Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 16, 2015

BARU PANGGIL BAGI KETERANGAN JER PUN, BUKANNYA BERDEPAN TALI GANTUNG... WAN AZIZAH MENGGELUPUR NGALAHKAN AYAM DAH KENA SEMBELIH!!!



Drama kalau tak dikaitkan dengan keluarga Anwar Ibrahim, sememangnya tidak sah.

Apakan tidak, bermula dari zaman Anwar masuk UMNO tahun 1982 sehinggalah sekarang, drama-drama melibatkan keluarga ini tidak pernah berhenti. Mereka pernah berjaya dengan Anwar menjadi orang yang paling berkuasa di Malaysia pada tahun 1995-97 walaupun pada ketika itu dia hanyalah Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan. Hampir-hampir berjaya mencapai matlamat mengubah catatan sejarah hitam tentang perangai hodoh seksnya pada tahun 1999 dan 2004 tetapi terkantoi apabila mengulangi tabiat buruknya, dan mangsa membuat laporan polis serta mengambil tindakan undang-undang ke atasnya, menyaksikan Anwar kembali masuk penjara untuk hukuman penjara selama 5 tahun.

Kini, salah seorang anaknya, mengikut jejak langkah Anwar Ibrahim. Bermula dengan imej dan label PUTERI REFORMASI, menang di Lembah Pantai pada tahun 2008 dan sebagai Naib Presiden PKR sebelum menang lagi di Lembah Pantai pada tahun 2013 menerusi fitnah-fitnah keras ke atas calon Barisan Nasional, Raja Nong Chik yang berakhir dengan keputusan, Nurul Izzah terpaksa meminta maaf kepada Raja Nong Chik kerana menfitnah sebelum kesnya sempat dibicarakan.

Isunya ialah, Nurul Izzah terlibat dalam menghasut dan melakukan penghinaan ke atas badan kehakiman secara terang-terangan walaupun cuba berselindung di sebalik kekebalan Ahli Parlimen. Laporan polis telah dibuat setelah dia menuduh kelima-lima hakim Mahkamah Persekutuan yang sebulat suara menerima hukuman yang dijatuhkan oleh tiga orang hakim Mahkamah Rayuan, sebagai hakim yang bekerja untuk mengekalkan jawatan dan kedudukan serta kemewahan.

8-0... itu keputusan keputusan hakim-hakim Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan ke atas Anwar Ibrahim dengan mengambil kira bukti-bukti serta fakta-fakta yang dibentangkan selain ketiadaan alibi, saksi dan fakta yang dibentangkan oleh belasan orang peguam bela Anwar selain retorik dan permainan cari kesalahan teknikal.

Nurul Izzah sekadar dipanggil memberi keterangan di balai polis. Belum lagi ditangkap tetapi PKR nampaknya sudah pun menggemparkan para penyokong mereka kononnya polis mahu menangkap dan menghumban Nurul Izzah ke penjara.

Wan Azizah cuba menggambarkan yang polis sedang melakukan apa-apa sahaja cara untuk menghumbankan seluruh keluarganya ke dalam penjara, tanpa mahu memberitahu bahawa keluarganya yang menjadi punca segala masalah di negara ini.

Dah mula awal dah untuk mempolitikkan panggilan ke atas Nurul Izzah untuk memberi keterangan. Macam mengharapkan sangat Nurul Izzah dipenjarakan kerana kesalahan menghina perlaksanaan hukuman dan menaikkan sentimen untuk membenci PDRM serta Kerajaan Malaysia!!!

Awal dah mula bergerak...

4 comments:

Anonymous said...

Tak boleh tahan dgn komen zul fahmi tu ``kamu adalah penegak keadilan``. Yang aku tahu nuar tu kena jail sebab menegakkan kotenya yg bengkok tu dan menjunamkannya kedalam jubor saiful. Mana datangnya air mani kat dalam jubor tu.?

Anonymous said...

NO ONE IS ABOVE THE LAW. SETIAP ORANG YG MELAKUKAN KESALAHAN JENAYAH PERLULAH DIHERET KE MUKA PENGADILAN. LET THE CUORT DICIDE.
JUSTICE IS NOT ONLY TO BE DONE
BUT SEEN TO BE DONE.

Anonymous said...

Penjara je Nurul BJ ni..

Anonymous said...

Aku tdk prnh nk rasa hormat lansung dgn puak2 ni..bg aku..mereka2 ini sebenarnya berpolitik hanya sekadar untuk kesoronokan diri dn kluarga..mereka2 ink amat suka buat pkra yg mnjadi topik prbualan rakyat..walaupun trpaksa mnjual maruah diri..yg penting bg mereka2 ini nama mreka harus di sebut seharian..untuk menunjukan bhwa mereka lah hero negara.tetapi kdg2 aku rasa mnjadi kerugian pd media krn hari2 trpaksa menulis crta tentang kluarga mereka ini seolah2 tdk ada lg berita yg baik nk d sampaikan untuk santapan rakyat..smp bila pun mereka ini akan membuat pkra2 yg keji slagi nama mereka ini di ulang2..aku sllu brtnya pd dri..apa sbnrnya perjuangan mereka2 ini..sehingga segala usha krjaan trgangu..bagaimna nk jdkan negara ini negara maju..negara kita untuk mncapai wawasan 2020 yh brstatus maju sperti yg di war2kan..tdk akan trcapai selagi krajaan dn pengamal media asyik memutar nama2 mereka ini yg penuh dgn dendam kesumat..yg mna akhirnya rakyat yg mndapat bahana..byk keajaiban brlaku pd ketika ini yg aku rasa..krajaan jgk tlh membiarkan byk pkra yg brlaku akibat dari kelemahan pentabiran yg mna blh dikatakam pentabiran syok sendri..dlm ucapan bergegar bumiputra akan di pertahankan...itu jnji..sdgkan kalau di fikir sedalam2 dlmnya..negara kita seolah2 sdg dlm berkecamukan..pernahkah wakil2 rakyat melihat akan warga yg berada di negara ini..ada yg sdh mndpt status negara..dan ada plk yg sdg mnugu..sy trfikir..jika negara ini sdh jatuh miskin..apa yg akan brlaku dlm negara..warga rohingnya khususnya...brp byk warga ini sdh brd di mlysia...tangkapan di buat..tp kmna mereka mahu di hantar..sy percaya negara kita jgklah trpaksa tngung mereka ini dn pasti mereka ini akan di beri status

 
Blogger Templates