Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, April 1, 2015

SI BAGHAL BERNAMA SAM KETOT BUAT USUL TERBANGANG SEPANJANG MAC 2015!!!



Kalau ramai-ramai, dialah yang paling ke hadapan dan berlagak seolah-olah dialah yang paling berani, paling hebat dan paling pendekar. Tapi bila dengar pihak berkuasa nak ambil tindakan, dialah yang lari dulu. Dialah juga yang kelam-kabut menyorok atau cari tempat persembunyian.

Itulah Sam Ketot, watak yang paling menyerlah kebadutannya sepanjang penggal bergelar Ketua AMK. Selepas menang kerusi Parlimen Bukit Katil setelah pengundi-pengundi Cina Bukit Katil yang dimanjakan dan didahulukan oleh Ali Rustam, berpaling tadah dan menyertai gerakan besar-besaran pengundi Cina untuk menjatuhkan Kerajaan Barisan Nasional dan menaikkan DAP sebagai Ketua Pakatan Rakyat, Sam Ketot yang merupakan Ahli Parlimen dari PKR, dah kurang sedikit bengong dan bengapnya.

Rupa-rupanya kalau dah bengap dan bengong sejak azali, ia tidak boleh dihilangkan dengan mudah walaupun sudah bergelar Ahli Parlimen.

Buktinya ialah apabila Sam Ketot mempersoalkan mengapa dokumen persidangan Parlimen masih tidak diserahkan kepada Anwar Ibrahim.

Sebagai seorang PENJENAYAH, Anwar Ibrahim perlu menjalani hukuman yang telah dijatuhkan oleh mahkamah. Sepanjang dia berada di dalam penjara, kehidupannya bukan lagi kehidupan normal. Dia tertakluk kepada undang-undang mahkamah dan penjara. Secara tidak langsung, Anwar Ibrahim tidak lagi mempunyai sebarang akses lagi dengan sebarang urusan Parlimen, samalah seperti ketua kongsi gelap atau sindiket jenayah terancang tidak lagi boleh menguruskan kongsi gelap atau sindiket jenayahnya.

Takkanlah sebagai seorang peguam, Sam Ketot tak tahu tentang perkara itu? Adakah dia masih mahu menyatakan bahawa Anwar Ibrahim adalah tahanan politik dan bukannya BANDUAN JENAYAH walaupun keputusan dari siri perbicaraan di mahkamah memberikan keputusan 8-1 yang tidak berpihak kepada Anwar setelah mengambil kira fakta dan bukti untuk tempoh 7 tahun perbicaraan dan hampir 80 kali penangguhan?

Simpanlah sikit baghal dan bengap kau tu, Sam Ketot... sesekali, cubalah tunjuk sikit yang kau tu memang ada otak dan akal... jangan sepanjang masa duk tunjuk bebal yang tak boleh diubati!!!


5 comments:

Anonymous said...

Muka dia macam pelawak Jaafar Onn!

Anonymous said...

Orang tua dulu BERPESAN KEPADA ANOK CUCU ..FIZIKAL SESEORANG YANG TAK CUKUP INCI ..TIDAK BOLEH DI PERCAYAI .!! FIKIR FIKIR KANLAH ..

Anonymous said...

SALAM BRO,AKU RASA SIMPATI DENGAN PENDUDUK BUKIT KATIL KERANA MEMPUNYAI AHLI PARLIMEN YANG BENGONG TAHAP GABAN !

Anonymous said...

bior ler ko pendek SAM oiii ... jangan akai pendek
cukup la mahpuss hello hello tu sorang ... keras perut aku SAM oiii ...

Anonymous said...

Tengoklah tok guru dia siapa ,

 
Blogger Templates