Sunday, October 9, 2016

BAJU KUNING DAN MARIA CHIN MEMPEROLEHI KEMENANGAN YANG PERTAMA!!!



Tindakan PDRM yang dilihat 'mempertahankan' angkatan Baju Kuning untuk meneruskan kegiatan promosi demonstrasi jalanan mereka, membuatkan beberapa orang kuat dalam Gerakan Baju Merah tidak berpuas hati.

Dari awal lagi, banyak pihak yang mempersoalkan tentang kewujudan Baju Merah walaupun semua maklum bahawa Baju Merah yang dipimpin oleh Jamal Yunos, muncul kerana kemunculan BERSIH. Malah perlabelan samseng yang diberikan kepada Baju Merah ekoran insiden di Sungai Besar semalam, membuatkan beberapa pihak yang sebelum itu hanya menunggu masa, membuat kecaman termasuklah oleh Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin.


Dalam insiden demonstrasi BERSIH 2, 3 dan 4, gelagat para peserta BERSIH sememangnya bertujuan untuk mencetuskan provokasi. Tuduhan-tuduhan liar yang dilemparkan oleh BERSIH ialah, para pelaku provokasi tersebut termasuklah yang menyerang kereta polis serta mencederakan anggota polis selain merosakkan harta awam adalah orang UMNO atau anggota polis sendiri.

Sebaliknya, polis yang menjalankan tugas, menangkap dan melokapkan beberapa orang pemimpin BERSIH, akhirnya dipersalahkan oleh mahkamah dan kemudian kerajaan perlu membayar gantirugi kepada BERSIH dan para pemimpin mereka.

Jadi, tindakan yang dibuat oleh polis dalam 'menjaga dan mengawal keselamatan' para demonstran BERSIH di Teluk Intan atau di Sungai Besar, barangkali dipelajari daripada pengalaman pahit PDRM dipersalahkan kerana cuba menegakkan dan menjaga keselamatan.

Siapa yang boleh nafikan, Baju Merah muncul dan wujud kerana Baju Kuning?


Siapa yang boleh nafikan, kalau Baju Kuning diberikan kebebasan, maka wujudlah sekelompok yang lain yang turut sama meminta perkara yang sama, walaupun hakikatnya sekadar mahu menyekat kebuasan Baju Kuning?

Tetapi nampaknya keadaan di Malaysia sudah tersangat pelik.

Barangkali kerana sukar mengekang BERSIH memandangkan BERSIH sentiasa diberikan kemenangan oleh mahkamah, maka undang-undang perlu dikuatkuasakan ke atas mereka dari kelompok Baju Merah!!!

Apatah lagi kalau pemimpin dari UMNO sendiri, yang seharusnya mempertahankan UMNO dan Kerajaan yang didokongi oleh parti itu, turut sama sibuk dengan BERSIH mengecam 'rakan-rakan' seangkatan seolah-olah bimbang kedudukan dalam parti akan tergugat dalam Pemilihan yang akan datang.

Sesuatu yang pasti ialah, PDRM sememangnya dilihat sedang menjaga orang Melayu daripada berperang sesama sendiri hasil daripada hasutan puak sepet penguasa DAP yang menjadi dalang BERSIH.

Sebabnya, baik yang berbaju Merah atau berbaju Kuning, yang ada di barisan hadapan dan bertempur sesama sendiri, adalah ANAK-ANAK MELAYU!!!


10 comments:

Anonymous said...

Bersih pasti tidak akan mendapat sambutan orang melayu jika Najib dan kepimpinannya bersih dan dilihat bersih oleh rakyat. Kita boleh lihat ketika bersih 1, 2 dan 3 ketika itu kes 1mdb masih belum diketahui rakyat sambutan orang melayu sangat kurang. Boleh dikatakan ketika itu tidak sampai 5 % pun. Majoriti rakyat melihat sudah tidak ada jalan lain lagi untuk membetulkan keadaan yg dilakukan oleh najib selepas semua saluran berdasarkan undang2 telah disekat oleh kuasa Najib.Ramai yg dahulunya sangat menyampah dengan Bersih tetapi sekarang seakan terpaksa pula untuk menyertai mereka.

Anonymous said...

Rasanya sudah lama KJ berlagak bukan seperti Ketua pemuda UMNO tetapi sebaliknya. Beliau semakin menjadi libiliti kepada orang Melayu dan mula memperlihatkan ada agenda peribadi. Diharap pada pemilihan akan datang beliau patut diganti orang lain.

Anonymous said...

DAPIGS PUKIMAK! TIU NIAH MAH CHOR HAI!!!!!!!!

Anonymous said...

Orang Melayu yg menyokong bersih tu adalah pemakan dedak DAP dan pembangkang. Mereka juga termakan hasutan kafir harbi dan kurang memahami Islam. Menyokong kafir harbi adalah berdosa besar. Mereka seumpama sebahagian dari kafir harbi itu sendiri.

Anonymous said...

Tak perlu perhimpunan untuk tunjuk hebat...jangan biar ia menular. Boleh mengundang budaya rasuah utk meramaikan.

Hijau, kuning kemudian merah.

Anonymous said...

Jangan sembang pasal bersih kat sini. DAP dan PKR tu bersih sangat ke. Lagi banyak masaalah yang terpalit.
Jika DAP dan PKR bersih dalam apa juga kenapa perlu tolak istyihar dana politik (sebab DAP banyak dapat dana kotor kan)
Kalau bersih sangat kenapa perlu tolok penggunaan sistem cap ibu jari dalam penggunaan di PRU (pasal DAP dan PKR yang mengamalkan pengundi hantu kan)

Aku rasa kalau sistem cap jari diperkenalkan sokongan kepada DAP pasti merudum.
Bayangkan terdapat lebih 50 hingga 100 ribu warga china yang hilang yakni tidak pulang ke Chima selepas masuk ke Malaysia.

Banyak rassuah dalam DAP dan PKR.

Anonymous said...

Aku sangat menyampah dengan bersih ni.. Dari dulu dan selamanye...puuiihh..

Cencaluk said...

Aku nak syorkan pada admin tlg ler war-warkan mengenai penggunaan cap jari pada PRU akan datang.

Kita lihat samaada DAP dan PKR akan membantah atau menyokong.

Dap dan Pkr selalu menunding jari kepada UMNO mengenai pengundi hantu walhal mereka melakukan ya untuk menutup kerja jahat mereka sendirir.

Anonymous said...

SPR patur putus guna Biometrik. Pastikan keputusan itu sah di sisi perlembagaan dan undang2 . Mana mana parti tak setuju jangan letak chalon atau bertanding . Kira boycott lah. Mana2 parti yang setuju maka letak lah chalon dan bertanding lah. Baru boleh nampak betui2 wayang di sebalik bantahan biometric. SPR jenis kote kechut terutama Pengarahnya. Ada Orang kejut je tak mau biometric dia terkenching dah.

Anonymous said...

Air bang....air bang...lori syabas tak sampai sampai dah 2 hari air tak ada ni....celakalah...pemimpin yang dah lah tak layak memimpin akibat kelakuan tak senonoh...dah tu tak reti pulak nak memimpin....celakalah ke atas Semua pemimpin pembangkang... Terutamanya di Selangor... Semoga Allah menyusahkan hidup kamu sebagaimana kamu menyusahkan rakyat...

top