Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, January 23, 2015

KENAPA PULAK ANYHONY LOKE NAK MARAH BILA HADI AWANG KATA PILIHANRAYA MAJLIS BANDARAN BAKAL CETUSKAN MASALAH KAUM YANG LEBIH BESAR?


Pilihanraya Majlis Bandaran telah berdekad-dekad dihapuskan oleh Perlembagaan Persekutuan. Samalah seperti penghapusan kecekapan penguasaan Bahasa Melayu sama ada dalam bentuk tulisan atau kefahaman lisan untuk kewarganegaraan terutama bagi kaum imigran di negara ini. Bahkan lebih ramai warganegara Malaysia yang langsung tidak boleh bertutur atau memaham sebarang arahan dalam Bahasa Kebangsaan sepertimana yang kita dapat lihat pada PRU-13 lalu apabila DAP menampilkan para penyokong dan pengundinya yang sangat dikawal rapi tetapi tidak langsung mempunyai ciri-ciri rakyat negara ini walaupun rupa paras mereka mirip orang Cina tempatan.

Dek kerana tidak mahu para pengundi DAP itu menjadi bahan bualan dan menimbulkan syak wasangka, awal-awal lagi DAP hebohkan tentang pengundi dari Bangladesh, Pakistan dan Asia Selatan yang disifatkannya sebagai pengundi hantu walaupun yang berlebih-lebih mendapat undi majoriti besar adalah di kawasan CINA totok seperti Seputeh, Bagan, bahkan Gelang Patah.

Haram tak sekali DAP mempersoalkan dari mana datangnya lambakan Cina-Cina muda yang langsung tidak boleh bertutur dalam Bahasa Kebangsaan selain tentangan keras ke atas sistem biometrik yang mahu dikuatkuasakan oleh SPR melainkan pemaksaan penggunaan dakwat kekal.

Sekaligus mengukuhkan dakwaan bahawa DAP tidak mahu bukti sebenar Jabatan Pendaftaran mengenyahkan pengundi-pengundi Cina muda yang tidak boleh berbahasa Kebangsaan itu.

Presiden PAS menentang sekeras-kerasnya pilihanraya perbandaran yang mahu diadakan oleh DAP. Alasan yang diberikan oleh Hadi Awang ternyata membuatkan Anthony Loke mengamuk sakan.

Namun melihat kepada senario di mana DAP menguasai kerajaan tempatan seperti di Kajang sehingga menyaksikan orang mereka sendiri terjun dari bangunan tinggi semata-mata untuk merencatkan siasatan ke atas penyelewengan kuasa dan kewangan salah seorang ADUN dan pemimpin utama DAP Selangor, pilihanraya bandaran yang hendak diadakan oleh DAP sebenarnya adalah salah satu usaha jahat mereka untuk memecahbelahkan negara ini.

Cadangan agar Pulau Pinang dijadikan sebagai sebuah negeri yang bebas dari Persekutuan Tanah Melayu dan Persekutuan Malaysia biarpun sebenarnya Pulau Pinang wajar diserahkan kembali kepada Kedah, jelas menunjukkan niat jahat DAP.

Kalau di Pulau Pinang dan Selangor terutama di kawasan-kawasan yang dikuasai oleh DAP, orang Melayu dan Indianya terpinggir, bagaimana pula mereka boleh memberi jaminan dengan pilihanraya bandaran yang sudah tentu isu-isu membabitkan supremacy kiasu akan didendangkan dalam Bahasa Cina sepertimana yang dilakukan oleh Lim Kit siang dalam tempoh 21 hari PRU-3 pada tahun 1969 sehingga akhirnya mencetuskan pergolakan berdarah antara kaum.

Lim Kit Siang masih hidup. Dinosaur tua itu boleh dijadikan spesimen hidup tentang bagaimana penguasaan DAP di kawasan bandaran dan apabila mereka mempunyai lebih kuasa, akan mencetuskan masalah lebih besar dalam hubungan antara kaum khususnya Melayu-Islam.

Justeru memang tepatlah bangkangan dan tentangan Hadi Awang ke atas niat jahat DAP. Dan pada masa yang sama, turut memberi isyarat bahawa apa yang berlaku pada pertengahan 1969, boleh berulang kembali jikalau DAP terus enggan menghormati Perlembagaan Persekutuan.

Apatah lagi DAP perlu ingat bahawa komposisi kaum di negara ini masih berpihak kepada Melayu-Bumiputera dengan 62% berbanding 15% Cina!!!


1 comment:

Anonymous said...

Sbb tu dap sdg bkerja keras seludup masuk migran cina, tipu ic n dptkn data imigrisen mlalui pgkhianat org besar cina dlm kerajaan utk dptkn majoriti dlm pru14 d kwsn yg dap kalah tipis. Pd masa sama dap buat viral isu yg mfitnah kerjaan bn n Islam. Yg jd barua mbolehkn dap mcapai matlamat ialah c kitol pas n pkr... Sampai bila nk jd bodoh n dpbodohkn cina...? Nusantara ni dmiliki rakyat kulit sawo matang n mata besar, bukan irg kulit kuning n mata sepet.. Cerdik la ckt tgk pola rekonstruksu bahasa n rupa paras serta budaya...

 
Blogger Templates