Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 26, 2015

HADI AWANG KATA, WAN AZIZAH TIDAK LEBIH DARI SEKADAR BURUNG KAKATUA YANG TAK TAHU APA YANG DICAKAPNYA!!!


19 Mac, Wan Azizah dengan penuh yakin memperkatakan tentang Fiqh Al-Awlawiyat, Maslahah Ummah dan Maqasid Syariah dalam usahanya meyakinkan DAP bahawa PKR mempunyai cara menolak hudud yang tidak akan membangkitkan kemarahan para penyokong Melayu-Islam, dan pada masa yang sama, berjaya pula menggunakan elemen agama untuk memperdayakan ahli-ahli PAS yang tidak begitu faham tentang fiqh siyasah melainkan sebagai burung kakatua yang mengulang-ulang kata ustaz masing-masing.

Hari ini, iaitu 26 Mac, Presiden PAS, Abdul Hadi Awang membelasah Wan Azizah dan menyifatkan Wan Azizah sebagai burung kakatua yang tidak faham, tidak mengamalkan dan tidak mendalami apa yang dituturkannya, melainkan semata-mata berdasarkan skrip.


Suatu ketika dahulu, telah didedahkan bahawa Wan Azizah sebenarnya tidak tahu apa-apa sebaliknya sekadar bertindak sebagai burung kakatua yang membacakan skrip yang telah dikarang oleh Anwar Ibrahim. Wan Azizah seringkali terbabas atau out-of-date daripada maklumat terkini.

Samalah seperti dia membela suaminya, Anwar Ibrahim walaupun pada masa yang sama, dia tahu tentang segala bukti dan fakta yang tidak langsung dapat disanggah oleh belasan orang peguam upahan Anwar Ibrahim. Dia masih menyatakan suaminya difitnah dan sekarang menjadi tahanan politik di Penjara Sungai Buloh walaupun sebenarnya Anwar Ibrahim adalah BANDUAN JENAYAH LIWAT.

Tak lama dulu, Wan Azizah dikatakan sebagai burung kakatua, para pengikut PKR, mengamuk sampai mencakar-cakar tanah. Sekarang, Presiden PAS pula kata Wan Azizah burung kakatua... nak kata apa?

5 comments:

Anonymous said...

KAKAKTUA LIBERAL.. PASAI JUB DIA DAH BARAI

Anonymous said...

Burung kakak tua tidur di jendel
Burung kakak tua bawa kipas cina
Burung kakak tua tak faham apa dia kata
Hanya jadi boneka saja
Bla-bla ........

Anonymous said...

Correct correct correct.
TAKDE QUALITY LANGSUNG... NAK JADI MB !
CAKAP PUN BERTEMPIAR.
BELAJAR DARI MP AZALINA ATAU MP HALIMAH SIDDIQE.... TENGOK CARA MEREKA BERCAKAP... PENUH DGN FACTS !

Anonymous said...

Dia memang kakak tua pun . tanpa kipas & isu laki dia , takde sape kesahkan dia lagi. nenek kakak tua penunggu bukit segambut .

Anonymous said...

INI BUKAN KAKAK TUA.
INI NENEK TUA. DAPAT LAKI KAKI PONGGING.
LAKI AJAK LARI KAHWIN SIAM PUN IKUT JE.
TUHAN PUN TAK IZINKAN JADI MB.

 
Blogger Templates