Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, March 14, 2015

EMPAT HARI LAGI KERAJAAN PERPADUAN UMNO-PAS, KATA KIT SIANG!!!



Hari Rabu nanti, PAS Kelantan akan membentangkan rang undang-undang hudud di DUN Kelantan. UMNO Kelantan sudah pun menyatakan, akan memberikan sokongan kepada PAS bagi tujuan mengadakan hukuman hudud di Kelantan. Sebagai sebahagian dairpada pengotaan janji, UMNO tidak bertanding di PRK DUN Chempaka. Malah dua orang ahli UMNO yang bertanding sebagai calon BEBAS, telah dipecat keahlian mereka. Sekalipun dalam ceramah mereka sepanjang kempen PRK DUN Chempaka, penceramah-penceramah PAS mengambil kesempatan menghentam UMNO tanpa sedikit pun menyentuh tentang ancaman sebenar ke atas parti itu iaitu Anwarinas dan PASMA, namun UMNO tidak bertindak balas.

DAP pula sudah menyatakan bahawa PAS akan diterajang keluar dari Pakatan Rakyat sekiranya PAS Kelantan membentangkan rang undang-undang hudud di DUN Kelantan Rabu ini. Bukan seorang dua pemimpin DAP yang mengugut dan memberi amaran cukup keras kepada PAS, antara termasuklah Gobind Singh Deo dan Lim Guan Eng.

Kata dua daripada Mursyidul Am PAS baru, Dr. Haron Din Al-Hafiz tentang 'iblis syaitan dalam PAS' sememangnya merujuk terus kepada golongan pro-Lim Guan Eng dan Anwar Ibrahim yang sekarang ini sedang bertungkus lumus serta melobi untuk menjatuhkan kepimpinan Abdul Hadi Awang.

Dan lebih menarik lagi ialah apabila ada di kalangan mereka yang menggunakan nama Allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk mencapai obsesi dan objektif PASMA tetapi pada masa yang sama, menjadikan anak lelaki Allahyarham Nik Abdul Aziz yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Abduh sebagai bahan sesahan dan makian kerana Nik Abduh tidak menyokong kumpulan mereka.


Golongan PASMA dan pro-DAP-PKR menentang perlaksanaan hukuman hudud di Kelantan kerana bimbang akan kehilangan banyak kepentingan apabila PAS dikeluarkan dari Pakatan Rakyat. Disebabkan itulah, PASMA dan pro-DAP-PKR berusaha menjahanamkan PAS dengan serangan memecahbelahkan parti tersebut bagi tujuan menyenangkan PKR dan DAP yang berhasrat menjadikan PAS sebagai salah satu biro Melayu-Islam dalam parti berkenaan.

Isu yang paling dirasakan amat berkesan untuk menimbulkan kemarahan, bukan sahaja kepada UMNO tetapi hukuman hudud yang hendak dilaksanakan di Kelantan adalah dengan memomok-momokkan kerjasama dan perpaduan antara PAS dan UMNO.

Untuk itulah, Lim Kit Siang secara tiba-tiba menjadi orang yang paling gusar dengan pembentangan rang undang-undang tersebut Rabu nanti. Dan dialah yang paling awal menyatakan, HARI RABU NANTI BERMULALAH KERAJAAN PERPADUAN PAS-UMNO KELANTAN!!!


5 comments:

Anonymous said...

Elokla demi perpaduan ummah Islam dan bangsa melayu. Cina dan india pun akan ikut sama. Cuma yg akan melalak macam anjing bukit adalah puak dapigs keturunan pendatang yg tak berterimakasih bapak/tok nenek mereka diberi kerakyatan malaysia.

Anonymous said...

Ysng galak hentam umno dlm ceramah pas pastibotang PasMa....ambil kesempatan untuk merscuni pemikiran macai pas....maklum le macai pas ni senang dihasud....senang digula gulakan...macai pas klu pemimpin yg cenderung pada syiah pun mereka sokong...bodo ..bodo...

Anonymous said...

siapa akan terkeluar..PKR is half dead, DAP is one sided cakap tak serupa bikin...see what happen in penang.. PAS.... a misleaded party..if PAS is back to its right path..DAP will be no where,buried in its own dream..PKR sure gone with the wind.people begin to realise that PKR is nothing but full of lies..masaalah air Selangor, langkah kajang..many others are proven to show what is PKR..rakyat rugi sebab pilih PKR..fikir lah..

Anonymous said...

Yang bodo pun melayu juga, dah beri kerakyatan pada puak pendatang ni, beri pula sekolah berasingan? Bodo betul.

Anonymous said...

Kit Siang nk beritahu 4 hari dia akan sakit jantung! Pemimpin DAP ni bukan takot sebenarnya! Yg dia gerunkan sgt2 tu bila PAS/UMNO bersatu dan menguatkn hbgan silaturrahim sesama muslim. Hbis'la im.

 
Blogger Templates