Tuesday, November 24, 2015

PULAK DAH!!! TIAN CHUA TERAGAK-AGAK NAK SAMAN ZAHID HAMIDI WALAUPUN WAN AZIZAH NYANYOK KATA TIAN CHUA AKAN SAMAN!!!



Walaupun sebelumnya beria-ia menggertak mahu menyaman Zahid Hamidi kononnya kerana telah menfitnahnya tetapi akhirnya Tian Chua menyatakan, dia masih teragak-agak dan tidak dapat membuat keputusan sama ada hendak meneruskan saman atau sebaliknya.

Semalam, Zahid Hamidi menuduh Tian Chua merupakan dalang pertemuan antara Nurul Izzah dan Jacel Kiram. Nurul Izzah kemudiannya meminta maaf tetapi Tian Chua pula menafikan serta enggan memohon maaf.

Zahid Hamidi telah menyatakan bahawa Nurul Izzah tetap akan dipanggil untuk memberikan keterangan kepada pihak polis.

PDRM telah mengesahkan memanggil Nurul Izzah dalam tempoh dua hari ini untuk mendapatkan keterangan daripadanya berhubung pertemuannya dengan Jacel Kiram.

Tian Chua pernah terbabit dalam kemelut Lahad Datu apabila memperolok-olokkan pasukan keselamatan yang menggadaikan nyawa di Lahad Datu apabila wilayah tersebut diserang oleh lanun-lanun Sulu Kiram. Dia kemudiannya menuduh, serangan tersebut adalah SANDIWARA UMNO.

UMNO telah bertindak menyamannya tetapi semasa perbicaraan Tian Chua memohon maaf dan menarik kembali kenyataannya, sekaligus membuatkan peguam UMNO juga menggugurkan saman fitnah ke atas Tian Chua pada Januari 2014.

Barangkali kerana ketegasan yang ditunjukkan oleh beberapa orang pemimpin UMNO kebelakangan ini, ditambah pula dengan helah 'MEMOHON MAAF' semasa perbicaraan telah mula diperkatakan, Tian Chua mula teragak-agak kerana dia sedar, dia tidak mempunyai sebarang kelebihan memandangkan dalam insiden Lahad Datu, dia juga terlibat apabila dikatakan bersama-sama beberapa orang pemimpin PKR telah menemui pihak tertentu dua hari sebelum lanun-lanun Kiram menyerang Lahad Datu.

Dalam pertemuan Nurul Izzah dengan Jacel Kiram, Tian Chua juga ada sekali.

Bercanggah pula dengan Wan Azizah yang diketahui sedang dilanda penyakit 'nyanyuk kronik' selepas jam tangan Omega yang dikatakan ada dalam simpanannya tetapi tidak pernah dapat ditunjukkan dan dibuktikan.

Wan Azizah kata, Tian Chua akan saman Zahid kerana menfitnahnya tetapi Tian Chua pula kata, dia masih belum buat keputusan untuk berbuat begitu.

Apa sudah berlaku?

Tian Chua takut?

Tian Chua kecut perut?

Tian Chua takut segala rahsianya terbocor dan terbobos?

Hanya Tian Chua sahaja yang mengetahuinya mengapa tiba-tiba sahaja dia menyertai Tony Pua yang kehilangan kedua-dua biji telurnya!!!


5 comments:

Anonymous said...

Telo dia sebiji je.. X percaya tanya Nurul

Anonymous said...

Walau apa sekali pun kerajaan malaysia saya ulangi kerajaan malaysia dan menteri dalam negeri malaysia saya ulangi menteri dalam negeri malaysia perlu menunjukkan kejantanan yg sebenar...jangan pula bila pengkhianat negara minta maaf terus tarik saman...Itu BODOH NAMANYA WAHAI MENTERI DLM NEGERI MALAYSIA. Kali ini cuba taruk noktah sikit. Cuba ajar sikit manusia kurang ajar macam dua lahanat ni TIAN CHUA dan NURUL IZZAH janda tu.

Anonymous said...

xder kualiti punya blog ... tengok diri sendiri dulu laa ... selasa dah banyak kali lepas ... najib kecut ... menipu jer kerjanya ... konon nk tunjuk parti lain yg kecut ... ni laa akibat hidup makan lendir politik.

Anonymous said...

Apa masalah kau ni?gila babi tak tentu pasal.....byk lg blog lain yg kau gatal buah peliaq jgk masuk blog ni buat apa?

Anonymous said...

Hati dia yg sakit dah bertambah sakit. Tngu mati je

top