Tuesday, September 20, 2016

MARIA CHIN CUBA TARIK PERHATIAN KONONNYA ULAT TAIK BERNAMA ALI TINJU MENGANCAMNYA DAN POLIS TAK AMBIL TINDAKAN!!!



Ali Tinju bukanlah figura yang mengkagumkan, bahkan dianggap sebagai seorang oportunis yang cuba mencuri perhatian bagi tujuan keuntungan diri. Perjuangannya juga bukanlah sesuatu yang tulen kerana ia dilihat sebagai satu proses claim-credit-proposed semata-mata.

Dengan bahasa yang lebih mudah, Ali Tinju seperti budak yang gagal mengenal A,B,C tetapi bila bercakap, degarnya seperti seorang pemegang sarjana bergulung-gulung.

Walau gahnya dengan angka satu juta, tetapi mengenali Ali Tinju dan tarian punggungnya, jumlah pengikutnya tidaklah seramai mana.

Dengan kata lain, suara dan kelibatnya yang kerap digunakan oleh TV3, tidak ubah seperti suara itik serati di dalam kawanan angsa.

Tetapi apabila Pengerusi BERSIH, Maria Chin Abdullah cuba menagih perhatian kononnya bimbangkan ancaman terhadap dirinya dan keluarga, tiba-tiba sahaja Ali Tinju yang sepatutnya hanyalah seekor tungau bertukar menjadi helang garoda.

Berkata Maria Chin, "Saya mempunyai keluarga dan tiga orang anak kecil. Saya benar-benar bimbang."

Eh, tahu pula dia bimbang. Kekacauan yang dirancang dan mahu dilakukannya bersama-sama gerombolannya, sekaligus mengancam jutaan rakyat Malaysia yang mempunyai anak-anak kecil, tidak pula dia bimbang dan peduli. Dia hanya pedulikan keselamatan diri dan anak-anaknya. Keselamatan orang lain, boleh pergi mampus!

Maria Chin sibuk suruh polis ambil tindakan terhadap Ali Tinju kerana mengancam keselamatannya tetapi dia terlupa, sebelum ini ribuan laporan polis dibuat ke atasnya. Tidak pula dia menggesa pihak polis mengambil tindakan terhadap dirinya sendiri dengan alasan untuk menjaga keselamatan rakyat Malaysia yang lain.

Maria Chin juga tidak berpuas hati kerana Baju Merah yang dipimpin oleh Jamal Yunos dilihat cuba berkonfrontasi dengan BERSIH.

"Orang-orang ini sepatutnya berhenti daripada mengugut sebaliknya memikirkan semula apa yang kami cuba lakukan. Di Malaysia, kita mempunyai ruang yang cukup untuk berbeza pendapat dan kita tidak memerlukan keganasan." (RUJUK SINI)

Eh, pandai pulak dia kata kat Malaysia ada ruang. Bukankah dia sentiasa bertegas yang Malaysia tidak mempunyai tolak ansur dan kebebasan untuk rakyatnya dalam serba-serbi ke? Dan kerana itulah, BERSIH akan berdemonstrasi di jalanraya di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur.

4 comments:

Anonymous said...

butoh la marina . puak2 kau , kau nk buat kacau , kau tak nak komen.

bila ali tungau gertak sikit ,kau dah gugup . bersih dengan baju merah , sama je bangang . cuma bersih ada extra . dia bangang babi . baju merah blm sampai tahap tu lagi . sbb apa bersih bangang babi ? sebab bodoh nak mampus menaja org buat demonstrasi berversi2 .. mcm tak reti fedap menggangu urusan harian org2 KL ni.

Anonymous said...

Aku berharap elok ada pertumpahan darah..masa 13 may dulu tak sempat tengok

Anonymous said...

Barua cap bunga pulak ug jadi kepala .... penaja dan tuan tetap sama.... 1 mdb jadi isu...Temasik rugi 80 billion sebanyak 2 kali diterajui osyeri PM Spork..dng amalan kronisma melampau... WSJ tak lapor dan tak kecoh pun.. rakyat Spork dilarang.. tangkap .. dan diambiltindakan srkiranya melapor..bercakap pasal Temasik. ... kenali muka prngkhianay penjajah...

Anonymous said...

Eh eleh....Rosmah tak dpt award pun.. Apa dia kisah..dia masih isteri kepada seorang Perdana Menteri Malaysia... Kau ado...bini kau ado....tak ado kan..so duduk senyap2 ok..

top