Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, February 6, 2015

MUFTI PERLIS YANG 'BARU' JAUH LEBIH RASIS BERBANDING ISMAIL SABRI!!!



Sama ada terlalu kagum dengan fahamannya yang mudah menjatuhkan hukum, atau barangkali kerana jahil dalam bab budaya dan menganggap apa-apa sahaja yang tidak dilakukannya adalah bidaah atau haram, Mufti Perlis yang dilantik buat kali kedua, Asri Zainal Abidin hari ini mendapat kecaman keras kerana kebingungannya melabelkan pakaian yang dipakai oleh Najib Abdul Razak sebagai PAKAIAN HINDU.

Asri barangkali bimbang Najib Abdul Razak terjebak dalam perangkap TASYABBUH yang sekarang ini sudah menjadi resmi dan resam sebahagian besar umat Islam yang terlalu liberal fikiran serta akidah mereka, maka Asri menyatakan kebimbangannya.

Namun pernyataan tersebut sememangnya mengurangkan nilai seorang mufti yang disandang oleh Asri Zainal Abidin.

Sebelum ini, Asri sakan menyuruh beberapa orang pemimpin politik meletak jawatan kerana pada pandangannya mereka tidak layak untuk jawatan yang disandang memandangkan mereka kerap melakukan kesilapan. Namun ketika Asri diura-urakan bakal dilantik semula ke jawatan Mufti Perlis buat kali kedua, tidak pula Asri mencela sepertimana dia mencela pemimpin-pemimpin politik. Bahkan gambarnya berdiri di pintu yang tertulis MUFTI Perlis, terpampang jelas di dalam Facebook.

Dia sibukkan pakaian yang dianggap boleh menjejaskan akidah tanpa dia sendiri sedar, barangkali dia sudah lama kehilangan akidah dan iman jikalau bersandarkan kepada hujahnya sendiri, memandangkan dia kerap dilihat berkot yang sudah tentu bukannya pakaian orang Islam.

Fahaman seperti ini sedang menular di Malaysia. Mereka mencari kebenaran tetapi hanya mereka sahaja yang benar, sedangkan orang lain yang tidak sealiran dengan mereka dianggap tidak betul, bahkan sesat.

Inilah masalah apabila manusia menjadikan agama sebagai galang ganti kepada keuntungan duniawi. Golongan seperti inilah yang menjadikan agama sebagai sesuatu yang tidak lengkap sekalipun agama sudah lengkap. Golongan inilah yang menambah-nambah dan menyusah-nyusahkan dengan alasannya, SUNNAH... walhal mereka telah melanggar sunnah kerana berlebih-lebihan dan melampau-lampau!!!

Bagaimanapun, berdasarkan rekod, tidak mustahil juga, kenyataan keliru itu bikinan The Malaysian Insider kerana masakan seorang Mufti yang ada PhD, dua kali dilantik sebagai Mufti, cendekiawan, terlalu bongok untuk tidak dapat membezakan antara 'uruf dan urusan diniyyah!!!




16 comments:

Ted Manoff said...

Bagaimana pula seorang India Muslim pakai serupa dengan Najib ? Ada kah iman dia juga gugor?

Muhamad Sani Abu Bakar said...

Aku ingat rupa2 nya Melayu Itu ISLAM , ISLAM itu Melayu . Rupa nya ada juga Cina iSLAM , India ISLAM .

dino.yp said...

Adakah orang hindu pakai jubah dan serban jadi org islam?

Anonymous said...

Imam shafie: aku mampu berhujah dgn 4 org ilmuan, tetapi aku tidak mampu berhujah dgn seorang yg bodoh kerana dia tiada disiplin ilmu. Lu fikirlah sendiri.

mat13 said...

Maza muzabzib dah kembali berfatwa

Anonymous said...

Maza wahabi laknat ni mmg sakit hati dgn UMNO najib sekian lama dendam sbb di tolak menaikkan mazhab Wahabiyah dlm YADIM dulu.

