Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 19, 2015

WAN AZIZAH PATUT TERANGKAN, MENGAPA PEMBINAAN MASJID DI IPD PENAMPANG DITENTANG PKR SELAIN MENGGUNAKAN HUJAH MAHATHIR 1999 TENTANG HUDUD KELANTAN!!!




Wan Azizah mengeluarkan panjang lebar kenyataan berhubung hudud Kelantan yang telah diluluskan oleh DUN Kelantan. Mungkin ramailah penyokong PKR yang kembang kempis dan memuji-muji kecerdikan Wan Azizah mengarang secara panjang lebar penolakan PKR ke atas Hudud Kelantan sambil membelasah UMNO kononnya tidak sepandai Wan Azizah.

Hakikatnya, apa yang ditulis secara panjang lebar oleh Wan Azizah di akaun Facebooknya hanyalah PLAGIAT dan COPY PASTE daripada penjelasan dan penolakan Mahathir pada penghujung 1990-an tentang kewajaran PAS bersabar terlebih dahulu sebelum terburu-buru mahu melaksanakan hudud sebelum banyak perkara lain tidak diselesaikan, terutama sekali melibatkan ekonomi umat Islam di Kelantan.

Namun, di sebalik keriuhan PKR cuba berselindung dengan menggunakan dan memperbaharui alasan Tun Dr. Mahathir, tidak sebutir perkataan pun yang dikeluarkan berhubung BANTAHAN PKR ke atas pembinaan Masjid Al-Fattah Ibu Pejabat Daerah Polis Penampang, Sabah.

Yang kuat membantah adalah ADUN PKR Moyog. Dibantu pula oleh Ahli Parlimen PKR Penampang Darrel Leiking. Dan dengar-dengarnya juga, Majlis Daerah Penampang juga akan mengeluarkan surat mengarahkan pemberhentian sementara pembinaan kerana tidak diberitahu oleh pemaju tentang pembinaan masjid yang sebenarnya penaiktarafan surau lama IPD Penampang kepada masjid bagi membolehkan Solat Jumaat diadakan.

Alasan yang diberikan oleh PKR berhubung bantahan pembinaan masjid tersebut ialah, KAWASAN BERKENAAN BUKANNYA BERMAJORITIKAN UMAT ISLAM tanpa mereka sedar, LEBIH BANYAK RUMAH IBADAT BUKAN ISLAM didirikan di kawasan majoriti Islam dan ia boleh ditolak ansur oleh umat Islam kerana menghormati penganut agama lain.

Lain halnya dengan PKR!

Baca di BULETIN 247 pendedahan ini..


5 comments:

Anonymous said...

ini negara islam. Masjid berhak walau di mana sahaja. Tak puas hati boleh berambus balik negara asal masing2

Anonymous said...

Wan asizah ni bodoh sampai tak tahu dia dipergunakan. Mula2 oleh laki celaka dia lepas tu oleh DAPigs!
Bangsa dan Agama digadai...semata2 sebab terhutang dengan dapigs!

Anonymous said...

Sangat heran. Kenapa ketua menteri umno tak guna kuasa dia ambik tindakan atas keparat2 dap ni. Pendatang kalau dibagi muka inilah jadinya. Semua ini salah Abdullah badawi yang tak de wisdom tido manjang

Anonymous said...

Bodonya melayu.

Anonymous said...

Sabah memang mempunyai etnik yang pelbagai dan anutan agama yang juga pelbagai tetapi masyarakatnya hidup dalam suasana aman damai dan saling hormat-menghormati antara satu sama lain. Pihak pakatan rakyat janganlah cuba membawa budaya perpecahan yang ada di semenanjung ke sabah dan sarawak...cukup-cukuplah berpolitik pecah-belah. Kami rakyat mahukan keadaan negara yang aman damai macam dulu.

 
Blogger Templates