Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, July 30, 2016

KETIGA-TIGA TAN SRI YANG DITUDUH PERLU MEMBERIKAN JAWAPAN STRAIGHT-FORWARD, BUKAN SEPERTI MAHATHIR YANG BERBELIT-BELIT DAN AKHIRNYA BERKATA, 'SAYA TIDAK ADA BUKTI'!!!



Penulis: Azmi Arshad

Puak Anti-Najib (ANC) cuba meyakinkan kita bahawa Peguam Negara Amerika Syarikat merupakan orang yang paling jujur di dunia. Oleh kerana itu, apa-apa sahaja tuduhan yang dibuat oleh DOJ, maka ia adalah benar. Justeru, sepertimana yang diharapkan oleh ANC, apa-apa sahaja keburukan atau tuduhan terhadap 1MDB, pihak berkuasa Malaysia dan Perdana Menteri, wajib diterima sebagai benar sebenar-benarnya.

Kerjasama antara ANC dengan pelobi-pelobi Amerika Syarikat telah lama terjalin, jauh lebih lama sebelum Khairuddin membuat persembahan antarabangsa. Mereka yang menfailkan aduan di beberapa negara, hanyalah satu persembahan semata-mata. Mereka mahu kita beranggapan, Amerika Syarikat terlibat hanya selepas aduan-aduan difailkan.

Itu jugalah reaksi yang ditunjukkan oleh Abu Kassim selepas konspirasi bersama-sama Amerika Syarikat itu terdedah:
 
"Saya telah dinasihati oleh peguam saya untuk tutup mulut." (RUJUK SINI)

Zeti dan Gani mungkin masih lagi mendapatkan pandangan daripada para peguam mereka tentang apa yang harus mereka katakan. Saya pasti, salah seorang atau kesemua mereka akan dimaafkan sekiranya mereka menjadi saksi utama dan mengakui bahawa mereka menerima arahan daripada seseorang yang lain. 

Artikel/video ini tiada kena mengena dengan saman DOJ tetapi untuk menunjukkan yang penggubal undang-undang Amerika sendiri pun memperlekehkan Peguam Negara Amerika Syarikat itu.

http://freedomoutpost.com/loretta-lynch-ducks-74-questions…/

Lynch mendakwa dia tidak mempunyai sebarang hubungan dengan Clinton. Bagaimanapun, dia enggan menjawab sekurang-kurangnya 74 soalan Kongress tentang pertemuan sulitnya dengan bekas Presiden, Bill Clinton dan hubungannya dengan keluarga dan kakitangan Clinton. 

"Saya tahu anda (Loretta Lynch) tidak akan menjawab pertanyaan-pertanyaan kami hari ini dan saya minta maaf kerana membuang banyak masa memandangkan ianya benar-benar tidak produktif. Dan saya telah meminta petugas saya untuk mengira berapa banyakkah kenyataan, 'Saya tidak boleh menjawab soalan itu' atau enggan memberikan reaksi sewajarnya. Ianya berlaku sebanyak 74 kali setakat ini." - Rep. David Trott.

Loretta Lynch juga enggan menjawab soalan-soalan daripada Rep. Jason Chaffetz tentang maklumat sulit, sama ada ianya sah dari segi perundangan atau sebaliknya untuk dikekalkan atau sebaliknya. Berbanding memberikan jawapan secara berterus terang, Peguam Negara Lynch juga enggan memberikan jawapan kepada soalan tentang sumpah bohong dari segi perundangan. 

Sekiranya Peguam Negara Amerika Syarikat boleh membuat pertemuan dan hubungan sulit, mengapa pula kita terkejut sekiranya ANC turut melakukan perkara yang sama dengan para pelobi Amerika Syarikat atau DOJ dengan harapan tuduhan jenayah dikenakan. Dan sekiranya Peguam Negara Amerika Syarikat sendiri enggan mengesahkan sama ada bersumpah bohong menyalahi atau dibenarkan dalam undang-undang negara itu, bagaimana pula puak zombie boleh mendakwa mereka tidak berbohong di Facebook. 

