Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, February 15, 2015

MALU DAN TAKUT FAKTA SEBENAR DIKETAHUI, MAJLIS PEGUAM DAN GOBIND SINGH DEO MAHU SHAFEE BERHENTI BERCAKAP TENTANG KES LIWAT ANWAR IBRAHIM!!!



Ini bahagian kelakar dalam perangai peguam!!!

Gobind Singh Deo menjadi peguam Anwar Ibrahim yang kedua yang enggan fakta-fakta sebenar tentang kes liwat tersebut yang menyebabkan kekalahan besar (5-0) di Mahkamah Persekutuan, diperdengarkan dan diperjelaskan kepada umum. Gobind Singh Deo dalam satu kenyataan, menggesa Peguam Negara campur tangan dan menutup mulut Syafie Abdullah yang merupakan Pendakwaraya dalam kes liwat Anwar Ibrahim di Mahkamah Agung dan Mahkamah Persekutuan. (RUJUK SINI)

Menurut Gobind Singh Deo, adalah tidak adil bagi Tan Sri Shafee menjelaskan kes tersebut kepada umum dengan alasan moral.

Menariknya, sebaik-baik sahaja keputusan Mahkamah Persekutuan diumumkan, haram Gobind Singh Deo tak menegur perbuatan anak-beranak Anwar Ibrahim serta ahli Majlis Peguam sendiri yang mempersoalkan keputusan Mahkamah Persekutuan. Malah tiada juga sebarang teguran atau kecaman yang dibuat oleh para penyokong Anwar yang cuba memutarbelitkan fakta-fakta kes termasuklah kegagalan memanggil 14 orang saksi dan menjelaskan bagaimana air mani Anwar Ibrahim boleh berada sedalam 4 sentimeter dalam dubur Saiful Bukhari Azlan.

Apa sebenarnya yang ditakuti sangat oleh Gobind Singh Deo dan sebahagian besar ahli Majlis Peguam seperti Shahredzan Johan (RUJUK SINI) apabila Shafee buka mulut berbanding temberang-temberang dan siri pembohongan para peguam Anwar Ibrahim?

Adakah kerana mereka bimbang, kerja bersahaja mereka yang menyebabkan Anwar Ibrahim memilih untuk tidak membela diri, sebaliknya berceramah politik, terdedah, sekaligus menyebabkan mereka dipersalahkan oleh para penyokong Anwar Ibrahim sendiri? Atau sebenarnya mereka cukup bimbangkan reputasi sebagai antara belasan peguam yang diupah oleh Anwar Ibrahim, yang sudah tentu bayaran untuk upah mereka bukan kecik-kecik anak, akan terjejas kerana penjelasan fakta oleh Shafee Abdullah, jelas menunjukkan kepincangan dan kedangkalan fakta pembelaan?

KLIK UNTUK BESARKAN

Justeru, Gobind Singh Deo mula menggunakan kedudukannya sebagai Ahli Parlimen untuk bercakap berbanding sebagai Ahli Majlis Peguam sebagai desakan dan tekanan ke atas Shafee Abdullah. Dan pada masa yang sama, cuba menyembunyikan PERUNTUKAN DALAM PERLEMBAGAAN yang membolehkan Peguam Negara melantik sesiapa sahaja dari kalangan peguam sebagai Timbalan Pendakwarayanya seperti dalam kes Shafee Abdullah sehinggakan ada penyokong Anwar Ibrahim bingung dan bodoh untuk faham mengapa Shafee yang mengendalikan kes liwat ini bukan Peguam Negara sendiri.

Maka tidak hairanlah mengapa bersungguh-sungguh besar Anwar Ibrahim dan pasukan peguambelanya berusaha untuk menyingkirkan Shafee Abdullah daripada menjadi pendakwaraya dalam kes liwatnya di Mahkamah Agung dan Mahkamah Persekutuan. Telah terbukti yang mereka memang takut menerusi cubaan untuk menutup mulutnya daripada mengulas isu tersebut.

Shafee hanya seorang, sedangkan mereka berbelas-belas orang, takkan mereka terlalu takut sehingga perlu meminta Peguam Negara yang menutup mulut Shafee. Sedangkan selama ini, mereka yang mengendalikan semua perkara!

Aneh, kan?


20 comments:

Anonymous said...

