Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, January 2, 2015

KEPALA HOTAK KAU LA NGA KOR MING... SIBUK KEDAI KASUT BERBANGSA CINA, KAU SENDIRI BILA NAK PULANGKAN KEUNTUNGAN BALAK KELANTAN KEPADA MANGSA BANJIR?


Sayu sungguh bila Nga Kor Ming menitiskan air matanya kerana terharu....

Barangkali sedasr yang dia merupakan antara punca banjir terburuk yang telah melanda Kelantan sehingga menyebabkan kerugian di negeri itu mencecah RM1 bilion, Nga Kor Ming terpaksa mencari-cari alasan untuk membela dirinya sendiri.

Cerita tentang seorang taukeh kedai kasut yang telah mendermakan semua kasut yang dijualnya kepada penduduk yang menjadi mangsa banjir, telah digembar-gemburkan oleh Nga Kor Ming menerusi Twitter dan Facebooknya. Bangga sungguh dia seolah-olah derma itu merupakan satu-satunya yang berlaku di Malaysia.

Malang buat Nga Kor Ming... dia cuma berbangga dengan apa yang orang lain lakukan, tetapi dia sendiri sekadar memekak di Twitter dan Facebook.

Mana keuntungan ratusan juta dari hasil balak yang dipungutnya di Hulu Kelantan? Berapa sen yang telah disumbangkan oleh Nga Kor Ming kepada penduduk Kelantan yang terjejas banjir terutama sekali di Daerah Kuala Krai dan Gua Musang? Berapa banyak gedung makanan, pakaian dan keperluan lain yang telah disumbangkan oleh Nga Kor Ming serta Ngeh Kor Ham?

Tidak ada atau sekadar sibuk menuding jari kepada orang lain, sedangkan dia yang mampu membina Istana Putih di Ipoh dengan jajaran kenderaan-kenderaan mewah bernombor pendaftaran mahal, sekadar bercekak pinggang dan berlagak dengan apa yang orang lain lakukan?

Membaca ayat-ayat yang dituliskan oleh Nga Kor Ming, kita pasti tertarik pada penekanan 'CINA' yang ditulis oleh Nga Kor Ming...


Sama ada dia bangang, bodoh, bebal atau mata serta otaknya sarat dengan agenda chauvinist yang cukup menebal, hampir 98% bantuan sekarang termasuklah empat orang pegawai polis yang nyaris maut dalam kejadian helikopter terhempas kerana memberikan bantuan adalah MELAYU!!!

Anehnya, orang Melayu langsung tidak melihat bangsa, tidak mengungkit tentang orang Cina, atau kaum-kaum lain, sebaliknya bekerjasama membantu mangsa-mangsa banjir tanpa mengira kaum, datang Nga Kor Ming, sibuk pula dengan CINAnya!

Mengapa Nga Kor Ming tak mahu tekankan bahawa antara punca banjir besar berlumpur yang telah meragut 21 nyawa orang Melayu, memusnahkan ratusan rumah Melayu dengan balak-balak yang dihanyutkan arus banjir, yang melicinkan, menggondolkan dan membotakkan segala bukit-bukau di Hulu Kelantan adalah CINA dan salah seorang CINA itu adalah NGA KOR MING sendiri?

Kenapa sibukkan tentang taukeh kedai kasut yang tahu tanggungjawabnya sebagai ahli masyarakat? Kenapa tak sibukkan tentang lintah darat seperti dirinya yang hanya pandai mengaut untung tetapi cukup culas untuk memulangkan kembali keuntungan kepada negeri yang telah dimusnahkannya?

Kalau dah dasar CHAUVINIST yang hanya memikirkan tembolok sendiri!!!


37 comments:

Anonymous said...

Royalti yang dibayar kpd Sapura Kencana bila boleh dapat balik????????

Anonymous said...

nga kock ming...haha. mcm kimak la lu punya propaganda.