Saya mengharapkan ketiga-tiga Tan Sri itu akan memberikan jawapan yang berterus-terang kepada polis, tidak seperti Tun Mahathir yang enggan menjawab sebarang soalan selain daripada berkata, 'SAYA TIDAK ADA BUKTI'. 

Berkemungkinan serangan ANC-US seterusnya ialah mereka-reka tuduhan jenayah yang membolehkan para zombie terus dibuai syok sendiri sekalipun, mereka masih tidak dapat menggulingkan kerajaan sungguhpun menerusi demonstrasi jalanan BERSIH 5.0.

Semoga Allah gagalkan rancangan jahat ANC-US. Amin.

- AA -


19 comments:

Anonymous said...

Aamiin....

Otak geliga said...

"Puak Anti-Najib (ANC) cuba meyakinkan kita bahawa Peguam Negara Amerika Syarikat merupakan orang yang paling jujur di dunia. Oleh kerana itu, apa-apa sahaja tuduhan yang dibuat oleh DOJ, maka ia adalah benar."

1) Mcm mana NAK YAKIN dgn puak Najib kalau dah selalu sgt menipu sampai dlm parlimenpun menipu?...ke nak kata Najib n co TAK PERNAH menipu?

"Lynch mendakwa dia tidak mempunyai sebarang hubungan dengan Clinton"
2) Bunyi ayat mcm clichekan?...mcm pernah dgr je kan?..."saya tak kenal dgn Jho Low"

"Dan sekiranya Peguam Negara Amerika Syarikat sendiri enggan mengesahkan sama ada bersumpah bohong menyalahi atau dibenarkan dalam undang-undang negara itu, bagaimana pula puak zombie boleh mendakwa mereka tidak berbohong di Facebook."
3) So, Najib bila nak BERSUMPAH???...dlm kes Al Tantuya ok je bersumpah & aku pegang pada sumpah tu. Sumpah seorang Muslim TAK SAMA dgn sumpah seorang bukan muslim. Sendiri mau faham.

"Saya mengharapkan ketiga-tiga Tan Sri itu akan memberikan jawapan yang berterus-terang kepada polis, tidak seperti Tun Mahathir yang enggan menjawab sebarang soalan selain daripada berkata, 'SAYA TIDAK ADA BUKTI'."
4) Kalau Tun M mengaku ada bukti kat tangan maksudnya MASUK LOKAP. Sbb tu tiga3 Tan Sri dibuat laporan polis kerana kononnya beri maklumat rahsia negara pada US tanpa perkenan kerajaan (NAJIB n co.). Korang saman je Tun M.

"....demonstrasi jalanan BERSIH 5.0."
5) Kerana Najib n co. BERSIH 5.0 akan dilancarkan.
Kerana Najib n co. UMNO dipandang hina
Kerana Najib n co. kerajaan yg GAH dipimpin UMNO selama ini mungkin akan jatuh.
SEMUAnya berpunca dari Najib n co.

Anonymous said...

Eh? Bukan najib dan konco2nya termasuk cybertrooper seperti admin ke yg berbelit2 sebelum ni? Paling tak boleh blah ialah najib dah kantoi menipu berkali2..itupun ramai lagi yg sengaja buat2 bodoh.

Belum masuk lagi pasal juta2 dlm AKAUN PERIBADI bini dia? Ketuanan Melayu ISLAM tak nak selidik ke?

Anonymous said...

Aminnn...

Anonymous said...

Buat apa nak pening2 kan kepala, dunia politik Malaysia bercakaran dah lama selama 60 tahun....tapi Malaysia macam ni lah jugak. Tak de siapa yg terlampau susah papa kedana tahap kebuluran pun
Relax le brother, kalau tak pun brother masuk bertanding dlm PRU 14 nanti, kalau menang brother buat la apa2 yg brother rasa terror sangat tu ye.

