Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, February 3, 2015

BERSATU BETUL UNTUK TERUS NAIKKAN HARGA DENGAN DAP MEMAINKAN ISU RASIS UNTUK TAKUTKAN PENDESAK TURUN HARGA!!!



Macam-macam alasan diberikan untuk tidak menurunkan harga barangan. Dan mereka bukan sahaja Cina tetapi juga Melayu, India dan mamak. Semuanya kelihatan sepakat apabila memperkatakan tentang keengganan menurunkan harga.

Dari alasan cuaca sehinggalah alasan harga barang mentah tak diturunkan selain alasan GST dan stok lama, sememangnya nampak tiada harapan untuk penurunan harga barang.

Lebih menarik isu desakan penurunan harga barang, kemudiannya disusuli dengan isu RASIS yang dianggap sebagai dosa besar untuk menutup isu sebenar sekaligus mengurangkan tekanan dan desakan agar harga diturunkan.

Permainan ini mempunyai DAP di belakangnya. Watak utama permainan mengalihkan perhatian adalah Ong Kian Min yang begitu seronok apabila Ismail Sabri kononnya dimarahi oleh Perdana Menteri.

Sama ada perasan atau sengaja buat-buat tak nampak, toada seorang pemimpin Pakatan Rakyat terutama DAP yang mahu mendesak mahupun memujuk para penyokong mereka yang terdiri daripada pemborong dan orang tengah untuk menurunkan harga barang. Sebaliknya mereka pula yang membantu orang tengah dan pemborong agar terus menaikkan harga barang dengan seribu satu alasan selain memainkan isu RASIS untuk menutup cerita sebenar penurunan harga barang.

Kita akan menyaksikan lebih banyak isu RASIS akan dikeluarkan apabila tekanan ke atas para pemborong dan orang tengah dibuat. Lebih banyak laporan polis dan mendesak agar Akta Hasutan dikuatkuasakan walaupun pada masa yang sama mereka jugalah yang menentang Akta Hasutan.

Itu modus operandi mereka yang anat berjaya sebelum ini dan rasa-rasanya kali ini juga mereka akan berjaya.


8 comments:

Anonymous said...

Sekurang kurang turunkanlah harga teh susu 20 sen betultak ismail sabri roti canai kurang 20 sen.lori bawa tin susu dah jimat harga diesel bawa satu tin susu 20 sen . Ismail sabri tak salah yang salah rafizi sebab rafizi daprasis kata harga barang akan turun bila harga minyak turun. Nakbagi tau rafizi daprasis kita rakyat susah apapasal pkns ppns rumah harga 1 juta.aku rindu sama umno dulu dulu rumah 25 ribu.sekarang siapa rasis ameno ke umno.dulu penah undi ketum ameno oiii

Lenovo K910 said...

X de satu ayat pon dr PR agar harga barang turun... nk salahkan krjaan lagi adala

Anonymous said...

Ko nak tau sebab apa pkns tak buat rumah harga 40 ribu.100 ribu. Sebab nak cekik dara rakyat selangor

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. KEBERANIAN YAB DS Ismail Sabri kita! Dahlah berlambak supermarket/kedai si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS asyik MENDISKRIMINASI produk BUMIPUTERA Islam/Melayu - sampai kita tak boleh tegur lansung KEDAJALAN ni - dasar si puak BINATANG BUAS yg. amat TAMAK!

Tengok juga di mana lori-lori dan bas-bas boleh bebas "zig-zag" kat lorong-lorong laju terutamnya di lebuhraya, melebihi had laju sampai disyaki punca utama penyebab kemalangan jlnraya yg. amat BUAS, yg. disyaki asyik MENGORBANkan majoriti mangsa disyaki dari umat Islam/Melayu; hampir harian!

Kerana Kem-amat-BANGANG tak dak buat undg-undg amat KETAT utk. memastikan lori/bas hanya di lorong perlahan - kerana disyaki takut menyebabkan KERUGIAN pd. PEMILIK/PENGUSAHA Industri TAMAK bas-bas/lori-lori - yg. di- MONOPOLI siapa? Kita boleh agak! Biaq rakyat terus MERANA akibat KEBUASAN lori-lori/bas-bas-LAJU-amat BUAS yg. seolah mengamalkan "laws of the jungle"!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Sejak lebai dunia dan dap rasos menguasai pkns. Pkna drakula LEBAI CEKEK DARA aww awwww awww

Anonymous said...

teruskan boikot profuk dan perniagaan dapigs!!!!

Anonymous said...

aku memang rasis, aku rasis terhadap semua cina sealiran dan mentaliti dap haramjadah celaka, klu bleh bagi mampus je semua cina yang mcm ni.

Anonymous said...

Dap rasis Cina sokong..Umno pun perlu rasis baru melayu bag I undi...

 
Blogger Templates