Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, February 22, 2015

ADAM ADLI, NURUL NUHA DAN NIK NAZMI TUTUP PERIUK NASI DAN MATA PENCARIAN CALIPH BUSKERS!!!!

Ingat lagi tak bagaimana para pecacai Pakatan Rakyat, khususnya penyembah PKR memberi alasan bahawa taraf ekonomi dan aktiviti perniagaan akan meningkat sekiranya demonstrasi dihalalkan di tengah-tengah Kuala Lumpur?

Ingat tak lagi alasan-alasan bodoh yang diberikan oleh Mahfuz Omar, Saifuddin Nasution, Rafizi Ramli, mahupun Zuraidah Kamaruddin yang khabarnya sekarang ini sedang sibuk 'mengurat' Azmin Ali kembali?

Bila diberitahu bahawa demonstrasi di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur bukannya menguntungkan tetapi menyusahkan lebih ramai warga kota, khususnya peniaga kecil dan premis-premis perniagaan, mereka segera memperolok-olokkannya.

Semalam, kumpulan pemuzik jalanan yang menjadi trending, CALIPH BUSKERS menyatakan perasaan tidak puas hati mereka apabila tempat mereka mencari rezeki telah 'ditutup' oleh Demonstrasi Kita Lawan yang diketuai oleh Nurul Nuha. Dan menurut kumpulan pemuzik jalanan itu, bukan mata pencarian mereka sahaja terjejas, sebaliknya ramai yang menjadikan pekarangan SOGO sebagai tempat mencari rezeki, terjejas apabila tempat mereka 'dirampas' oleh gerombolan PKR yang berlagak sebagai samseng.

Sudah berkali-kali PKR dan Pakatan Rakyat diberitahu, mereka perlu buat demonstrasi di kawasan yang tidak menjejaskan aktiviti perniagaan orang lain, tetapi semua permintaan tersebut dipandang sepi dan dijuih serta diejek dan dihina. Bagi mereka, Anwar Ibrahim jauh lebih penting dan semua orang perlu berkorban dan menyerahkan segala-galanya untuk dan demi Anwar Ibrahim.

PKR belum lagi berkuasa tetapi hanya perasan mereka berkuasa. Tetapi lagak mereka seolah-olah mereka adalah Khmer Rouge yang akan melakukan pembunuhan beramai-ramai sekiranya Anwar 'Pol Pot' Ibrahim tidak dibela, disembah dan disanjung.

Buktinya samalah seperti yang diluahkan oleh Caliph Buskers DI SINI.


11 comments:

Anonymous said...

Kenapa dekpa tak moh kacau area Bukit Bintang? Jalan TAR ramai peniaga Melayu laa...

Sekali sekala Reformasi area sana plak

Anonymous said...

jom ubah !!
bikin demo area Bukit Bintang pulak ... senang jadi tumpuan antarabangsa sebab ramai pelancung dari luar ...
Nurul Nuha ... ada berani ???

Anonymous said...

Nurul Nuha tak berani buat di Bukit Bintang sebab tak ada tetek (perempuan) kalau lelaki teloq tapi kerana dia pompuan kita kata tetek lah!Ada berani ke Nurul Nuha??

Anonymous said...

Jangan tak tau kenapa nurul nuha bersungguh nak lead demo tu. Nak ambik kredit gantikan tempat bapaknya di permatang pauh. Begitulah cara2nya.....

Anonymous said...

Petaling street lak ke. Ada berani ke Macai Ketum?

Anonymous said...

Nuha tetek kempes gerenti tak berani buat demo kat petaling street

shamal66 said...

Kenapa tak buat d petaling street..Kenapa tempat tupuan.Melayu..why why..

shamal66 said...

Kenapa tak buat d petaling street..Kenapa tempat tupuan.Melayu..why why..

labu said...

..nurul nuha tak berapa mari sngt mcm n.izzah..tapi boleh la nk test market lgipon izzah dh makin sizen..rupa paras penting utk tarik crowd ok.....penting tu..tgk apa jadi rosmah? xbuat salah pon tpi manjang kene hentam..tu nasib dia la dgn rambut besarnya...hi2..

Anonymous said...

Nuha.... Laki awak kat mane?laki kat mane. Laki kat mane

Anonymous said...

maaf..rasanya caliph busker suda beri keterangan yang mereka tidak pernah beri keterangan seperti yang diceritakan di atas....mereka golongan oku n hanya ingin berkarya n bukan berpolitik..

 
Blogger Templates