Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, March 15, 2015

HUSAM MUSA DICALONKAN SEBAGAI PRESIDEN PAS OLEH PAS KOTA TINGGI YANG SEMEMANGNYA PAS KAWASAN PALING LAWAK!!!



Duk tengok jugalah kalau-kalau blog pro-PAS mahu keluarkan cerita ni. Malangnya, tidak ramai yang mahu memperkatakannya. Kalau ada pun, cuma blog-blog kecil yang kebanyakannya sekadar copy-and-paste.

Selepas Kota Bharu, sebenarnya PAS Kota Tinggi telah mengadakan mesyuarat agong kali ke-28 pada 14 Mac 2015 di Bilik Gerakan P.156 Taman Hijrah, Kota Tinggi. Mesyuarat tersebut telah dirasmikan oleh Hanipa Maidin yang merupakan Ahli Jawatankuasa Keraja PAS Pusat merangkap Ahli Parlimen Sepang.

PAS Kota Tinggi secara sebulat suarat telah memutuskan untuk mencalonkan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat pada Sesi 2015-2017, Husam Musa sebagai calon Presiden PAS. Hanipa Maidin dalam ucapannya pula menyatakan secara tidak langsung bahawa PAS tidak lagi memerlukan Abdul Hadi Awang sebagai Presiden. Alasan yang diberikan ialah, PAS perlu memperkukuhkan Pakatan Rakyat.

PASMA dan beberapa fraksi yang pro-Anwar Ibrahim-Lim Guan Eng, sememangnya sedang giat berkempen untuk menjatuhkan Abdul Hadi Awang dan saf kepimpinan PAS yang bergelar pro-Ulama termasuklah Nik Abduh anak Allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat, bekas Mursyidul Am PAS.

PAS Kota Tinggi sebenarnya hanya mempunyai dua cawangan. Haj Kamaldin yang merupakan Yang Dipertua PAS Kota Tinggi dikatakan orang yang bercita-cita besar dan mahu mencorakkan PAS Johor dan Pusat. Orang PAS Kota Tinggi sendiri menyatakan, Haji Kamaldin mahu terus memegang jawatan YDP PAS Kawasan Kota Tinggi sampai mati.

Lebih menarik, pertandingan pada 14 Mac lalu hanya melibatkan jawatan YDP dan Timbalan. Itu pun sekadar main undi angkat tangan sekaligus mengekalkan jawatan yang disandangnya. Jawatan-jawatan lain sekadar main bubuh nama. Lebih menarik lagi ialah, perasmian pula dilakukan oleh Onn Jaafar yang digelarkan sebagai KETUA KEGELAPAN PAS JOHOR.

Apakah PASMA terlalu terdesak semata-mat untuk mengalahkan dan menghalau Abdul Hadi Awang keluar dari PAS sehinggakan mesyuarat agong Kawasan pun, main cincai-cincai?




3 comments:

Anonymous said...

..ini la peluang barua sekoq ni nak langgar hadi.. hehe.. bermodalkan darah anak kelatan.. barua ini la yg akan berterus2an menjadi barua aljuburi.. taqbir!..

Ted Manoff said...

Biar la dia choba nasib...

Anonymous said...

PAS akan musnah kiranye puak PASMA ini dibiarkan berleluasa...

 
Blogger Templates