Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, February 20, 2015

GUNA ANWAR TAK JALAN, SEKARANG MAHFUZ OMAR CUBA CARI NAMA DENGAN GUNA SIRUL AZHAR!!!

Bila Nurul Nuha mengadu, bapanya disuruh berdiri, menyanyikan lagu Negaraku dan mengucapkan SELAMAT PAGI CIKGU sebagai rutin penghuni penjara, calon Permatang Pauh yang berebut calon dengan ibu kandung sendiri itu, sebenarnya cuba menipu status bapanya. Anwar Ibrahim yang merupakan penjenayah liwat, dikatakan sebagai BANDUAN POLITIK dan berkali-kali Nurul Nuh cuba tegaskan bahawa bapanya adalah TAHANAN POLITIK, bukannya banduan jenayah.

Walhal, bapanya memang seorang peliwat. Didapati bersalah dan telah dijatuhi hukuman penjara selama 5 tahun atas kesalahan JENAYAH LIWAT.

Sejak bila pula, LIWAT merupakan satu kesalahan politik?

Isu Anwar Ibrahim tidak menggamit orang ramai. Tiada ramai yang bersimpati dengan Anwar Ibrahim lagi. Malahan demonstrasi-demonstrasi dan solidariti yang dianjurkan pun, lebih ramai wartawan dan jurugambar daripada peserta. Pemimpin-pemimpin PKR yang selama ini hidup dengan nyawa Anwar Ibrahim, juga tidak bersungguh-sungguh menyatakan solidariti dan sokongan kepada Anwar. Belum sampai dua minggu, upacara menyalakan lilin yang sepatutnya dirancang akan diadakan setiap malam selama lima tahun di hadapan Penjara Sungai Buloh, sudah semakin sepi.

Secara tiba-tiba, Mahfuz Omar dan Rafizi Ramli dapat idea yang sangat baik terutama apabila mereka dapat melihat bagaimana mereka boleh mendapatkan perhatian dan sokongan yang sangat banyak. Justeru, menjawab juga siapa yang menjadi dalang kepada pihak yang melarikan Sirul Azhar serta beberapa orang lain ke luar negara.

Sirul Azhar dan Azilah, dua orang bekas pegawai dan anggota polis telah dijatuhi hukuman gantung sampai mati setelah didapati bersalah membunuh Altantuya Shiiribu. Sekalipun teman lelaki Altantuya yang tidak fasih berbahasa Inggeris dan Perancis itu adalah Razak Baginda, yang terpalit adalah Najib Abdul Razak. Gambaran hubungan antara Altantuya Shiribu dengan Najib Abdul Razak telah digembar-gemburkan oleh Anwar Ibrahim dengan bantuan konco-konconya dalam PKR dan DAP.

Sirul yang kini berada di Australia dikatakan sudah bersedia untuk mendedahkan siapakah orang yang 'mengarahkannya' membunuh.

Agak aneh juga kerana keterangan itu, langsung tidak disuarakan sepanjang tempoh perbicaraan bermula dari sebutan sehingga ke proses rayuan, mahupun pada masa hukuman dibacakan. Hanya setelah melarikan diri dan hukuman mati dijatuhkan, barulah keterangan hendak dibuat!

Ia samalah seperti Anwar Ibrahim yang dikatakan tidak bersalah  dan disabitkan sebagai BANDUAN POLITIK tetapi semasa tempoh perbicaraan, Anwar bukan sahaja tidak mahu menjawab, bahkan enggan memberikan bukti-bukti yang boleh membebaskannya dengan mudah seperti DNA mahupun menampilkan saksi.

Mengapa semasa sesi perbicaraan, Sirul tidak menjelaskannya di hadapan hakim? Mengapa peluang terbaik untuk melepaskan diri daripada kesalahan membunuh menerusi pembuktian bahawa pembunuhan yang dilakukan sebenarnya adalah arahan pihak-pihak tertentu tidak didedahkan kerana itu lebih mudah menyelamatkan diri, atau paling tidak pun terselamat dari hukuman gantung? Sebaliknyapendedahan hanya ingin dibuat selepas hukuman dijatuhkan dan ruang menyelamatkan batang tengkuk daripada tali gantung hanya kepada pengampunan DYMM Yang Di-Pertuan Agong namun dengan berada di luar negara dan menyalak dari sana, Sirul tetap juga tidak dapat mengubah apa-apa.

Yang amat pasti ialah, manusia seperti Mahfuz Omar, Rafizi Ramli, Tian Chua akan menggunakan isu ini untuk kembali melakukan fitnah ke atas Najib Abdul Razak. Mereka tidak berada di atas landasan logik, sebaliknya mereka akan mencipta pelbagai dongengan sepertimana Tian Chua mencipta gambar photoshop yang kemudian dikatakannya sebagai bukti rapatnya Altantuya Shiiribu dengan Najib Abdul Razak.


