Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 5, 2015

'TIDAK PERCAYA ULAMA', DR. DZULKEFLY AHMAD KENA KAYU DI MUKA! TAKKAN NAK SALAHKAN UMNO JUGA KALI INI?



Selepas Hatta Ramli terketar-ketar apabila kereta pacuan empat rodanya cuba dibakar oleh pihak-pihak tertentu di hadapan rumahnya sendiri, ada orang yang geramkan Dr.Dzulkefly Ahmad yang bermulut celupar baru-baru ini.

Hasilnya, subuh tadi, dia DIKAYUKAN ke muka dan mulutnya.

Konon kisahnya, selepas solat Subuh, dia masuk ke keretanya untuk membaca al Quran. Kemudian, datanglah dua orang lelaki menaiki motosikal lengkap bertopi keledar. Salah seorangnya 'menyapa' dan berkata, "Mengapa kurang ajar sangat?"

Selesai bertanya, dikayunya muka dan mulut Dr. Zul.

Nak dijadikan cerita, Dr. Zul yang terkejut, segera keluar dari kereta dan mengejar kedua-dua lelaki tersebut yang pantas melarikan diri. Kununnyaaaa laaa....

Kes Dr.Zul kena pukul di muka dan mulut, telah disahkan oleh Kamaruddin Jaafar. Dr.Zul telah membuat laporan polis dan kemudian menerima rawatan di hospital.

Serangan dipercayai berpunca daripada kenyataan biadap Dr.Zul sendiri di dalam sebuah portal di mana da berkata, dia tidak lagi menghormati ulama PAS, sudah hilang hormat kepada pihak yang digelarkan sebagai ulama tetapi memaki hamun sesama sendiri, apatah lagi sesama jemaah Islam (nota pen: jemaah Islam yang dimaksudkannya adalah gerombolan PASMA).


Kes melibatkan Dr. Zul bukanlah yang pertama kali berlaku dalam PAS melibatkan ketidakpuasan hati terhadap kumpulan anasir PARASIT PASMA. Kumpulan yang digelar '50 gagak hitam' keluar dewan semasa muktamar kerana menentang kewujudan kumpulan PARASIT dalam PAS. Kumpulan pro-ulama mengeboo Hanipa Maidin yang sedang berucap. Beberapa orang Pemuda PAS bertindak mengugut dan memukul Pengarah LENSA, Safwan Anang kerana mulut jahat Safwan Anang mencela Presiden PAS demi membela Anwar Ibrahim, kumpulan ahli PAS Pahang yang turut disertai oleh Ketua Ulama PAS Pahang, Mokhtar Senik berdemonstrasi mendesak PAS mengenakan tindakan ke atas Mat Sabu dan Hatta Ramli kerana komplot dan konspirasi menggulingkan Hadi Awang dengan pendalangan DAP-Lim Guan Eng, percubaan membakar kereta Dr. Hatta dan sekarang Dr.Zul pula dipukul dan dicederakan.

Kumpulan PASMA dan penyembah Lim Guan Eng menuduh kumpulan pro-ulama yang melakukan serangan tersebut. Bagaimanapun, pro-ulama bingkas mempertahankan diri dan dalam kes Dr. Hatta, Hatta sendiri dituduh cuba membakar keretanya bagi meraih simpati.

Dalam kes cubaan membakar kereta Hatta dan serangan fizikal ke atas Dr.Zul, sudah ada gaya puak-puak PASMA untuk menuduh penyokong pro-ulama bekerjasama dengan UMNO melakukannya dalam cubaan menimbulkan kebencian kepada kumpulan pro-ulama yang tegas mempertahankan Hadi Awang.

Yang pasti, semakin ramai dalam PAS sendiri yang tidak berpuas hati dengan PASMA yang bersungguh-sungguh mahu menjadikan PAS sebagai biro Melayu-Islam untuk DAP dan PKR.


7 comments:

Anonymous said...

Ini sah keje umno dn polis Malaysia bukan boleh dipercayapun.

Anonymous said...

Bgs jgk komen tu..kalau mcm polis tk pyh laa nk siasat kes ni..buang polis saja

Anonymous said...

korang ni pun bagi liputan free kat dia kenapa?
takkan la tatau dia ni sapa bayar geng geng DAP.jadi dah tentulah taktik sama geng taik DAP.
konon diugut bunuh,terima peluru,simbah cat bagai la....last last senyap...
tengok,padahal tak pepasai dah dia dapat publisiti free untuk muktamar nanti.ye ke ada orang tumbuk dia,ntah ntah dia terhantuk kat dahan pokok mana terus nak sedapkan cerita...

takyah cover langsung cerita geng geng taik pembangkang ni.dia kan slalu tuduh orang lain tak sokong dia kapir,jadi gi mampos la sama dia takyah baik sangat

Anonymous said...

Always hv somebody to blame except yourself. Shame n booooo to u. Tayar pancit pon nak salahkan org. Muka tak malu.

Anonymous said...

1.52
Agakya bapak kamu men#@¥¥§ mak kamu dan kamu dilahirkan ke dunia pun salah UMNO jugak kan...

azlan aini said...

Ulamak...hmmm

azlan aini said...

Ularmak..

 
Blogger Templates