Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, February 3, 2015

ISMAIL SABRI JADI TRENDING DAN FOKUS CINA-INDIA!!!


Kenyataan yang dikeluarkan oleh Ismail Sabri berjaya mencungkil perangai khawarij di kalangan Melayu dan kesungguhan pihak MIC dan MCA yang berada sebaris dengan UMNO dalam Barisan Nasional. Sekaligus menunjukkan secara jelas betapa takutnya MIC yang sedang menuju kehancuran dan kepupusan dari muka bumi ini di bawah kepimpinan lemah Palanivel dan MCA yang masih belum mampu mencari solusi meraih sokongan masyarakat Cina untuk partinya bagi berhadapan dengan DAP yang mendapat sokongan lebih 90% masyarakat Cina.

Kenyataan bersama Ketua Pemuda MIC dan Ketua Pemuda MCA semalam yang mengecam Ismail Sabri kerana RASIS kununnya, tetapi terlupa bagaimana TAKUT DAN KECUTNYA mereka untuk membalun Tony Pua, Teo Nie Ching, Teresa Kok, Lim Guan Eng, Anthony Loke, Lim Kit Siang, Zairil Khir Johari dan deretan nama lain yang membelasah Melayu dan India. Haram tak berbunyi langsung kedua-dua Ketua Pemuda ini.

Berbeza dengan Ketua Wanita MIC, Mohana Muniandy yang bertegas menyokong kenyataan Ismail Sabri, hampir kesemua mereka tidak faham apa yang dimaksudkan oleh Ismail Sabri menerusi istilah PENIAGA CINA dalam kenyataannya.

Mana puak-puak ini ketika rakyat mengeluh tentang kenaikan harga barang? Bukankah mereka juga sebahagian daripada golongan yang berpendapat kenaikan harga barang adalah disebabkan oleh Kerajaan? Di mana mereka ketika kebanyakan peniaga Cina menyatakan, HARGA BARANG DINAIKKAN KERANA GST sedangkan sebenarnya kenaikan tersebut DISENGAJAKAN untuk mereka mengaut keuntungan besar?

Apakah perkataan CINA sudah menjadi taboo di negara ini? Adakah mereka langsung tidak boleh disentuh sedangkan merekalah yang menguasai jaluran ekonomi dan kewangan negara? Adakah mereka bebas berbuat sekehendak hati sedangkan pada masa yang sama, mereka juga bebas menyalahkan Melayu-Bumiputera dan India apabila mereka sedang mengejar kuasa politik negara?

Perhatikan kenyataan yang dikeluarkan oleh Teo Nie Ching pula!



Teo Nie Ching menyalahkan Syed Mokhtar Al-Bukhary, Mokhzani Mahathir dan Ananda Krishnan, sedangkan tidak sekalipun dia menyebut tentang kumpulan yang sebenarnya memegang kuasa perniagaan yang pemborong dan pemasaran!

Golongan mana yang langsung tidak disentuh, tidak berani disebut dan merupakan pemain utama harga barang dan perkhidmatan di negara ini? Bukankah mereka terdiri daripada pemborong, pembekal dan orang tengah?

Adakah kerana persatuan mereka begitu kuat, didalangi dan strategi mereka pula dikuasai oleh otak DAP, maka mereka tidak boleh disentuh sama sekali?


Siapa yang paling kuat menyalak ketika harga minyak naik? Dan mengapa pula mereka langsung tidak bersuara ketika harga minyak sudah turun sebaliknya memberikan pelbagai alasan termasuklah GST untuk terus mengekalkan harga tinggi?

Bukankah para peniaga Cina yang menguasai bidang perniagaan? Kenapa mereka segera memainkan isu RASIS hanya kerana desakan kepada mereka agar menurunkan harga barangan dan perkhidmatan?

Rasis juga ke perkara sebegini?


14 comments:

Anonymous said...

SOLIDARITI untuk Datuk Seri Ismail Sabri.
arjuna waspada
changkat lobak.

Anonymous said...

Isu yang ingin di bangkitkan oleh ismail sabri adalah kenaikan harga barang!

Jika pemuda mic mca dan dap boleh bergabung tenaga dengan menuduh ismail sabri sebagai racist, kenapa tidak boleh pemuda pas, umno, perkasa dan lain ngo bergabung tenaga?

tidak kah nampak kelemahan di pihak orang melayu?

Anonymous said...

Datuk Seri Ismail Sabri.....MY HERO!!!

Anonymous said...

dulu alas an di beri sebab minyak naik harga, maka barang lain naik harga, sekarang minyak turun apa alas an harga barang tak turun,..yang jelas puak puak ini suka pada alasan untuk untungkan mereka, sampai bila kamu kaum traders nak cekik...ulang..cekik rakyat..kalau kamu berhati rakyat, kamu mesti bersama untuk jaga rakyat...mungkin ugama kamu pun ada ajar kamu, menjaga rakan sahabat handai adalah mulia, tapi kamu mencekik kawan kawan kamu sebab kamu adalah kaum zalim, yang tamak, menindas kawan kawan kamu dari kaum lain..politician DAP,PKR, PAS...apa sumbangan dan mana suara kamu dalam hal ini..NGO bersih, mana peranan kamu untuk bersihkan masaalah harga barang mahal..bukan kan menindas dengan bermain harga barang adalah tidak bersih...you all are hypocrites...damn shit..