Kalau anwar bersumpah menafikan dia meliwat....sekarang jugak saya ambil borang pkr!!!!

Longchepoh said...

Kawepon sama jugok. Hari ni leh keluor umno

Anonymous said...

Hidup Dato Ssfie.Abdullah, Kredibiliti eorang peguam yang ada integriti dan jati diri. Semogs Allah aksn mempermudahkan di setiap langkah mu.

Anonymous said...

Tuhan akan unjukan kebenaran. Di dunia mmg byk peguam kat akhirat nanti ......sape bela.

Anonymous said...

Pada saya, apa yang didedahkan olih TS Shafee Abdullah adalah sangat berguna kerana isi kandungannya banyak mengajar kita mengenai perundangan dan tatacara mahkamah. Sekarang ini kita termasuk saya dah tahu mengenai OKT yang takut untuk di soal balas olih pendakwa. Kalau tak bersalah apa nak ditakutkan. Kepada yang tak setuju dgn pandangan saya tapi jangan lari dari tajuk.

Anonymous said...

Pil Kudo?

Anonymous said...

Sama la saya... Bersumpah la pegang al quran... La ni jgk saya jd ahli pkr seumur hidup...

Anonymous said...

Saya setuju... Angkat 2 tangan terus...

Anonymous said...

Pergi sbrang jaya dengar cersmah
ceramah tutoop.....kah kah

Asaif Barkiya said...

Di samping fakta fakta yang jelas dan kukuh,kekalahan undian 5:0 juga di sebabkan oleh faktor sampingan iaitu barisan peguam peguam yang lemah,tiada pengalaman di dalam kes jenayah berprofil tinggi serta mentah di dalam proses litigasi.Kebanyakan peguam anuar tidak mempunyai rekod cemerlang contohnya 50:50 kemenangan.Peratusan kemenangan mereka hanyalah sekadar 5-10% dan memerlukan sampai 14 orang untuk berdepan dengan TSri Shafie dengan hanya pembantunya.Alangkah besar kemaluan dan amat terhina dengan kekalahan yang sebegitu rupa.Tak berbaloikah dengan upah yang mahal?

Anonymous said...

Orang Bangali ada cakap depan sendiri punya belakang gomen punya...........

Anonymous said...

Anwars lawyers have recd a lot of money as fees from anwar but they had failed miserably. In order to covered up thier stupidity they willgive all kind of excuses to impress thier client to the extent hauling adverse remarks to anyone trying to belittle them. Please take note not to trust these buaya darat.

Anonymous said...

Berani kerana benar takut kerana salah.

Anonymous said...

begitu ramai peguam2 kapir bela anwar kalah dgn seorg peguam muslim.. hebat2 aku ingatkan benggali ni teror rupanya mamak lg handal.. kalau tak berlaku kes ni smpi matila aku ingat peguam benggali ni hebat rupa2 nya tin kosong..kahkahkah.. anwar dgn benggali apa bezanya? dua2 belakang tarok.. semua kaki main belakang punya..

Anonymous said...

Aku tabik TS Shafee. Best punya lawyer! Profesional, pintar, berani! Harap harap dapat ganti Gani Patail jadi peguam negara baru penyebar penyebar fitnah semua kecut telur!

Anonymous said...

Calun Peguam Negara yg wibawa dan perlu dilantik segera.

Anonymous said...

Peluang terbaik sebelum Pru 13, kalau Bro nuar betul2 tak main JUBOR , beliau bersumpah, Nuar ialah PM Malaysia sekarang..

Rakyat mmg mencari pengganti Najib..Malangnya Nuar gagal memanfaatkan peluang.

Apa sebabnya?

Anonymous said...

Sblum mkn char kue teow pastikan tukang masak tu sudah basuh telur..najis oi telur bersalut taik ayam buh dlm ckteow..

Anonymous said...

Lawyer Anu war malu kalah 5-0..tampa balas

Anonymous said...

Sokong Shafie jadi AG yang baru, nak jadi menteri, PM sekalipun boleh!

sebabnya? dia pandai membalas hujah2 puak pakatan yg penuh dengan sampah!

Bidang ekonomi dan kewangan kita ada Zeti

Bangga la pulak rasa nya kami rakyat marhein yg tak belajar tinggi ni timbul pula rasa iri hati, dengki, kebencian kaum pendatang...dah sifat semulajadi mereka!

 
Blogger Templates