Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, May 31, 2016

PARTI GENERASI BARU TAWAR SYED SADDIQ JADI CALONNYA DI KUALA KANGSAR!!!



PRK Kuala Kangsar semakin menarik setelah seorang anggota Pemuda UMNO Malaysia, Syed Rosli Jamalullail yang berasal dari Kuala Kangsar menawarkan diri sebagai calon Bebas setelah memaki hamun calon BN di wall Facebook peribadinya.

Sebelum ini, bekas Ketua Penerangan Wanita UMNO Malaysia, Hamidah Osman dilaporkan akan mencalonkan diri sebagai calon Bebas di Kuala Kangsar. Khabar-khabar angin itu dilihat semakin benar apabila Hamidah Osman yang telah disingkirkan dari UMNO beberapa bulan lalu, menyelar kepimpinan UMNO kerana memilih Mastura Mohd Yazid sebagai calon yang disifatkannya sebagai 'lawak jenaka'.

Terbaru, Syed Saddiq yang telah berikrar akan berkempen di Sungai Besar dan Kuala Kangar, telah ditawarkan oleh Parti Generasi Baru sebagai calon mereka di PRK Kuala Kangsar.

Parti Generasi Baru telah ditubuhkan oleh bekas pemimpin MIC dan PKR, S.Gobi Krishnan pada tahun 2013.

Syed Saddiq dalam reaksinya, dilihat tidak begitu teruja dengan tawaran Parti Generasi Baru kerana barangkali menyedari parti tersebut telalu baru dan tidak mempunyai sokongan.

Menurutnya, dia berbesar hati dengan tawaran yang diberikan tetapi dia tidak akan bertanding sebagai calon walaupun dia akan lebih aktif dengan ceramah dan kempen.

Ironinya, Syed Saddiq yang seringkali diberikan pujian oleh manusia-manusia sealiran dengannya kerana mempunyai ramai pengikut, tidak berani untuk bertanding, apatah lagi dia yang seringkali dijenamakan sebagai pendebat terbaik Asia, boleh menggunakan kelebihan itu untuk menarik undi daripada para pengundi sama ada di Sungai Besar mahupun di Kuala Kangsar.

Sebagai orang yang kuat mendabik dada dan memandang apa-apa sahaja tindakan pihak kerajaan khususnya Perdana Menteri, Najib Abdul Razak sebagai salah dan mengkhianati rakyat negara ini. Justeru, tawaran yang dibuat oleh Parti Generasi Baru, diterima oleh Syed Saddiq sekaligus membolehkan dia membuktikan bahawa segala kata-katanya ini adalah sesuatu yang serius, bukannya sekadar cakap-cakap seorang budak yang tidak pernah kenal golongan penjual kuih kanak-kanak yang berjalan serata ceruk dan lorong, yang sudah pupus hampir tiga dekad lalu!!!


2 comments:

Anonymous said...

NOW, everyone wants to be YB............

Anonymous said...

Kuala Kangsar tak nak MP murtad penjilat kapir!

 
Blogger Templates