Anonymous said...

royalti minyak apa, dol?

minyak angin ke?

minyak kelantan kat belah mana, dol?

pengikut husam musa kau nih, dol!

merapek-rapek pasal royalti minyak sbb nak tutup kes swindle duit balak... sudahnya kalah dan kerajaan negeri kelantan ustaz mat yang kena bayar kos. husam lepas tangan...

mari pencacai bodoh, duk melalak-lalak royalti, royalti, royalti.

baso bengong

Anonymous said...

Dol buta fakta, boleh beritahu tak minyak kelantan tu telaga dok kat mana !

sesejuk mata memandang said...

jika didengar cerita di masjid , kedai kopi , banyak orang kaum pas mempertikaikan bantuan dari kerajaan , kenapa masih perlu cop gambar najib atau lambang bn pada setiap kotak dan beg bantuan beras , kenapa tidak sahaja diberikan terus kepada mangsa.. Sebaliknya adakah mereka sedar samada di cop atau tidak orang terlibat mangsa banjir tetap diberikan bantuan malah dalam sembang mereka lebih berbangga dengan sumbangan dari puak mereka juga orang awam lain yang tidak melihat parti sebagai alasan untuk berbakti.

Entah lahh apa nak jadi , dibantu salah , lambat diberi bantuan salah, tidak bantu langsumng lagi salah , kenapa mereka tidak saja cari salah pada parti mereka yang memerintah . ini lah siakap melayu yang tidak sedar diuntung.

Apa nak jadi nasib bangsa melayu ... setelah ditarbiahkan oleh Anuar ,dan pakatan Lim juga pas.

Anonymous said...

Lan Chiao puyer Cina Kominis Baghal!!!

Orang sebok tempat tinggal banjir tak cukop bekalan makanan dan barang keperluan harian dia sebok kasi kasut baru!!!

Kasut baru pakai dalam banjir ka BOLOH PUNYER CINA KOMINIS SIALAN!!!

Anonymous said...

Royalti yang dibayar kpd Sapura Kencana bila boleh dapat balik????????

Anonymous said...

Nga Kor Chee Bai!!!!

Anonymous said...

Looorrhh... Tak dapat lagi ker...?

Kahkahkahkah...

Ko g jilat jubor org dap dulu...
Nanti kitaorg pakat ramai2 sedekah sorg 5kupang kt ko...

Kahkahkahkah...

Al tolol menjerit2 mtk royalti...

Puak pemalas...tau tadah tin Milo mtk sedekah je la yg ko tau...

Anonymous said...

Dan bayar la ngok... Cer ko check dlm lobang jubor mak ko...

Taakkeeebbeeerrr...

Anonymous said...

Cina bangsat ni nga dan ngeh kalau dapat kita mau simpan je.

Anonymous said...

Bangsa kelantan...
Bangsa yg x tahu berterima kasih

Anonymous said...

Tgk Nga
Tgk babi
Serupa jer

Anonymous said...

Lebih elok dicetak parti mana yg beri bantuan bukan apa kita takut ada parti yg jual air liur(cakap saja pandai) yang mengaku bantuan itu dia punya.

Anonymous said...

Duit tabung memali bila boleh dapat balek.??????

Anonymous said...

Duit tabung memali bila boleh dapat balek.?????????

Anonymous said...

Siasat dan tngkap cina ini cepat .Balak tu ratusan tahun baru tumbuh balik.

Anonymous said...

Tubuh siasatan diraja siasat pengondolan hutan kelantan.

Anonymous said...

Betul tur..biar diaorg trauma dgn Dacing..

hangkedee said...

Syabas OMBAK. Pendedahan saintifik berfakta. Alam sekitar botak Bn Umno Salah. Manusia yg tak tahu bersyukur. Take beer bersama dapig

Anonymous said...

Perlu di beri kesinambungan dalam mempertikai masalah kerakusan pembalakan ini selepas pasca banjir, sebab punca utama adalah pembalakan rakus oleh CIiNA dan Husam, yang telah membuatkan rakyat Kelantan merana dan menderita. Kes ini perlu dan wajib di Viral kan setiap masa seperti bencana yang berlaku di Cameron yang juga kesan kerakusan Cina Cina bangsat. Walaupun rakyat Kelantan masa ini terketar ketar nak membangkitkan isu ini, tapi penyokong kerajaan perlu mendesak kerajaan agar perkara ini di siasat, kerana isu ini telah merugikan penyokong kerajaan yang mana peruntukan yang telah disalurkan agak besar, dan peruntukan tersebut sepatutnya digunakan oleh pihak kerajaan untuk me sejahterakan penyokong2 BN dan bukannya pada penyokong2 PR yang bangsat tu.

hangkedee said...

