Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 23, 2015

LIM KIT SIANG NAK BAWA DAP BERSATU DENGAN UMNO... KELAWAKAN APAKAH INI?



Terdesak punya fasal, Lim Kit Siang menelan ludah dan kahaknya sendiri sempena hari kematian bekas majikannya, Lee Kuan Yew di hujung tambak apabila mencadangkan DAP bergabung dengan UMNO untuk membentuk 'Pakatan Baru' dan sekaligus mewujudkan sebuah 'KERAJAAN PERPADUAN' yang baru.

Pakatan Rakyat sedang berhadapan dengan perpecahan yang sangat teruk. Justeru, DAP yang sebelum ini begitu yakin dapat menggulingkan Barisan Nasional, dan UMNO khususnya, memerlukan satu pakatan baru yang lebih mantap dan kelihatan lebih bodoh agar terus tunduk kepada DAP untuk meneruskan perjuangan mereka memerintah Malaysia dan menjayakan 'Malaysian Malaysia' yang menghapuskan beberapa Artikel dalam Perlembagaan Persekutuan yang memberikan keutamaan kepada Melayu-Bumiputera, Bahasa Melayu, Raja-Raja Melayu dan yang lebih penting, Islam.

Bagaimanapun, Lim Kit Siang memberikan syarat, UMNO menerusi Perdana Menteri mesti tidak mengumumkan sokongan UMNO terhadap enakmen Hudud yang bakal dibentang di Parlimen oleh PAS.

Memberi alasan, gabungan 'Selamatkan Malaysia' perlu agar Perlembagaan Persekutuan dan kedaulatan undang-undang di negara ini dipertahankan (RUJUK SINI). Namun hakikat yang sebenar ialah, DAP dan Pakatan Rakyat sekarang sebenarnya yang melakukan perlanggaran undang-undang dan mencabar Perlembagaan Persekutuan sepertimana yang dilakukan oleh sebegitu ramai pemimpin DAP yang menghina Islam, Melayu dan Bumiputera dengan begitu bebas, termasuk dengan mendapat sokongan daripada Majlis Peguam.

Barangkali cukup bimbang jikalau Perdana Menteri mengumumkan UMNO akan menyokong PAS, Lim Kit Siang cuba mendahului dan memberikan tekanan kepada UMNO agar mengikut kehendak dan telunjuknya atas alasan keselamatan dan kedaulatan undang-undang.

Apatah lagi, dalam tempoh terdekat ini, UMNO akan membuat pengumuman rasmi berhubung enakmen undang-undang hudud Kelantan dan dengan goyah serta berpecah pula PKR kerana hudud, Lim Kit Siang sudah jadi orang nyanyuk yang tidak lagi malu untuk menjilat ludah dan kahaknya kembali!!!


12 comments:

Anonymous said...

..korang jgn buta berpolitik.. cina kapiaq tua lahanat sekoq ni sebenarnya mengajak mca mic gerakan dan semua yb2 alkafirun dlm bn bergabung menentang hudud dlm parlimen..

..ada berapa yb beragama islam dlm parlimen sekarang ini?.. bila hadi bentang hudud dlm parlimen nanti bolehkah dia yakin dapat sokongan dari yb2 pas yg munapig mcm khalid gereja.. jgn lupa kemelut jawatan mb sgor dulu.. 2ekor adun pas jadi barua!.. taqbir!..

..harap supaya masa pengundian usul hudud nanti dibuat secara terbuka.. nak tgk yb beragama islam yg tolak hudud..

Anonymous said...

Karpal Singh, Nik Aziz dan Lee Kuan Yew sudah pergi meninggalkan kita menangis teresak-esak, lepas ni Lim Kit Siang pula mampos ,,,alamak.

Anonymous said...

Save Malaysia or save Lim Guan Eng.

Anonymous said...

Tak lawak aihhh...dah buang tabiat tu...nak nak mamposlah tu...kiblat dia dah mampos dah smlm..

Anonymous said...

HAHA... LAWAK LA LIM KIT SIANG NI HARI TUE KUTUK UMNO SKG NAK MASUK UMNO ADA BAGI SYARAT TUE TOLAK HUDUD.. APO LA PAKATAN NI ANUAR MASUK LOKAP LIM KIT SIANG DA GELABAH... JILAT LUDAH N KAHAK SENDIRI.. AHAK

Anonymous said...

Eh wah. Nak selamatkan Malaysia dari siapa pulak?

Anonymous said...

Malaysia mana ada undang-undang. hakim-hakim adalah pengikut syaitan.

Pembangkang semua betul. Orang lain semua salah.

Kenapa nak ajak bersatu. DAP suruhlah PKR tolong sarongkan kasut untuk PAS.

Jika PKR ikut barulah DAP ada taraf berbincang dengan UMNO.

Anonymous said...

Si tua kutuk ni pun tak selamat ada hati nak selamatkan Msia?

Anonymous said...

Nak buat kerajaan perpaduan kot...

Anonymous said...

Inilah permainan cina..

Anonymous said...

Apek tua ni dh nampak lubang kubor kot

azid barja said...

Nak masuk UMNO kena sunat dulu. Kapish?

 
Blogger Templates