Sunday, October 2, 2016

HISHAMUDDIN RAIS GELABAH BEWAK DALAM KERETA BILA DIKEPUNG PESERTA HIMPUNAN MERAH!!!





Eh, tahu pulak takut!

Tahu pulak nak cari polis!

Tahu pula bercakap pasal undang-undang tapi bab langgar undang-undang koranglah kepala dan puncanya!

Klip video yang dimuatnaikkan oleh Azmi Ibrahim, menceritakan tentang satu fenomena yang barangkali tidak dijangkakan oleh manusia keparat seperti Hishamuddin Rais dan konco-konconya.

Selama ini mereka bermaharajalela dan cukup yakin, mereka tidak akan ditentang kerana konon-kononnya mereka mendapat sokongan daripada majoriti rakyat Malaysia. Lagipun mereka percaya, undang-undang akan menyebelahi mereka. 

Sebab itulah, mereka memanggil dan menggelar anggota-anggota PDRM yang ditugaskan menjaga keamanan sebagai ANJING UMNO. Sebab itulah, mereka melakukan kerosakan dan huru-hara trafik di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur atas nama 'kebebasan berkumpul' dan 'berdemonstrasi secara aman'. Mereka kerap menyalahkan pihak lain walaupun secara nyata mereka yang melakukan kekacauan. 

Dengan barisan peguam yang bijak memanipulasi undang-undang berada di belakang mereka, undang-undang negara dipermain-mainkan. Mereka ditangkap tetapi dibebaskan atau dibicarakan tetapi mahkamah kemudian mendapati penangkapan mereka tidak sah, dan pihak berkuasa perlu membayar ganti rugi yang nilainya ratusan ribu ringgit.

Dari BERSIH 1 sehinggalah ke BERSIH 5 serta beberapa demonstrasi jalanan lain, kali ini ada satu lagi demonstrasi yang bertentangan dengan Baju Kuning, iaitu Baju Merah. 

Ternyata, mereka tidak senang dan seperti biasa, mereka melalak tentang undang-undang dan perlunya pemimpin Baju Merah ditangkap kerana memprovokasi Baju Kuning serta cuba mencetuskan kekacauan. Walhal yang memulakannya adalah Baju Kuning. 


Perhatikan dalam klip video yang dimuatnaik itu. Betapa berlagak dan angkuhnya Hishamuddin Rais kerana dia sangat yakin, tiada apa-apa yang dapat menghalangnya. Namun apabila segelintir Baju Merah melakukan provokasi ke atasnya, sama seperti provokasi yang dilakukan oleh Baju Kuning ke atas pengguna jalanraya di tengah-tengah Kuala Lumpur, dia kelihatan sangat gelabah. Sangat takut dan dan sangat kecut. Dia mula memekik-mekik memanggil polis untuk membantunya walaupun dari mulut dia jugalah, polis digelarkan dengan pelbagai gelaran buruk.

Mari kita tengok permainan undang-undang dan perjalanan proses di mahkamah nanti. Adakah mahkamah akan membuat keputusan yang sama sepertimana yang dibuat kepada Hishamuddin Rais, Tian Chua dan para pemimpin BERSIH yang lain dengan pampasan atau gantirugi bernilai ratusan ribu ringgit. 

Atau pun, mahkamah akan membuat keputusan sebaliknya memandangkan yang didakwa nanti adalah golongan yang dianggap menyokong kerajaan?


23 comments:

Cik Minah said...

Apa yang nak dibanggakan sangat, jadi SAMSENG KAMPONG,
mengepong orang dalam kereta.......?????
Nak C4kan orang yang berani menentang ke.....???
Won't be surprised U people will go to this length.

Anonymous said...

Kenapa pondan2 suka join pembangkang? Dari yg tua bangka yg kenjadi ketua pembangkang hinggalah ke budak2 pondan LGBT. Adakah pembangkang menjanjikan pondan2 macam bewak tua ni kebebasan untuk hidup liwat meliwat dan pondan memondan?

Cik Minah said...

Barangkali ramai antara kita sudah membaca berita atau menonton video melalui media sosial mengenai pertembungan antara Bersih 5 dengan Gerakan Baju Merah di Perak semalam.

Peserta jelajah Bersih yang bergerak secara aman cuba dihalang oleh Gerakan Baju Merah melalui aksi "ala samseng" dan "cuba cari gaduh" dengan mereka.

