Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, November 10, 2019

BN AMBIL MASA LEBIH 60 TAHUN UNTUK HILANG KEPERCAYAAN RAKYAT, HEBAT LAGI PAKATAN HARAPAN, TAK SAMPAI PUN 18 BULAN UNTUK JADI KEBENCIAN RAKYAT!!!



Apabila Pakatan Harapan memenangi PRU-14 pada 9 Mei 2018 lalu dan kemudian menjadi kerajaan, maka para pengundi mengharapkan Pakatan Harapan akan menjadi sebuah kerajaan yang jauh lebih baik dari Kerajaan Perikatan atau Barisan Nasional. Apatah lagi para pemimpin Pakatan terutama dari DAP, sentiasa bercakap yang mereka jauh lebih baik, jauh lebih berkeupayaan, malahan mereka mampu membuatkan negara jauh lebih makmur berbanding terus berada di bawah Barisan Nasional.

Hasutan, kempen dan propaganda yang berterusan seawal 2005, akhirnya membuahkan hasil. Lebih-lebih lagi apabila majoriti pengundi sudah cukup bosan hidup di bawah pentadbiran BN yang disifatkannya mereka sebagai 'selama-lamanya'. Pengundi mahukan suasana dan kerajaan yang baru yang mereka harapkan akan menjadi dan memberikan khidmat yang lebih baik kepada rakyat berbanding Barisan Nasional.


1MDB, SRC International dan GST hanyalah isu-isu besar yang sebenarnya gagal ditangani oleh Barisan Nasional. Pembunuhan karakter ke atas Najib Razak dan Rosmah Mansor pula telah menjayakan hasutan demi hasutan yang turut melibatkan Dr. Mahathir Mohamad.

Dr. Mahathir dalam political stunt dia untuk meraih simpati terutama sekali dari kalangan orang UMNO, berlakon yang dia telah dianiayai dan dizalimi oleh Najib sehingga semua kemudahannya telah ditarik balik. Gambar-gambar dia berpelukan dengan pembantu rumah, ADC, pegawai dan anggota pengiring yang dikatakan telah ditarik balik, kemudian ditularkan. Kemudian berita bagaimana tayar pesawat peribadi yang dinaikinya kempis dan pancit turut dikaitkan dengan cubaan 'pihak-pihak tertentu' untuk membunuhnya, menambahkan lagi simpati kepada Mahathir.





Kesudian Mahathir mencemar duli memijak tanah FELDA untuk berceramah di hadapan para peneroka dan ahli-ahli keluarga mereka, sebenarnya turut memberikan impak yang besar terutama apabila kerusi-kerusi DUN dan Parlimen FELDA, lebih separuh berjaya dibolot oleh Pakatan Harapan dalam PRU-14.

Justeru kemenangan Pakatan Harapan pada PRU lepas, diharapkan akan membawa pelbagai kebaikan kepada para pengundi dan rakyat Malaysia amnya, tak kiralah dalam apa juga bentuk 'kebaikan' berkenaan terutama sekali membabitkan janji-janji mereka.


Namun apa yang berlaku adalah sebaliknya. Dari sehari ke sehari, dari semasa ke semasa, Pakatan Harapan terutama sekali Mahathir hanya mampu menyalahkan Najib Abdul Razak dan kerajaan lepas bagi kegagalan Kerajaan Pakatan Harapan, malahan alasan yang sama juga digunakan untuk melepaskan tengkuk mereka menjawab persoalan dan pertanyaan rakyat berhubung pesta jualan harta-harta negara terutama yang melibatkan Melayu-Bumiputera dan Islam selain persoalan tentang hutang negara yang tidak dibayar walau satu sen pun meskipun pelbagai peruntukan untuk rakyat dipotong dan dilupuskan manakala rezab Petronas dijarah lebih RM80 bilion.

'Malaysia Baharu' terus diteriakkan dan rakyat masih berharap agar perubahan besar dilakukan.


18 bulan kemudian, para pemimpin Pakatan Harapan sendiri mengakui mereka telah gagal merealisasikan impian dan harapan para pengundi mereka. Mahathir dan dendamnya, masih gagal mendapatkan bukti-bukti kukuh untuk mensabitkan Najib Abdul Razak dalam skandal 1MDB dan SRC International sehinggakan ramai rakyat yang melihat penyalahgunaan mahkamah dan sistem perundangan oleh Mahathir dan kerajaannya bagi tujuan tersebut.

Setiap hari, sekurang-kurangnya satu isu bodoh dituturkan oleh pemimpin Pakatan Harapan yang kemudian dijadikan isu untuk mengalihkan isu sebenar membabitkan kocek, perut dan tembolok rakyat. Hampir setiap hari, isu-isu perkauman dan agama dimainkan untuk mengalihkan perhatian rakyat daripada masalah sebenar yang mereka sedang hadapi kesan daripada kegagalan dan kelemahan Kerajaan Pakatan Harapan.



Ketika BN mengambil masa lebih 60 tahun untuk kehilangan kepercayaan rakyat, Pakatan Harapan pula hanya mengambil masa tidak sampai 18 bulan untuk berbuat begitu.

Reaksi rakyat di Tanjung Piai sekarang ini, adalah cerminan kepada musibah yang sedang melanda Pakatan Harapan. Kenyataan DAP bahawa mereka akan melantik Liew Chin Tong sebagai wakil orang Cina di Tanjung Piai sekiranya calon PPBM, Karmainie Sardini menang PRK Parlimen Tanjung Piai pula, menjelaskan bahawa Pakatan Harapan sebenarnya tidak ada arah tujuan dalam membawa Malaysia kepada kegemilangan seperti ikrar mereka, sebaliknya hanya tertumpu kepada usaha DAP atau lebih tepat lagi Lim Guan Eng-Lim Kit Siang untuk menjadi wira masyarakat Cina semata-mata.


No comments:

 
Blogger Templates