Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 30, 2015

LAGI DRAMA PAS-DAP, TETAPI PAS KEKAL UNTUK TERUS BERSAMA-SAMA DAP TANPA CUBAAN FASAKH DAN MUFARAKAH!!!



Ibarat rumahtangga pasangan suami isteri yang bermadu, sedang bergolak dan sudah di ambang keruntuhan.

PAS bolehlah diibaratkan sebagai isteri yang bermadu suami. Suami pertama yang sangat garang, sangat dominan dan sangat bersifat memerintah adalah DAP, manakala suami kedua pula adalah PKR yang cuba untuk menyembunyikan hubungan terlarang berkongsi isteri dengan DAP, terpaksa bersilat ikut rentak DAP agar kudis tokak pada tubuhnya tidak ditunjal oleh DAP.

Di Kedah, DAP tak tolak PAS. Di Pulau Pinang, DAP halau PAS. Di Perak, DAP benci PAS. Di Johor, DAP nak kerjasama dengan UMNO untuk bentuk rumahtangga baru. Di Sarawak, DAP putuskan semua hubungan dengan PAS sebab PAS hanyalah janda hanyir yang sudahlah tidak cantik, lebam dan lembam pulak. Di Sabah, PKR bersama DAP baru petang tadi mengumumkan, mereka sudah tidak inginkan PAS dalam sebuah rumah tetapi masih berharap PAS akan terus membantu mereka melakukan serangan ke atas UMNO dan Barisan Nasional.


Di Selangor, DAP dan PKR yang cukup takut kalau-kalau PAS berpaling tadah, bersikap lebih lembut dan kurang menyerang. Dek kerana itulah, PAS seperti semulajadinya sebagai betina jalang yang lapar jantan, segera cuba melakukan pujukan dengan Pemuda PAS Kawasan Gombak mahu mengadakan tunjuk perasaan anti-GST di kawasan yang diketahui kubu kuat Azmin Ali kerana sokongan ahli-ahli PAS walaupun pada masa yang sama, Azmin Ali telah menyatakan bahawa PKR tidak akan menyokong hudud yang dibawa oleh PAS.

Begitulah PAS...

Walaupun ditunjal, walaupun diludah, walaupun dikeji dan disumpah seranah oleh PKR dan DAP, sedikit pun mereka tidak mempunyai maruah diri. Bagi mereka, yang penting, DAP dan PKR akan terus menyimpan mereka, bergilir-gilir menyetubuhi mereka dan bergilir-gilir memberikan kenikmatan yang kadar dan tahapnya berbeza-beza.


Disebabkan untuk menutup malu, UMNO dan Barisan Nasional yang tidak ada kena-mengena dengan Pakatan Rakyat dan usul hudud yang mahu dibentangkan oleh PAS, dipersalahkan dan cuba dijadikan kambing hitam. Bersungguh-sungguh PAS menyalahkan UMNO bagi mengiyakan tuduhan DAP bahawa pembentangan hudud di DUN Kelantan dan usul yang akan dibuat di Parlimen, adalah perbuatan UMNO manakala PAS pula sekadar menjadi pak turut UMNO yang telah terpedaya.




9 comments:

Anonymous said...

Apa lah nak jadi dengan PAS ni, malu kita dibuatnya. Ahli2 dia ni tak kisah ke?

Anonymous said...

Pas + umno + bebas jadi gomen diselangor. Kick out all dapigs from exco and ahli majlis. Bentang hudud diselangor.........come on pas jangan jadi munafik.......

Anonymous said...

Terlajak perahu boleh diundur. Terlajak kata buruk padahnya. Padah inilah yg terpaksa diharungi dan ditadah oleh pas sebab menghina dan mengkafirkan sesama muslim sebab berlainan parti. Biarpun pas rasa ini kifarah akibat celupar mulut, mereka tetap sanggup terus menanggung azab. Untuk memohon maaf kpd pihak yg dikafirkan, jauh panggang dari api. Biar hancur biar lunyai, hadap sahajalah. Itulah ego, bodoh dan sombong pas.

Anonymous said...

SEBENARNYA PAS MALU NAK KELUAR PAKATAN SEBABNYA TAKUT KESAORANGAN. NAK BERSAMA UMNO MALU KERANA HARI2 ASYIK KUTUK UMNO. MARUAH PAS HANYA 10 SEN

Anonymous said...

Macamni ke nak jadi pemimpin sebuah negara. Takde pendirian langsung walaupun terang-terang dibantah apa yang hendak dilaksanakan. Semoga diberikan hidayah oleh Allah satu hari nanti.

Anonymous said...

Kegilaan apakah ini?????
CIRI@ MUNAFIK sedang terserlah didalam kalangan para pemimpin PAS, PKR dan juga UMNO...

Nor Aidi said...

Terima saja la itu yang ahli pas mahu. Bermusuh sesama islam menjadi barua pada kapir harbi yg menentang islam

Anonymous said...

Hudud PAS tak tau nak kata apa....Allahyarham Nik Aziz, Ustaz Kazim, Ustaz Azhar dan ramai lagi para ustaz kata hudud untuk semua bukan untuk org Islam semata2...tak percaya tgk balik dlm Youtube

DAP dan pembangang2 kafir lagi faham ttg hudud, mereka cukup takut kalau hudud dilaksanakan di negara ini, mahu meroyan sistem hidup mereka, tu sebab mereka serang hudud cukup2

Masalahnya, ramai yg tertipu dgn PAS, Hadi baru je buat spin, yg dibentang tempohari cuma beberapa penambahbaikkan dlm undang2 syariah negeri katanya..

Aku mmg tak percaya langsung dgn PAS ni, kau org buat baik dan bersangka baik mcm manapun diorang mmg ttap nak tanam BN, sedangkan dgn DAP yg terang2 ttg Islam pun mereka sanggup kawan

Nak cerita perpaduan PAS - UMNO....malam sikit bro, UMNO tak bertanding kat Pgkln Chepa pun PAS belasah...tak tau nak kata jenis apa puak2 PAS ni

Nor Aidi said...

Jangan keluar pr susah nanti jangan percaya qadha dan qadar. Jangan percaya melayu mereka tak pandai menipu , percaya la dengan cina dap mereka pandai menipu dan banyak duit haram mereka bolih tolong. Nasib la anak melayu kemudian pandai pandai la mereka nak hidup. Janji sekarang senang.

 
Blogger Templates