Anonymous said...

citer byk tak guna yg penting bila pilihanraya kalah jugak.. maknanya ramai org tak suka pembangkang.. prk br ni dah bg signal pembangkang masih di takuk lama.. cari isu lain la 1mdb ni isu madey nak anak dia jd PM itu aje.. sblm ni pembangkang mana ada bw isu 1mdb.. pembangkang kalau takda isu mana blh hidup.. nak harap prestasi masalah sampah pun tak blh selesai pooda chit.. ada hati nak citer masalah antarabangsa..

Anonymous said...

Tulis blog setiap 5 minit tapi tak paham2. Mahathir bukan takde bukti. Kat mahkamah nanti dia bagitaulah. Kalau bagitau pun mangkuk2 hayun macam kau akan putarbelitkan. Kan aku dah cakap, ubah je blog kau ni jadi blog jual daging korban. Daging tak cukup ni. Kau tulis macam org tak sekolah. Itu pasal Mahathir saman kat mahkamah. Jual tudung je bro kat blog kau ni ..

Anonymous said...

Bro..yg aku tau selama ni yg dok cakap belit2 & putar alam ni hang & cai2 najis je malah belit hangpa terok mengalahkan ular lg.org lain tu ok je,berhujah penuh dgn fakta & logik akal..hangpa ni elok lah dah penyangak nak lindung penyamun...elok dah la tu.hampaih

Anonymous said...

Khairul bro pun dah senyap. Baru sedar dia dah terover sikit. Hahahaa. Telur pun dah kecut dah pasal laporan polis tak boleh nak tarik balik. Kurangkan joli dan pergi karaoke bro. Duit nak pakai nanti nak ambik peguam.

Anonymous said...

yg nampak cuba menunjuk pandai tu rasanya semua bekas-bekas Hakim Rakyat lantikan Al-Jubs yg masih aktif membela pembangkang.

Anonymous said...

Sukati dia la..dah ni blog dia.. Kau dah kenape..? Kau ingat ni blog bapak kau punya ke..?? Bahalul..

Anonymous said...

Ketuanan pukimak kau tu kau taknak selidik sekali ke..?

Anonymous said...

Melalut je kau ni.. Bini kau lari ikut bangla ke..? Punya la teruk kau punya meroyan

Anonymous said...

Kau yg bahalul beb. Kau tak dengar cakap menteri kau yg blog ni mesti bagi info yg betul. Kalau merepek org macam kau je yg suka. Bongok !!!

juragan69 said...

Bhai 10.07 &10.05 org bg komen atau hujah jwp dgn hujah atau fakta yg mmpu mnyakinkn ttp klu hnya mmpu melalut,mencarut atau makihamun maka 'diam' lbh baik bhai dari tonjolkn sifat2 kurang cerdik...malu mak bapak atau anak2 klu tngk tahap brhujah dlm brpolitik...tp nk buat camana klu dh ini standard org yg mngaku pejuang agama, bangsa dan negara didlm umno yg mana hakikatnya berisi pun tk penuh..kurang pun tk luak...

Anonymous said...

Anon 12.15am.. Yang kau menyibuk kat sini kenape..? Blog ni bapak kau punya ke wahai bahalul..

Anonymous said...

Juragan69..yang kurang cerdik dan bahalul tu kau.. Tak guna bagi fakta kat org mcm kau ni.. Kalau dah bodoh tu bodoh la jgk..

Anonymous said...

tp apapunn ....blog pro gomen di baca oleh grup anc ....

rajinn jugaa depa membacanya walaupun tak sama pendirian, walaupun berjuta alasan ...walaupun bergelar dedakian ...

"dalam hati ada taman ..." ... hehehe ...

Anonymous said...

Anon 12.15am... Sila selidik dulu ketuanan pukimak kau tu.. Tak payah buat semak kat sini...bahalul..

 
Blogger Templates