Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, March 15, 2015

KETUA PEMUDA DAPSY, TEO KOK SEONG DAH JADI TIU NA SENG!!!



Apek puaka tengah mengaruk sakan nih...

Dia mempersoalkan kedudukan Ketua Polis Negara. Dia menasihatkan Ketua Polis Negara agar tidak menjadi IGP UMNO-BN tetapi menjadi IGP Rakyat Malaysia. Dia memberi amaran agar Ketua Polis Negara ambil gaji dari UMNO dan bukannya menuntut dari Parlimen.

Semuanya berpunca daripada tindakan PDRM menahan kumpulan utama pemimpin #KITALAWAN yang membuat dan menganjurkan demonstrasi di tengah-tengah Kuala Lumpur pada minggu lepas.

Lim Kit Siang bercakap tentang kebebasan bersuara tetapi sama ada dia sedar atau tidak, anaknya dan dia sendiri, malah Anwar Ibrahim adalah orang yang paling banyak menyaman sesiapa atau apa-apa sahaja yang menyanggahi mereka. Malahan kebebasan bermaklumat turut disekat di Pulau Pinang.


Apek puaka turut bercakap tentang kebebasan berkumpul menurut Perlembagaan tetapi Apek Puaka tidak pula menyatakan dalam Artikel yang sama memperkatakan tentang kebebasan berkumpul dan bersuara, terdapat bahagian yang menyatakan polis berhak menangkap atau menahan atau menghalang atau membubarkan sebarang perhimpunan yang didapati mengancam keselamatan serta kestabilan rakyat.

Demonstrasi jalanan yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat sebenarnya lebih banyak mendatangkan keburukan kepada wargakota. Tidak sahaja dari segi kelancaran lalu lintas, malahan aktiviti ekonomi dan perniagaan juga terganggu kerana demonstrasi. Tidak sahaja memberikan kesan kepada penduduk awam di negara ini, tetapi juga kepada para pelabur luar yang melihat Malaysia sebagai sebuah negara yang tidak selamat, tidak stabil dari segi undang-undang dan keselamatan serta mudah bergolak serta merugikan bagi sebarang pelaburan di negara ini.

Teo Kok Seong, Ketua Pemuda DAPSY telah ditangkap oleh polis. Lim Kit Siang amat marah kerana penangkapan tersebut. Dia mahu dan mendesak agar Teo Kok Seong yang menunjuk berani di luar balai polis sebelum itu, dibebaskan. Dia juga menuntut agar polis tidak menangkap sesiapa yang berdemonstrasi. (RUJUK SINI)

Undang-undang negara cuba digambarkan sebagai TIDAK LUT kepada sesiapa sahaja yang bergelar Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat boleh berbuat sekehendak dan sebebas hati.

Untunglah ini zaman Najib Abdul Razak di mana mereka ditahan, diambil keterangan, direman, dilokap dan kemudian dibebaskan. Mereka tidak disimpan lama-lama. Mereka tidak pernah disimpan melebihi 60 hari walaupun sebenarnya pada zaman Najib Abdul Razak terdapat undang-undang yang membenarkan penahanan tanpa bicara selama 72 hari!!!


5 comments:

maae said...

Tangkap je. Fitnah besar ni !

Anonymous said...

Trend sekarang kalau nak glamour, bagi polis tangkap dan masuk lokap. Lepas 2-3 hari pasti keluar dan jadi hero.

Anonymous said...

Kedaulatan negara sdh semakin lemah..kedaulatan negara org sdh berani di permainkan..cina sdh tdk mghormati lg undang2 yg ada..skrg sdh jelas inilah yg di perjuangkan oleh melayu..supaya akta isa di hapuskan supaya cina2 ini mnjadi hero negara..apa lg yg ingin org melayu nk perjungkan demi org2 cina..singapura mgkin sudah bersedia untuk bersatu kembali di mlysia..bila pkra ini mgkin brlaku...maka..org2 melayu akan merempat di bumi sendri...mlysia akan jd mlaysian..inilah yg sdg di perjuang melayu di abad ini...tahniah kepada pemimpin pas...dan pkr..sy amat kagum dgn anda semua..pasti perjuangan anda untuk mghapuskan sistem braja akan trcapai..prlu anda tahu..sy tidak halalkan apa yg kamu semua buat..

anakmalaysia said...

Sebenarnya hanya cina Dapigs yg berkelakuan seperti komunis tajaan Dapigs...saya amat yakin sebahagian besarnya tak begitu cuma mereka hanya terpengaruh...sudah ada yg kembali meenyokong kerajaan san ini amat ditakuti oleh pembangkang sebab tu saban hari puak jahanam Dapigs ni cuba menpengaruhi kembali kaum mereka sendiri dgn melempar fitnah melampau terhadap kerajaan tapi rakyat sudah matang...Dapigs tak akan berjaya dan pasti gagal !!!

Anonymous said...

Tolong lah gunakan undang-undang yg sedia ada semaksima mungkin utk mengajar puak-puak kurang ajar ini.. jangan berlembut lagi dgn puak ini kerana ianya akan mengugat keselamatan dan keamanan negara... PDRM gunakan bidang kuasa secara maksima...

 
Blogger Templates