Anonymous said...

Menteri perlu mengwujudkan outlet2 Melayu seberapa banyak yang boleh bagi menyaingi outlet2 Cina di negara ini. Ini secara tidak langsung boleh menekan para peniaga cina daripada terus memonopoli perniagaan di Malaysia. Susah nak boikot sebab outlet Melayu terlalu kurang bagi orang orang melayu untuk membuat pilihan, kalau ada pun yang kecil kecil dan amat bergantung dengan orang tengah dan secara tidak langsung harga barangan yang mereka jual agak mahal. Kerajaan perlu mengkaji perkara ini dengan lebih seriuo

Anonymous said...

SETUJU...tesco ni masih glc ke??? Jika YA, SAPE PENGERUSInya....apsal susah sgt nak cari brg frozen keluaran melayu, islam, bumiputera, glc...kadang tu takde langsung,

Cuba pi mydin, bykkkkk frozen keluaran melayu, islam, bumiputera...yg mana produk tu ada yg tak pernah ujud di tesco.. tak tau la pulak kalau tetiba je saya tak nampak...boleh dikatakan saya selalu sgt pi mydin ngan tesco...bahkan brg keluaran penjarapun ada kat mydin...

Bermcm produk frozen satu wilayah satu produk felda ada di mydin tapi takde di tesco, tak pernah nampak...tu kan sesama glc...bos sama bos selalu jumpa tak kan tak berbunyi...

Anonymous said...

Pi mydin, jenguk kat frozen, bykkkk brg frozen hasil industri kecil menengah melayu,islam, bumiputera, glc..........

HOIIIIIII bangunlah TESCO...kau duduk situpun atas tgn pengundi MELAYU BUMIPUTERA..

Anonymous said...

MELALAK dlm BERSIH......TURUN HARGA...ni melalak jugak....MELALAK SEBELUM 10FEB, SPECIAL FOR KETUM....org suruh turun harga, sibuk buat video bongok....

Satu betina...kes datum apa citer?????
Satu betina...kes lembu apa citer????
Satu jantan...kes arak apa citer?????
Satu jantan...sasau ngan puisi????
Satu badak...kena panah petir..aminnnnn
Satu jantan..nak jd hero pakai seluar dlm kat luor

Berjenis jenis dlm 1... ???? + 1...alih isu datum jelatek, lembu, banjir, balak, denggi, liwat, rumahtangga, pasma, bertekak dap ngan pas, dlm satu video bongok, jilat kahak sendiri...

Anonymous said...

Butuhla Cina CIna celaka nih semua, siap main main dengan ugama orang lain lagi. Pukimak babi babi ni patut dihalau keluar dari Malaysia je. Sial nak mampus.

NAJIB cibai, pergi mintak maap dekat cina cina celaka ni semua. Nak mampos korang ni semua agaknya.

Selagi ada Melayu Melayu yang sebok dok menjilat telor cina cina ekstremis kapir DAP/MCA/GERAKAN selagi itulah org Melayu semua akan ditindas.

PAS=UMNO=PKR=Penjilat Tegar Cina CIna Ekstremis KApir DAP/MCA/GERAKAN

PEMIMPIN BANGSAT
MELAYU MEREMPAT
ISLAM TERJERAT

Anonymous said...

Vote mail sabri

Anonymous said...

"Berjenis jenis dlm 1... ???? + 1...alih isu datum jelatek"

Hoi babi..yg lain aku boleh terima..DATUM tu mmg KERAJAAN selangor BODOH.

PKNS matlamatnya untuk perumahan MAMPU MILIK.

Kalau launch kat Singapore tu dah memang NAFSU BABI..

Roboh rumah untuk ORANG KAYA.
(babi dibelakang sedang liowat AZMIN)

Kerajaan kena KAJI bagai mana untuk MEMBERI RAKYAT TEMPATAN rumah yang boleh diberi sesuai dengan PENDAPATAN.

Bukan jadi BABI pergi jual projek kpd MAKHLUK ASING babi.

Anonymous said...

Sejak disember lalu...boleh tengok apa brg ats rak2 di pasaraya2 besar.
Ada brg yg saiz paket sama dan harga lama tapi isi dah dikurangkan.
Ada packaging barang hampir menyerupai produk bumi, letak sebelah-menyebelah, harga murah sekupang dua.
Ayuh semua. Jom kita. Revolusi perkilangan bumiputra.

Anonymous said...

Cina dh besar kepala n mcabar melayu...

Anonymous said...

Beli brg bumiputera...

 
Blogger Templates