Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, April 8, 2015

KERETA MEWAH BMW 7-SERIES: RAFIZI RAMLI, SI GEMUK BODOH, CUBA TIMBULKAN HASUTAN DAN KEBENCIAN KEPADA KERAJAAN!!!



Apabila Rafizi Ramli pagi-pagi buta lagi telah menyiarkan beberapa keping gambar yang konon-kononnya untuk meminta penjelasan tetapi sebenarnya bertujuan untuk menimbulkan sentimen dan tanggapan di kalangan para pembacanya bahawa Kerajaan sedang melakukan pembaziran dan pembelian kereta-kereta mewah yang mempunyai Jata Negara, memang jelas niatnya adalah JAHAT!

Rafizi Ramli yang merupakan salah seorang daripada Ahli Parlimen yang tidak hadir semasa kelulusan POCA pada 2013 dan POTA dua hari lepas, cuba menimbulkan kebencian ke atas kerajaan dengan menyiarkan gambar-gambar kereta mewah BMW 7-Series dengan jata kerajaan.

Rafizi menulis; Atas tindakan pantas sahabat-sahabat kita, maka hari ini kantoi lagi Kerajaan Persekutuan beli kereta mewah BMW 7-Series.


Berdasarkan komen-komen yang terdapat di lamannya, ternyata para pembacanya begitu yakin bahawa kerajaan telah membeli kereta-kereta mewah itu (dan sudah tentulah dengan menggunakan wang GST) atas kepentingan diri dan bersifat boros.

Apa yang Rafizi Ramli lupa nak sebut ialah, Malaysia sekarang adalah Pengerusi ASEAN dan tahun ini Sidang Kemuncak ASEAN akan diadakan di Kuala Lumpur iaitu pada hujung bulan April ini iaitu pada 26 dan 27 April.

Rafizi Ramli juga terlupa untuk menyebut bahawa kali terakhir Sidang Kemuncak ASEAN diadakan di Kuala Lumpur adalah pada 2005, dan kereta-kereta mewah rasmi telah digunakan untuk kegunaan para pemimpin ASEAN adalah Mercedez S-Class yang DIPINJAMKAN oleh NAZA GROUP untuk kegunaan semasa majlis berlangsung.


NAZA turut meminjamkan kepada Kerajaan kereta-kereta mewah untuk acara Sidang Kemuncak NAM, OIC dan CHOGM pada tahun 1989. (RUJUK SINI)

Barangkali Rafizi Ramli benar-benar si bodoh yang berlagak pandai sehinggakan tidak nampak dan tidak tahu bahawa kereta-kereta berkenaan belum didaftarkan lagi dan hanya mempunyai Jata Kerajaan sebagai indikasi bahawa kereta tersebut tidak dibeli oleh kerajaan. Kereta-kereta kerajaan perlu mempunyai nombor pendaftaran yang sempurna seperti kereta Proton-Honda Perdana yang digunakan oleh PM, W11N bukan sekadar mempamerkan jata.

Jadi, kepada Rafizi Ramli, si gemuk bodoh sepertimana kuniah yang diberikan kepadanya, tolong jangan buat spekulasi yang bukan-bukan atau menuduh kerajaan boros sebelum anda faham perkara sebenar.

Dapatkan kefahaman lebih lanjut sebelum anda memaki hamun atau anda mengakhirinya dengan memperlihatkan kebebalan anda yang amat keterlaluan serta kegemaran anda melakukan fitnah.


Dan untuk pengetahuan Rafizi Ramli serta sekalian penganut fahaman BEBALISME, BMW menaja dan meminjamkan kereta-kereta mereka untuk Sidang Kemuncak ASEAN pada tahun 2011 di Myanmar, Sidang Kemuncak ASEAN 2012 di Kemboja, Sidang Kemuncak ASEAN 2013 di Brunei dan Sidang Kemuncak ASEAN 2014 di Myanmar. (RUJUK SINI)

Cikai sangat ker Kerajaan Najib Abdul Razak sehingga sukar mendapatkan penajaan dan terpaksa membeli kereta-kereta mewah BMW tersebut untuk Sidang Kemuncak ASEAN 2015 di Kuala Lumpur?

