Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, October 21, 2014

SEMUANYA SALAH DAN ANGKARA UMNO, LEE CHONG WEI GAGAL UJIAN DADAH DI KEJOHANAN BADMINTON DUNIA DI COPENHAGEN!!!

Sepatutnya Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin akan melakukan pengumuman khas pada pukul 4 petang ini berhubung kes seorang pemain badminton utama negara yang gagal ujian doping di Kejohanan Badminton Dunia di Copenhagen, Denmark Ogos lepas, bagaimanapun telah dibatalkan pada saat-saat akhir tanpa sebarang sebab-musabab diberikan.

Keputusan ujian sampel A telah diketahui Majlis Sukan Negara (MSN), Institut Sukan Negara (ISN) dan Khairy sendiri.

Menurut laporan media, kesemua pihak ketika ini masih enggan mengeluarkan kenyataan dan mendedahkan identiti pemain itu kerana dikatakan sedang menunggu keputusan ujian sampel B.

Bagaimanapun, dikatakan pemain itu ialah pemain nombor satu dunia, Datuk Lee Chong Wei yang dikesan positif ujian dadah.

Jika bukan beliau, masakan Khairy sendiri akan membuat pengumuman itu.

Menurut laporan media, seorang Pegawai Kanan MSN mendedahkan bahawa keputusan ujian itu diketahui selepas temasya Sukan Asia di Incheon, Korea Selatan baru-baru ini.

Biasanya, jika sampel A sudah didapati positif begitu juga keputusannya untuk sampel B.

Perkembangan ini pastinya menggemparkan arena sukan tanah air dikala Malaysia dilihat amat bergantung harap kepada sukan badminton dalam membawa pulang pingat emas pada temasya sukan yang berprestij seperti Sukan Olimpik.

Selain menggemparkan, Persatuan Badminton Malaysia (BAM) dan pasukan pengurusan serta kejurulatihan pasti dipalit imej memalukan kerana perkembangan ini.

Sudahlah prestasi mereka terumbang-ambing, kini terpaksa berdepan dengan kejadian seperti ini.

Dikatakan, pemain itu akan menghadapi hukuman penggantungan selama dua tahun tetapi dia boleh mengemukakan rayuan akibat penggantungan itu.

No comments:

 
Blogger Templates