Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, March 7, 2015

GUAN ENG TANYA KENAPA ASYIK-ASYIK KERETANYA SAHAJA YANG MINTA DISAMAN DAN DIDEDAHKAN SALAH PARKING!!!



Mengamuk sakan Guan Eng khabarnya ketika ditemubual wartawan-wartawan akhbar berbahasa Cina.

Rasa-rasanya kalau berita tentang kereta mewah rasminya disiarkan oleh akhbar-akhbar berbahasa Melayu, dia tidaklah akan semarah mana. Melayu baginya tidak penting. Sama tidak pentingnya dengan India kerana Melayu dan India boleh kena counter dengan mudah. Apatah lagi Melayu dan India mudah kena tipu dan kena suap.

Masalaah besar bagi Lim Guan Eng ialah, hari-hari akhbar-akhbar berbahasa Cina menyiarkan gambar-gambar kereta rasminya yang melanggar peraturan termasuklah diletakkan di pelbagai tempat sesuka hati, termasuklah di kawasan larangan parking.



Itu pasallah dalam satu sidang medianya, Guan Eng dikhabarkan mengamuk dan bertanya, mengapa hanya keretanya yang menjadi sasaran. Mengapa kereta pemerintah (BN) tidak mendapat liputan yang sama.

Barangkali Guan Eng terlupa yang di Pulau Pinang, dia adalah Ketua Kerajaan Negeri. Dan dia juga terlupa barangkali, sebagai Ketua Menteri, dia perlu menunjukkan contoh teladan yang baik kepada rakyat.

Kalau dia sendiri membenarkan perlanggaran undang-undang, mengapa pula dia marah-marah kalau pendedahan tentangnya dibuat?

Sepatutnya dia lebih berlapang dada kerana dia yang gilakan perhatian, kini mendapat perhatian sewajarnya. Dia yang sibukkan kesalahan orang lain, sekarang ditunjukkan kesalahan sendiri.

2 comments:

Anonymous said...

Org baik mana kene saman.... bodoh punya LGE beruk...

Anonymous said...

cina kalau dah berkuasa abis melayu diratakan.... melayu bodoh angok aja.. dia bangga melayu bodoh ibaratkan dia khalifah omar ....jauh panggang dari api cakap tak serupa bikin

 
Blogger Templates