Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 2, 2015

CABAR NAJIB SAMAN DIA, RAFIZI PATUT CABAR MAHKAMAH MEMPERCEPATKAN PROSES PERUNDANGAN BAFIA KE ATASNYA TERLEBIH DAHULU!!!



Nama Rafizi Ramli semakin suram, kurang diperkatakan dan isu-isu yang cuba ditimbulkannya pula, lebih banyak menghumban ke atas kepalanya sendiri. Dan kerana itulah, Rafizi Ramli mencari-cari isu yang boleh menaikkan namanya semula sekaligus mengukuhkan kedudukannya selaku Setiausaha Agung PKR yang lebih berkredibiliti dan berwibawa selepas KETUM dimasukkan ke penjara selama 5 tahun bermula 10 Februari lalu.

Dalam mengulas tindakan peribadi Najib Abdul Razak menyaman Harakah, organisasi media rasmi PAS, Rafizi Ramli secara sinis mencabar Perdana Menteri menyamannya terlebih dahulu dan menyeretnya ke mahkamah dengan janji, dia akan membuka pelbagai rahsia dan maklumat-maklumat sulit di mahkamah. Ketiadaan tindakan daripada Perdana Menteri, katanya, hanya mengesahkan bahawa dia adalah benar dan semua dakwaannya adalah tulen.

Namun Rafizi Ramli langsung tidak berani mengulas apa-apa tentang kes BAFIA yang menyebabkan dia boleh terhumban ke dalam penjara selama tiga tahun dan kehilangan jawatannya selaku Ahli Parlimen Pandan.

Sudah hampir tiga tahun kes BAFIA Rafizi Ramli berlalu, namun kesnya masih tergantung.

Mei 2013, Mahkamah Rayuan menolak permohonan Rafizi Ramli untuk mengenepikan kes BAFIAnya dan sepatutnya Mahkamah Sesyen membicarakan kes tersebut. Panel tiga orang hakim Mahkamah Rayuan yang diketuai oleh Hakim Mohamad Apandi Ali menyatakan rayuan Rafizi Ramli tidak mempunyai merit. (BACA DI SINI)

Selepas Mei 2013, tiada lagi sebarang berita tentang kes BAFIA Rafizi Ramli.

Ogos tahun 2012, Rafizi dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan mendedahkan empat dokumen mengandungi profil pelanggan Public Bank berhubung ringkasan imbangan NFC, National Meat and Livestock Sdn Bhd, Agroscience Industries Sdn Bhd dan pengerusi NFC Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail.

Dia didakwa mendedahkan dokumen itu kepada perunding media Yusuf Abdul Alim dan pemberita akhbar 'The Star', Erle Martin Carvalho di ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Merchant Square, Petaling Jaya pada 7 Mac tahun lepas.

Pada 10 September tahun 2012, Rafizi, yang juga pengarah strategi PKR, memfailkan permohonan untuk mengetepikan tuduhan itu.

Apabila permohonan itu ditolak Mahkamah Tinggi pada 23 Nov tahun lepas, beliau mengemukakan rayuan kepada Mahkamah Rayuan.

Rakan sekongkolnya, seorang kerani Public Bank, Johari Mohamad, tidak sahaja kehilangan mata pencarian, Johari Mohamad juga dilihat telah dianiayai oleh Rafizi Ramli. Dia bakal berhadapan dengan hukuman penjara selama tiga tahun sekiranya didapati bersalah.

Sepatutnya daripada mencabar Najib menyamannya, Rafizi Ramli elok mencabar mahkamah dan Peguam Negara mempercepatkan kes BAFIAnya. Semakin hari, semakin ramai yang mendesak agar kesnya dipercepatkan. Semakin ramai juga yang bertanya khabar, apa KEKEBALAN dan KEISTIMEWAAN Rafizi Ramli sehingga kes BAFIAnya tertangguh begitu lama!!!


4 comments:

Anonymous said...

Kenapa Najib saman Harakah pasal isu 1MBD?Kenapa sebelum ni banyak laporan yang mengaitkan Najib dengan Atlantuya dia tak saman pun? Cer citer...

Anonymous said...

Budak piji ni sbnrnya sombong...byk kyataan2 yg di buat mmbuat org semakin myampah...allah tdk suka pd org mningi dri..nescaya setiap prbuatan akan balasanya..tdk gentar kiranya di saman.bahkan di alu2 kan untuk myamanya..tp bila mintak fakta bawak ke dewan..pelbagai alasan di buatnya..sebab itu sy ckp..pembakang tdk ada intrgrti...menyalak di luar bukan main lg..tp bila masuk dewan..tk sama sepeti myalak di luar..

Anonymous said...

Jangan layan orang gila publisiti.....orang bodoh yang hilang akal sahaja yang percaya dengan muslihat si bedebah ini.

Anonymous said...

Jangan layan orang gila publisiti.....orang bodoh yang hilang akal sahaja yang percaya dengan muslihat si bedebah ini.

 
Blogger Templates