Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, October 22, 2014

APA SALAH PEGANG DAN PELUK BABI PULAK... LEPAS PEGANG DAN PELUK, BOLEH SAMAK, KAN?


Babi Pun Boleh Samak, Bila Nak Buat Program 'Touch'?

Setelah program menyentuh anjing di Selangor Ahad lepas mendapat pujian dari pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat, kini timbul persoalan bilakah agaknya program seumpamanya, tapi kali ini melibatkan babi pula nak diadakan?

Bagi kesedaran tentang anjing saja tak cukup, perlu beri kesedaran tentang babi juga kerana kedua-duanya tergolong dalam kategori yang sama - najis berat, kalau tersentuh perlu disamak.


Apatah lagi, ada kategori babi ini yang dijadikan orang binatang peliharaan, dipeluk, dibelai dan tak kurang yang dipakaikan baju, letak reben dan yang seperti itu.

Penganjur serupa yang mengadakan program sentuh anjing ini, perlu mengadakan program sama membabitkan babi pula kalau betul tujuannya nak beri kesedaran kepada orang Islam seperti mana yang didakwa sebelum ini.

Kita pun nak tahu berapa ramai orang Islam di Malaysia ini yang sanggup nak bercium mulut dengan babi seperti mana mereka bercium mulut dengan anjing Ahad lepas.

Agak-agak ada 1,000 orang?

Sementara itu, cerdik pandai agama berkenaan boleh membantu dan memberi sokongan masing-masing terhadap program itu nanti seperti mana mereka menggalakkan program 'touch' anjing Ahad lepas.

No comments:

 
Blogger Templates