Setuju.. Siasat siapa tukang karut wayang Cina bukit

Johan said...

Padan muka puak-puak tin milo kena kaw kaw.... geli hati.. hi hi mana duit royalti? Hi hi... duit bala' adalah...

Anonymous said...

Yang botakkan hutan itu TNB, yang curi Royalti ialah UMNO, mana kedua dua ini.....Oleh kerana bencana ini berskala dunia, maka penglibatan Amerika Syarikat harus dan juga satu pengkalan tentera kat Kota Bahru perlu untuk menjaga Kelantan daripada di ceroboh oleh Penyamun2 UMNO.

Ted Manoff said...

Telaga minyak ada belakang rumah Tok Guru Mulot Chapoi

Anonymous said...

Setuju, kuat merungut, suka fitnah dan sepakat sebar fitnah. Di pahang banjir teruk hingga ada tpt putus hubungan 2 minggu x ada pulak buat viral kebulur, mati bergelimpangan, sekolah runtuh bla bla

Anonymous said...

Wei bangkai lendir hijau...

Duit derma tabung memali bila nak pulangkn...???

Duit ank yatim tu..
Duit ank yatim pun ko rembat...
Setan puak lendir hijau ni.. Setan pakai kopiah...

Anonymous said...

Formula minyak yang akan di bagi kpd Kelantan akan di putuskan oleh John Kerry, dijangka sebanyak 50% akan di beri kpd Kelantan. Cam ini habislah Sapura Kencana, tak cukup makan. Madey sekarang pun hanya makan maggi, besok makan pasir.

Anonymous said...

Formula duit derma tabung memali pe cter..?

Bila nak pulangkn balek..???

Makan harta ank yatim...
Semua ko sebat..
Biar makan megi atau pasir sekalipun... Jgn makan duit ank yatim..

Bila nak pulangkn balek..??

Anonymous said...

Elok la tu.. Memang patut formula tu di gunapakai..tp untuk minyak urut dgn minyak gamat la.. John Kerry kompom setuju bagi 150%..

Ape lg... Kahak hijau patut meraikn kejayaan ni...

Takeeebbeeerrr...

Anonymous said...

Tolonglah, Madey merayu kpd rakyat Malaysia supaya menjadikannya PM sekali lagi atau sekurang kurangnta toyol botak bernama Mukriz jadi PM sebab dia sudah merana dan terpaksa tidur dekat longkang, sebab aniaya Najib. Royalti pun tak dapat . Inilah angkara pemerintahan Najib, anak didik dia suatu ketika dulu.

Anonymous said...

Kan Al Gore masuk Negara ini dan meludah Madey , tak cukup ke org2 UMN0, kalau org lain dah mati bunuh diri....kerana tak sanggup tahan malu, org2 UMNO mana ada kemaluan, itupun dah juai.

Anonymous said...

Al gore tu sape..? Jantan yang share menjubor mak ko dgn bapak ko mlm td tu ke..? Dorg but stail ape...doggie style..??
Fuyooooo....

Takebeeeeerrrr...

Anonymous said...

Bunyinye mcm rayuan mak ko tgh pujuk customer kt lorong haji taib jer... Kahkahkahkah...

Anonymous said...

Batalkan semua subsidi2 yang diberikan kpd Mahathir & keluarga dan agihkan ke negeri2 yg memerlukannya.

Anonymous said...

Pi la mtk dgn al gore... Apsal nk sibukkn psl subsidi pulak..
Ko sape nk sibuk2... Takat anjing kurap baru belajar jadi bangsat boleh la... Mnyalak la ko sampai mampus...

Anonymous said...

Anjing kurap dh mnyalak...

Taaaakkkeeebbbeeerr

 
Blogger Templates