Tidak pernah berlaku di bawah mana-mana Presiden UMNO atau Perdana Menteri sebelum ini, wujud apa yang berlaku seperti semalam. Lebih-lebih, Gerakan Baju Merah ini diketahui oleh seorang Ketua UMNO Bahagian, sebuah parti yang sedang menguasai kerajaan.

Sebelum ini, jika ada pihak-pihak tertentu yang ingin mengadakan demo, jelajah atau apa-apa yang berbentuk perhimpunan awam, pihak polislah yang bertanggungjawab menanganinya. Tetapi, sekarang ini Baju Merahlah yang lebih ke depan.

Inilah salah satu kehebatan atau ciri wassatiyah yang telah berjaya diserapkan oleh kepimpinan Najib Razak. Kumpulan Baju Merah ini dikhabarkan bukan saja ada di setiap negeri, malah sudah meresap ke ceruk-ceruk kampung di seluruh negara.

Dengar khabarnya juga, oleh kerana gerun dengan kehebatan Kumpulan Baju Merah itu, siri jelajah Bersih 5 yang banyak dirancang seterusnya di tempat-tenpat lain bakal dibatalkan sama sekali. Tidak ada lagi yang berani terlibat dengan jelajah tersebut, malah ramai yang menggigil ketakutan selepas insiden semalam.

Kemungkinan juga, disebabkan penangan Gerakan Baju Merah yang menakutkan dan sekaligus menjadi kebanggaan UMNO serta Najib itu, perhimpunan Bersih 5 pada 19 November depan tidak akan berlangsung seperti yang dirancang.

Seterusnya, turut menjadi perkhabaran ialah semua yang terlibat dalam Perhimpunan Bersih 5, termasuk pemimpin parti-parti pembangkang, akan turut melakukan "pusingan U" dan ikrar taat setia mengumumkan sokongan tidak berbelah bagi kepada kerajaan dalam sehari dua ini.

Mereka kini dikatakan sedang mencari tarikh yang sesuai yang mengumumkan secara terbuka sokongan tidak berbelah bagi itu.

Kini mereka sedar bahawa Gerakan Baju Merah, melalui aksi "ala samseng" dan "cari gaduhnya" itu, sudah berjaya mewujudkan keamanan dan kestabilan dalam negara. Semua isu berbangkit mengenai pilihanraya tidak berbangkit lagi.

Tetapi, dengan tiada lagi Bersih 5 atau sebarang perhimpunan awam selepas ini, ia tentunya akan menyebabkan Gerakan Baju Merah tidak lagi mempunyai peranan. Ibaratnya, mereka kini sudah tidak ada kerja lagi.

Jika dulu, mereka selalu dapat baju T percuma berhelai-helai, elaun harian jila ada tugasan, makan percuma, duit minyak dan lain-lain, semua itu akan berakhir selepas ini.

Najib mahupun UMNO juga tidak lagi memerlukan mereka. Apabila semuanya aman dan tiada gangguan, tiadalah juga keperluan Gerakan Baju Merah itu.

Namun sebagai pemimpin yang bertanggungjawab, Najib dikatakan akan memberikan tugas baru dengan mencadangkan agar Gerakan Baju Merah ditugaskan menjaga perairan Sabah untuk berdepan dengan lanun-lanun Abu Sayyaf yang tidak henti-henti melakukan penculikan di negeri tersebut.

Cadangan tersebut difahamkan adalah antara yang bakal dibentangkan oleh Najib dalam Belanjawan 2017 pada penghujung Oktober nanti. (SH 02/09/2016).
Posted by Shahbudin Husin at 09:22
Email This
BlogThis!
Share to Twitter
Share to Facebook
Share to Pinterest

Anonymous2 October 2016 at 09:33
Memang sakit hati nengok video bila baju merah yang mulakan provokasi. Pihak polis pun tak berbuat apa2. Syabas diucapkan buat penjaga undang2

Anonymous said...

Broo upload video semula... tak bole upload... kasi ajar bewak pondan rais.... dah lama kurang ajar bewak tuhh....

Anonymous said...

Well dah tua tu fikir2 la...bukan zaman pelajar lagi. Oooppp lupa Melayu liberal mana ade fikir tua sentiasa keduniaan.

Anonymous said...

Cakap pong pang pong pang kata kebebasan berhimpun dan bersuara tetapi tak serups bikin . Apa pasal nak kacau majlis orang jika ianya diadakan secara aman. Jamal tongkol ni memang tentera upahan MO1. Sama la dengan askar yg kena buang kerja tu!...

