Sunday, April 24, 2016

BINATANG MALAYSIAKINI YANG CUBA BUAT ONAR, KINI JADI BURUAN POLIS!!!



Polis berkata, mereka sedang menyiasat wartawan Malaysiakini di bawah Kanun Keseksaan selepas enam laporan polis dibuat berhubung artikel yang ditulis membabitkan sebuah seminar di Sibu, Sarawak. 

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak, SACP Dev Kumar berkata, wartawan tersebut akan disiasat di bawah Seksyen 505 (c) Kanun Keseksaan kerana cuba mengganggu ketenteraman awam. 

Bagaimanapun, polis berkata, mereka tidak tahu menahu yang wartawan tersebut telah diarahkan pulang ke Semenanjung.

"Kami tidak mengetahui yang dia telah diminta meninggalkan Sarawak oleh majikannya," katanya.

Seksyen 505 (c) membabitkan sebarang kenyataan, khabar-khabar angin atau laporan 'yang berniat untuk menghasut' atau 'yang berniat untuk menghasut mana-mana orang dalam masyarakat untuk melakukan kesalahan ke atas orang atau pihak lain.'

Sekiranya didapati bersalah, orang yang didakwa boleh dipenjarakan sehingga dua tahun, atau didenda atau kedua-duanya sekali. 

Laporan-laporan polis telah dibuat ekoran penerbitan dan penyiaran artikel yang memetik kenyataan ADUN Nangka, Dr. Annuar Rapa'ee sebagai berkata, rakyat Sarawak perlu mengundi Barisan Nasional dalam Pilihanraya Negeri supaya 'pemimpin Islam boleh terus mengetuai kerajaan Sarawak.'

Annuar mendakwa, artikel tersebut telah memutarbelitkan ucapannya dalam sebuah seminar di Sibu. 


11 comments:

Anonymous said...

ambil tindakan segera.

Anonymous said...

Alahai, jauh ke mana sigemuk macam babi tu nak lari????

Anonymous said...

Tak perlu lari pun sebab tak siapa yg kejar ...lain lah kalau minah tu melayu sampai kelubang cacing kena hambat. Nanti keluar statement mintak maaf habis cerita...tutup fail.

Anonymous said...

Nama pun kaw. Dah dekat dengan cow...rupa dia jgn cakap la..sendiri tenguk

Anonymous said...

muka..badan sama dgn perangai..hehe

lufang said...



Bolih mintak maaf maa aa , macam biasa maa aa ,tatak hat punya .

Anonymous said...

itu orang ke? nampak macam babi gemuk jer...

Anonymous said...

Babi lari laju woi

Anonymous said...

Tak perlu guna interpol... hantar pegawai Haiwan..cari diPig Farm.. dia senang menyorak disana tanpa pakai penyamaran..pon !

Anonymous said...

Ghupo pun mcm bak

Anonymous said...

Mohon comolot dgn sam ketot.. dua2 mulut longkang

top