14 comments:

Anonymous said...

Apa lagi, bongkar la fitnah ini. Kalau PM berani siasat ke akar umbi bagaimana ?

Anonymous said...

Sudahlah kamu TFK. Kalau setakat nak jadi talibarut pemimpin korupsi, 1000 tahun dahulu pun dah wujud orang seperti kamu ni. Sampai bila nanti kamu nak beri makan kepada keluarga kamu hasil darah dan nanah rakyat yang dizalimi. Jutaan manusia lagi yang masih boleh hidup senang dan aman tenteram jiwanya tanpa berkerja sebagai provokasi kepada korupsi dan kezaliman. Kamu boleh makan hasil darah dan nanah itu selama kamu mahu (1000 tahun lagi?) atau esok lusa kamu mati dilanggar lori? Kamu kena ingat, hasil fitnah dan menyokong fitnah itu terlalu haram dan mungkin Allah SWT boleh mengampunkan kamu, tapi manusia lain yang terkesan dengan kezaliman dan korupsi kerajaan zalim bagaimana? Mampukah mereka ini memaafkan kerja kotor kamu selama ini? (Harap-harap kamu bukan Islam).

Anonymous said...

Yg kotor itu adalah pemimpin yg menyukai lubang najis utk nafsu serakahnya. ia jadi bersih bila ada pencacaipencacai spt kamu yg bangang utk menjilat semua najis yg ditinggalkan. Harap2 kamu bukan islam juga.

Anonymous said...

Anon 5:39PM, Aku lebih rela menunggu fakta dan bukti darimu, dan bukan bermain dengan hujah serta islamiknya kamu dengan nama yang Esa. Maaf,pemikiran mu masih lagi di takuk pemikiran dunia - 3.

Anonymous said...

Mapus bean kalau isu mcm ini memang jadi makanan dia. Mana ada keja lain yg dia bolih buat.

Anonymous said...

Cara kau tulis mcm Islam diturunkan melalui kau.....he he....babi pun boleh pakai jubah dengan ketayap lah!!!!

Anonymous said...

Biasa lah Geng Lalat Hijau dan Keldaian ini,bila kantoi menjala jala kaitkan isu dengan keagamaan.Mereka ingat orang lain tak tahu hukuym hakam Agama ke.Orang yang Ilmu Agamanya tinggi tidak akan riak.Jangan ingat diri kita saja pandai,ramai lagi lebih pandai dari kita.

Anonymous said...

Macai-macai ini setaraf lubang najis kesukaan pemimpin mereka.

Anonymous said...

Gentel puting,suruh duduk secara sujud,tolong sapu gel, hayun..... 5 minit tamat setelah pancut dalam.Tak berminat pakai kondom mungkin pancut tersekat ...kah kah kah. Pencacai kena liwat otak kah kah kah. Tengok filem lawak bodoh Mr Bean seangkatan pemimpin bodoh yang tak ada idea. kah kah kah.

Anonymous said...

Mahkamah ada, so kenapa anwar dan sirul memilih luar mahkamah utk selamatkan batang tengkok? Dalam mahkamah, selain pendakwa, okt juga ada pasukan pembela masing2. Mereka buat apa, makan gaji buta? Datangkan semua fakta, bukti dan saksi dalam mahjamah supaya tengkok terlepas. Kenapa memilih luar mahkamah untuk menyalak? Ada otak, fikir. Bukan menuduh orang lain zalim dan segala bagai. Orang yang kononnya mengaku islamik macam ko ni sebenarnya pengikut buta tanpa modal otak!!! Dalam kepala kosong.... Macam zombie...

Anonymous said...

Aku pn menyampah kat sirul nie...nak ckp...ckp je la...lg mau bikin drama...

Anonymous said...

Jadi pemimpin kena tegas,jangan biar persepsi seolah satu yang benar.Jika rasa difitnah seret ke mahkamah.Biar peguam membongkar segalanya.Jangan bagi muka.Sifat terlalu budiman memakan diri dan juga negara kecuali apa yang dikatakan itu memang benar sebab itu tiada apa tindakan yang konkrit untuk mendepaninya selain dari bantuan akhbar arus perdana.

Anonymous said...

Najib yang bodo, saman la kalau fitnah, diam buat pe?

anakmalaysia said...

Aljuburi sepatutnya dipenjara 15 tahun...sudah cukup bagus kena 5 tahun saja..patutnya bertaubat dan menolong rakyat tetapi masih gila kuasa dan menyusahkan rakyat...manusia seperti ini patut dipenjarakan terus..

 
Blogger Templates