Anonymous said...

Itulah dia kebenaran sebenar
Pakai baju kuning,dia ingat dia pejuang rakyat..ingat semua majoriti penyokong pembangkang..Tapi dia tak tahu ramai yang 'silent majority' adalah penyokong kerajaan..Dia ni sejak dulu lagi menentang kerajaan,dr zaman mahasiswanya sampailah lari ke UK...balik semula ke malaysia dan masih melawan kerajaan..
Apa lah agaknya kehendak mamat ni....

Anonymous said...

teruskan pejuangan baju merah.kita juga rakyat malaysia berhak dan mempunyai hak ke atas Malaysia.kami bersedia berjuang untuk baju merah walau apapun terjadii. sampai masanya kita akan keluar dengan lebih dahsyat lagi.

Anonymous said...

Cik Minah rba oi. Yg samseng tu kamu, pembangkang dan bersihlah. Baju merah ni himpunan aman damai dan berdisiplin. Syabash baju merah....

Anonymous said...

himpunan najis2 kuning wajib ditentang habis-habisan..dari taik1 smpi taik5..tak serik2 nak menghuru-harakan negara..baju merah tak akan ujud jika taik2 kuning yang sudah melampaui batas dan kurang ajar..puak2 ini perlu diajar supaya hormat undang2..teruskan mara pejuang2 baju merah semerah darah yang mengalir..hapuskan petualang negara..

Anonymous said...

Cik minah otak kuning

Anonymous said...

Bagus Bro. Humban semua baju Kuning dalam longkang.

Anonymous said...

Syabas Baju Merah. Kami menyokong anda semua. Kalau Baju Kuning boleh buat perhimpunan, kenapa pulak tidak Baju Merah.

Anonymous said...

Yg pongpang pokpek kau la manusia yg berhati komunis byk penyakit phd terhadap bangsa sendiri. Dap sial mmg seronok tgk melayu komunis mcm kau dan minah komunis atas tuh. Busuk hati kpd bangsa sendiri. Bangsat korang nih...

Izhar Shahar said...

Ya betul,,merah perjuangkan ugama dan bangsa melayu,,yang kuning bersih jadi baruah Dap babi.Takut macai babi hishamudin,

OMBAK SELAT MELAKA said...

Syabas baju merah. Kita gempur baju kuning habis-habisan. Jangan biarkan bumi bertuah dikuasai kafir harbi. Teruskan jihad kita menentang baju kuning. ALLAH HUAKBAR.

Anonymous said...

aku sokong baju merah.. baju kuning otak kuning...macam pemimpin mereka.. phuikkk

Anonymous said...

Berjuanglah baju merah walaupun sehingga bergadai nyawa dan menitiskan darah.Tunjukkan kepada baju kuning bahawa perjuangan anda utk menghapuskan kumpulan pencetus huruhara seperti baju kuning akan menjadi contoh dan tauladan kepafa generasi muda pada masa depan. Baju merah andalah pejuang bangsa. Salute to perwira negara Pak Jamal and all to baju merah.

Anonymous said...

Bangga tunjuk samseng.. puihhh... nak berhimpun berarak buat aahh takde sapa nak marah. Yang g kacau orang tu pekehal. Akai letak kat rantai moto kot.

Anonymous said...

dicadangkan baju merah kumpulan utara buat perhimpunan besar2an secara aman di PP negeri DAP masa yg sama perhimunan Bersih di Kuala Lumpur 19 November. Kumpulan baju merah dari Selatan dan Timur berhimpun lah secara aman di Kuala-Lumpur berhadapan dengan Bersih di KL nanti..itu macam baru hebat..selamat berjuang.

Anonymous said...

syabas...kalu aku dah aku panjat bumbung tu..

Anonymous said...

Yes...hidup baju merah... Jangan gentar jangan takut...cina Dap ni diorang ni penakut..gertak sikit mencicit mereka lari....Orang Melayu dah lama bersabar...ikut cara orang asli..di Gua Musang tu..mereka sanggup keluar ramai 2 untuk halang balak..klau orang asli pun berani pertahankan hak mereka ini kita orang Melayu...ayuh...doa kami tetap bersama kamu semua...

Anonymous said...

Rasa2 mu berani ke 1 vs 1,cakap besar..selesai masalah dngan otak..bukan dgn cara samseng..coma nk buktikan INI lah sifat Jamal yg menguna anak muda yg mentah dgn dedak sanggup buat APA saja...

top