja Liwat nih....berapa ramai pondan2 simpanan yang dia bela? Itu lah dia anugerah batang bengkok yang diwar warkan oleh si sepat kering nenek korea.
Yang penting, duit dapigs terus masuk poket pejuang2 pondan simpana Raja Liwat.

RLPA.....RAJA LIWAT PONDAN ARMY...di bawah general botak bulat jambu fizi aaawwwww.

Nik Nazmi ni setakat kolonel jer.

Anonymous said...

Memang BABI laaaa si BABI anak beranak, trmasuk dgn BARUA2 BABI!!!

Anonymous said...

Bukan setakat Raja Liwat saja Raja Zina sekali. Kalau anugerah tuhan berzina/liwat itu bukan Alsyeikh Alanwar Aljuburi tetapi klon.

Anonymous said...

Aku MOHON pak menteri KDN dr zahid hamidi menahan ank anuwar ni segera, buat sikit soal siasat.
Aku nk tengok latifah Koyak meroyan.....kahkah

Anonymous said...

rakyat Malaysia tak bodoh macam orang PKR lah, rakyat tahu anwar di penjara kerana kesalahan main bontot, mahkamah ada bukti cukup untuk jatuhkan hokum, arpal singh yang di anggap loyar hebat pun setuju ada masuk itu barang, tapi suka sama suka...apa pun liwat terjadi dan hkuman ikut undang undang Malaysia. apa kena PBB, penyokong kiram di Filipina,..itu orang luar..PKR lu mau ke orang luar tadbir ini Negara..bodoh punya PKR..dia main bontot,..hokum jenayah, bukan politik..ada tau ke..chit kalau boleh kasi penjara anwar lagi lami..jail dalam pun dapat VVIP treatment apa ini..lain orang banduan tak da apa layanan pun...banduan tetap banduan..no sorry..

Anonymous said...

Anwar dipenjara oleh mahkamah kerana kesalahan liwat, x de kena mengena dengan BN atau kerajaan. Nak keluarkan Anwar dari penjara mesti lalu Kiram ke? Semua orang tahu yg Kiram tu musuh negara. Jadi berkawan dengan Kiram bermakna Nurul juga memusuhi negara, walau apapun alasanya, memang x masuk akal. Anwar memang akan keluar dari penjara apabila tempoh hukuman tamat kelak, so why worry?.

Anonymous said...

Manusia mcm ni lah yg akan menjual maruah negara dan kemerdekaan negara demi memenuhi nafsu sendiri... pihak pembangkang di Malaysia nak menjahanamkan Malaysia... kaum Melayu yg menyokong adalah penderhaka... tapi Melayu yg menyokong pembangkang telah di PERBODOHKAN dan DIBUTAKAN oleh pembangkang.... Secara peribadi Nurul Izzah is a low class politician... menang pilihanraya atas perbuatan fitnah... layak jadi ahli neraka... disebabkan mulut dia..

top