Jd setan Asri ni dendamnya tak tamat
Apa2 shj yg kait dgn UMNO dn Najib dia akan spin

Sejak bila pulak dlm agama Hindup pakai kurta?
Jd Tabligh pakai kurta tu jd hindu kah wahai Asriberok oii?

keduanya pakai kalung bunga.. Nik ajis dlu pakai kalung sami Buddha kenapa ko tk menyalak cmm ni wahai Asriberok

Bunga tu milik hindu kah?
Org Islam haram gantung bunga kah?
Najib buat ritual apa?
Anwar pakai bunga yg sama.. siap ikut lagi masa pesta Ponggal tu apa kejadahnye?

DUnia Islam hancor krn WAHABI dan SYIAH.

Salah sekornya ialah Asri Zainal Abidin ni dan Mat Sabu..

Anonymous said...

Nama pun mcm kemaruk PUBLISITI..

Pernah dengar ceramah beliau..Otaknya mmg akan bawa orang kepada STATE of CONFIUS.

Mufti2 mcm ni biasanya MUSANG BERBULU AYAM..Bukannya ilmuan yg boleh dihormati.

Kpd kerajaan Perlis, batalkan saja kontrak beliau. Tak guna lantik makhluk2 yg mewujudkan Dilema & Chaos dlm umat manusia.

Anonymous said...

Bab ni aku sokon 100% Asri. FULLSTOP

Anonymous said...

PELIK...seorang yang telah beberapa kali membuat fitnah...boleh dilantik menjadi mufti kali ke 2....In harus KRONI....dia tidak ada membawa kebaikan...tetapi kecelaruan...

Anonymous said...

Islam akan bertambah celaru akibat mufti 2nd hand ni. Ini bahaya pada agama islam yg suci. Fullstop.

Anonymous said...

periksa dan teliti dulu sebelum membuat komen.jangan muidah memperlekehkan intelektual seseorang.jika tidak kitapun akan kelihatan bodoh walaupun nampak macam pandai.

anakmalaysia said...

Jangan bercakap terus tanpa memikirkan implikasinya....bukan diri sendiri je yg tahu segalanya wal hal betapa terlalu kerdil dan kecilnya kita dialam semesta ini. Banyak lagi ilmu2 yg boleh dipelajari.

Anonymous said...

ko bongok kan

Anonymous said...

Ini komen aku kat blog lain, tapi hanya menyentuh yg LUARAN saja, yg dihati aku tak berani dan tak mampu nak komen:

"Org Melayu sejak berzaman dulu memang beginilah caranya. Tak tahulah utk apa.

Kalau bercakap dgn india, seboleh-boleh ikut 'slang' india; kalau dgn cina pulak, cuba sebaik-baiknya utk bercakap dlm 'slang' cina.

Skrg dah melarat dlm cara berpakaian sekali.

Kalau kita lihat balik, dlm keadaan biasa, adakah org bukan Melayu akan berpakaian spt org Melayu apabila mrk berkunjung kerumah kita semasa Hari Raya?

Akhirnya nanti berkemungkinan org Melayu sendiri yg akan hilang identiti bangsanya ..."

Anonymous said...

Pasai apa panggil Asri saja? Awat tank paggil Dr. Asri? Mana boleh panggil Asri? Diakan Dr.

Anonymous said...

Asri Berok Wahabi tu?
ok Dr AsriBerok.
tp bagi aku Berok dlm hutan lbh mulia dr Asringok ni sbb berok tk ganggu hukum Allah.

Berok tak buat kacau dan selewengkan Agama mcm ASri Wahabi ni.

Berkurun lama Perli bermuftikan Wahabi.. sme mcm PAS ber'nabikan' Nik Aziz di Kelantan.. tp ke sejauh manakah Islam di muliakan?

SUnnah dan Al-Quran di angkat.. maksiat dosa di banteras bagus dr negeri2 lain/??

xde..inilah pembohongan penipu2 Agama spt Asri dan PAS.. saling memperkudakan Islam demi matlamat jahat..

so korang kenal dh ye Asri BErok?

 
Blogger Templates