Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, March 21, 2015

MALU SELEPAS SEMUA CALON PASMA KUALA KEDAH TERMASUKLAH AHMAD AWANG TEWAS, PHAHROLRAZI LETAK JAWATAN DAN BERKIRA-KIRA UNTUK KELUAR DARI PAS!!!



Phahrolrazi Zawawi 'kalah' di Kawasan di mana dia menjadi Yang Dipertua PAS sendiri!

Itulah punca sebenarnya dia meletakkan semua jawatan dalam PAS dengan alasan dia mahu menjadi ahli biasa parti bagi membolehkan dia bergerak secara lebih bebas.

Hakikatnya, PAS Kawasan Kuala Kedah yang diketuainya telah pun 'bersuara' dengan menolak kewujudan serta kepentingan PASMA.

Dalam satu perkembangan menarik, PAS Kawasan Kuala Kedah telah memberikan 81 undi kepada Abdul Hadi Awang bagi jawatan Presiden manakala Ahmad Awang, hanya diberikan 27 undi sahaja. Untuk jawatan Timbalan Presiden PAS pula, PAS Kuala Kedah telah memberikan kemenangan kepada Tuan Ibrahim Tuan Man, sekaligus mengenepikan calon PASMA-DAP, Mat Sabu. Untuk jawatan Naib Presiden, PAS Kuala Kedah mencalonkan Mahfuz Omar, Idris Ahmad dan Salahuddin Ayob.

Barangkali kerana malu, Phahrolrazi mengumumkan perletakan semua jawatannya dalam PAS. Malah tidak akan menjadi perwakilan dalam Muktamar PAS Ke-61 di Kuala Selangor pada Jum ini.

Jawatan Yang Dipertua PAS Kuala Kedah telah dimenangi oleh Amiruddin Hamzah yang sebelum itu adalah Timbalan YDP dan musuh utama Phahrolrazi. Jawatan Timbalan YDP bagaimanapun, diserahkan kepada seorang lagi PARASIT PASMA, Nasir Mustafa yang berjaya mengalahkan Fauzi Hussin.

Yang pasti Phahrolrazi dalam ucapan terakhirnya sebagai YDP PAS Kuala Kedah menyatakan, dia mempunyai banyak 'tugas' memandangkan hubungan PAS dengan Pakatan Rakyat yang semakin tegang kebelakangan ini. Sekaligus dia secara tidak langsung mengesahkan tentang Pakatan Rakyat baru yang akan menendang PAS tetapi mengambil PASMA sebagai rakan kongsi baru.


1 comment:

Anonymous said...

Elok la keluar. Cepat sikit kalau boleh. Buat parti baru. Tak kisah lah, pasembor ke, hampas ke yg penting ahli2 nya tu tetap jadi keldai free utk dap dan kaum luth

 
Blogger Templates