Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, March 20, 2015

AISHAH TAJUDIN RUPA-RUPANYA JURUHEBAH RADIO BFM... DAN HANYALAH 'PELAKON GANTIAN' YANG MENGUTUK HUDUD KELANTAN!!!



Antara kata-kata gadis itu dalam klip video berkenaan ialah:

“…Banyak pula pindaan dia. Pastu boleh pulak MB Kelantan panggil orang yang kritik hudud ni tak beriman…Eh awak nie… tak beriman lah..“.
“Agama digunakan untuk mengaburi mata rakyat dari isu yang penting macam ekonomi, pentadbiran. Sama la macam isu negara ni. Orang gaduh pasal bangsa, agama tapi ekonomi negara merosot, pastu hutang kita meningkat. Bila dah sampai masanya tak tahu lah kalau hudud tu boleh isi periuk nasi kita.”
Antara kata-kata gadis itu dalam klip video berkenaan ialah:
“…Banyak pula pindaan dia. Pastu boleh pulak MB Kelantan panggil orang yang kritik hudud ni tak beriman…Eh awak nie… tak beriman lah..“.
“Agama digunakan untuk mengaburi mata rakyat dari isu yang penting macam ekonomi, pentadbiran. Sama la macam isu negara ni. Orang gaduh pasal bangsa, agama tapi ekonomi negara merosot, pastu hutang kita meningkat. Bila dah sampai masanya tak tahu lah kalau hudud tu boleh isi periuk nasi kita.”
Pada minit 1:33, gadis itu membuka satu bungkusan yang dia sendiri katakan ada nasi lemak. Tetapi apabila dibuka nasi lemak itu tiada dan dia berkata: “…eh tak pe la, hudud kan ada“.
Itu yang dilafazkan dan kemudian disiarkan oleh Radio BFM menerusi klip video yang kemudiannya mendapat kecaman ramai di media sosial. 


Anti Islam atau menghasut agar orang ramai melihat dan menganggap Islam sebagai suatu ajaran yang tidak menepati peredaran masa, beberapa laporan polis membabitkan stesen radio tersebut telah dibuat, termasuklah pada 24 Disember 2014 melibatkan lima orang juruhebahnya. (RUJUK SINI)

Justeru apabila Aishah Tauddin yang merupakan wartawan dan penerbit untuk rancangan Sekilas 'dibelasah' kau-kau oleh para pengguna media sosial kerana kelancangannya dam kejahilannya sendiri walaupun dari satu segi, dilihat seperti mempersendakan tujuan PAS mengadakan hudud di Kelantan, ia merupakan kesinambungan yang amat diperlukan oleh Radio BFM untuk populariti dan objektif mereka. 


Menariknya selepas kena 'belasah', muncullah cerita ugutan, bunuh, rogol dan serangan... taktik yang acapkali digunakan oleh Pakatan Rakyat. Cuma kali ini melibatkan seorang penyampai radio yang tidak ramai mendengarnya pun.

Radio BFM dalam kenyataan rasmi, menyatakan gadis jahil itu hanyalah 'pelakon gantian' dan tidak menyampaikan pandangan peribadi mahupun menulis skrip berkenaan. (RUJUK SINI)

Senang sangat nampaknya memberi alasan, kan? 


16 comments:

Anonymous said...

Jadi Cina Celaka mana yang menulis skrip yang menghina Ugama Rasmi Malaysia ini ?

Aku Nak TAU CINA CELAKA MANA YANG MENYEBOK DALAM UGAMA AKU!!

Melayu Melayu penjilat Cina ini semuapun celaka bangang, demi kehidupanj material semua benda yang betul dibuangnya. Tu baru BODOH!

Anonymous said...

Bodoh punya pempuan!

Sentiasa Panas said...

Seorang pelakon gantian tapi kita lupa pelakon utama, dap dan pkr..;)

Anonymous said...