Menurut sumber Kementerian Luar, gambar-gambar kereta BMW yang dimuatnaik oleh Rafizi Ramli bukannya pembelian oleh kerajaan tetapi merupakaan tajaan BMW yang digunakan semasa sidang Menteri-Menteri Luar ASEAN di Kota Kinabalu awal tahun ini. Kereta-kereta berkenaan telah pun dipulangkan kepada syarikat terbabit.


20 comments:

Anonymous said...

Letih la mcm ni Pizi oii..hang bodoh sorang x cukup ker..pakat ajak org lain sama jd bodoh..aduhai....

Anonymous said...

Itulah trademark raspussy

Mat Lapok said...

BODOH BERUK, ONE TRACK MIND !

Anonymous said...

letih layan pembangkang di malaysia yang tidak layak bergelar pembangkang hanya kerana dimenangkan oleh pengikut2 lembu mereka..kebengapan mereka sangat ketara walau dibarisi ramai peguam2 dan yang terpelajar tapi memiliki low class otak..

Anonymous said...

Dah byk kali Lapiji kantoi menipu tp macai2 PR masih percaya setiap baris tweet mangkuk ni. Apa ilmu yg Lapiji pakai?

Anonymous said...

Makin bangang puak Pizi Romley ni...yealh..yg report tu pon anak ikan yg berkeliaran selepas bapanya msuk lokap dn jail...kesian..terbiar mncari berita palsu utk sesuap kndom berperisa KETUM.....

Anonymous said...

Rafiz buat kerja menghasut...kerja yg paling senang dilakukan dalam dunia ini. Itu lah standard dia sama level dengan hisam rais

Anonymous said...

P.K.R.PUAK2 KELENTONG RAKYAT!ahahahahahahahahahahahahah

Anonymous said...

Typical of spinning PKR. Not that they don't know government lease or loan high end cars for high level meetings. Only that they are too tempted to create hatred against the government. F**k Sh*t to them.

Anonymous said...

Biasa laaa gelabah dgn Bafia ... Semua bende nak buat isu sebelum disumbat ke penjara

Anonymous said...

kerajaan anjing.... mana proton yg duk dibangga2 tu? kasi tunjuk power la skit kat negara asean yg lain... puihhhh fuck macai BN sampah

Anonymous said...

Saman aje jangan tak saman...........

Anonymous said...

cukai boleh buat harga barang turun
dulu buat salinan fotostat 16 keping
1.60 sekarang kena bayar 1.75
apa punya bodo puak ni
bodo dari 1955 sampai 2015

Anonymous said...

MENGAPALAH TAK SORANG JER BEBAL. YANG LAIN PUN IKUT BEBAL. NAK TUNJUK PANDAI JADI BENGONG. KAH KAH KAH........

Nor Aidi said...

Untung la ahli pkr dapat setiausaha yg dah habis cerdik. Allah telah ambil sedikit demi sedikit kecerdikan rafizi dan jin dan setan telah menambahkan kebodohan kepada dia.

Anonymous said...

Rafizi ni mmg pukimak gayboy tegar. Sama mcm boss dia...nuar bangsat..
peliwat tegar jugak. Ok la rafizi..kepala butoh ko la.

Anonymous said...

Tak suka.mesia g berambus dok spork laa....jadi anjing komenes kt sana

Anonymous said...

rapussy telah membabikan diri sendiri dgn melakukan kebabian mencacai tahap PHD .Maju mundur rapussy . Hidup terus memfitnah bergalang dosa demi meraih populariti pencacai benak yg tiada kepala bana hanya tahu membuat andaian sonsang berdasarkan kiraan kepala lutut.

Anonymous said...

Kereta tu jd second hand..

Anonymous said...

saman le kalau kerajaan berani! tentu tak berani punya cos peguam keliling pinggang pasti dilepaskan sebab tu dia berani cakap macam2 sejak dulu lagi bukan pasal kereta aja rumah api air lembu minyak apa aja yang tak difitnah?

 
Blogger Templates