Tadi aku tengok berita seorang perempuan di pakistan dibelasah hingga mati dibakar dicampak kesungai akibat membakar helaian al-quran.

Anonymous said...

Mungkin aisyah ni mencipta sejarah kat Malaysia nanti? Sejarah memburukkan islam.. Jenis remaja xcukup pegangan agama hasil didikan BN le ni...

Ted Manoff said...

Budak ni kalau dapat pada Nuar Berahim pasti rabak Jubo dia..Nuar tu bukan kira jantan betina. .

Anonymous said...

Sbb tu Pakistan tersangat sangat maju kan...

Anonymous said...

Didikkan sapa lg? Dari bapak dia la 2x5 bangang nyer... serious menyampah sial tgk dgn memek muka, suara bagai. Mmg confirm jenis family xbersolat ni. Bwk bertaubat la... azab Allah amat pedih. Xtertanggung jasad lemah kita. Sapa kita nk nafikan haq Allah. Harap klau ada balasan kt atas dunia ni lg tunjukkn pd kami Ya Allah agar jd contoh pd yg lain... Amiin...

Anonymous said...

Takkan si aisyah ni tak boleh fikir betul salah apa2 yg diucap/ lakon tu.... dan... mudah sangat nak settle... minta maaf, semua beres... Malaysian style sp biasa!

Anonymous said...

bertaubat lah... kesian mak ayah dia..penat2 didik...

Anonymous said...

Mak ayah dia pun backup dia. Ahli DAP dua ekor tu. X tekejut pun anak perangai camni. Satu contoh keluarga melayu yg jauh menyimpang dr ajaran islam.

jentayu

Anonymous said...

La yeke? Filipina yang totok kristian. Penyokong kuat yahudi. Takde pun kerajaan islam. Jauh skali hudud. Majunye filipina kan?

jentayu

p/s : bagi komen jangan bangang sgt

Anonymous said...

malaysia x slmt untuk ank dia..mmg arr ko persenda agama sendiri...org bijak pndai pon gagal didik ank dlm mendalmi ilmu agama...malu...

Anonymous said...

TANGKAP SIASAT TERMINATED MASTERMIND YG BUAT ONAR...

BAGI PENGJARAN KPD STESEN RADIO, TV N INDIVIDU LAIN AGAR JGN SESUKA HATI MENYAMPAIKAN SESUATU YG BOLEH MENGUNDANG KPD RASA KURANG SELESA D KALANGAN RAKYAT...

SKRIP DH SIAP DITULIS??? SIAPA PENULIS SEBENAR SKRIP???
APA AGENDANYA...??? NK TGK REAKSI UMAT ISLAM???
KAEDAH YG BIASA DIGUNAPAKAI....
>>>>BUAT HAL, BILA DH TERDESAK MINTA MAAF, BERI ALASAN...
SELEPAS BERAPA JUTA UMAT ISLAM YG TERGURIS DENGAN KENYATAAN ITU...

MUDAHMYA MEREKA2 INI... BUAT HAL,(ADA AGENDA).. BILA TERSEPIT, ATAU MMG DH SEDIA ADA SKRIP JALAN KELUAR DARI MASALH TERSEBUT????

PTT BADAN BERWAJIB AMBIL TINDAKAN TEGAS.. TINDAKAN TEGAS YG MENYUSAHKAN.. AGAR MEREKA(TERINGIN NK JADI TUAN) INSAF DAN TAHU BAHAWA BERSYUKUR DAPAT HIDUP BAHAGIA, MEWAH, TIDAK DIGANGGU DI BUMI BERTUAH INI


Anonymous said...

org melayu sendiri kutuk agama sendiri..sendiri pikir la sblm bc skrip 2..tp xth la kalo aisyah ni bkn org islam..

Anonymous said...

Budak tu kena bayar...mata duitan...sanggup persenda hukum tuhan..nauzubillahi min zalik..buta kayu budak ni...

 
Blogger Templates