Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, May 16, 2015

1000 ORANG PENGHUNI KONDOMINIUM MINUM AIR MAYAT REPUT DI BUKIT DAMANSARA!!!



PENGHUNI KONDOMINIUM DI BUKIT DAMANSARA MINUM AIR MAYAT

Mayat seorang lelaki terapung ditemui di dalam tangki simpanan air di sebuah kondominium di Bukit Damansara Selasa lalu.

Memang menyumpah-nyumpah ler sape yang terkena jus mayat nie..Ape tidaknye dah termandi, terminum, termasak air jus mayat. Kalau aku memang dah muntah dah kalau terkena macam nie. Lesson and learn kalau air di rumah korang sudah ada bau busuk segeralah periksa tangki tu. Mana tau ada bangkai yang sedang terapung.


Gambar : ANGGOTA bomba membawa mayat keluar dari tangki air.


KUALA LUMPUR – Misteri bau busuk air yang digunakan penghuni sebuah kondominium di Bukit Damansara di sini sejak Khamis minggu lalu akhirnya terjawab selepas pihak berkuasa menjumpai mayat seorang lelaki terapung di dalam tangki simpanan air di salah satu blok perumahan itu pada Selasa lepas.

Mayat lelaki itu ditemui oleh pekerja penyelenggara kondominium berkenaan pada pukul 9.25 malam selepas mereka menerima aduan penghuni berhubung air yang keluar dari paip rumah berbau pelik dan busuk.

Seorang penghuni yang hanya ingin dikenali sebagai Abbas, 23, memberitahu dia terkejut apabila air rumah yang didiaminya selama setahun itu mengeluarkan bau busuk seakan-akan bau air limbah sejak Ahad lepas.

Katanya, bau dan rasa air itu sedikit meloyakan, namun dia dan rakan serumahnya tidak peduli kerana beranggapan mungkin paip rumah mereka berkarat.

Sudah lima hari kami minum dan mandi dengan air tersebut. Hanya kelmarin (Rabu) kami tahu bau pelik dan busuk itu akibat ada mayat dalam tangki berkenaan selepas mendapat notis gangguan air.

“Saya difahamkan pihak pengurusan telah membersihkan tangki itu,” kata pelajar Universiti Help itu ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.

Difahamkan, blok kondominium itu didiami hampir 1,000 penghuni.
Sumber dari: kosmo

Reput dalam tangki

Kuala Lumpur: Kehilangan seorang lelaki sejak tujuh hari lalu menimbulkan tanda tanya apabila mayat mangsa ditemui dalam keadaan cair di kawasan tangki air sebuah kondominium di Jalan Semantan, Bukit Damansara, di sini.

Mayat lelaki dikenali sebagai Chua Wan Chooi, 43, berasal dari Padir Tuntong, Jeram, Klang itu, ditemui jam 9.25 malam kelmarin oleh orang awam.

Mayat mangsa yang masih berpakaian itu ditemui dalam keadaan telentang manakala daging tubuhnya sudah reput menyerupai agar-agar.

Lebih menimbulkan tanda tanya apabila mangsa bukan penghuni kediaman itu selain tidak mempunyai rekod sebagai kontraktor bangunan terbabit.

Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Mohd Azlee Abdullah berkata, siasatan mendapati mayat mangsa ditemui dalam sebuah bilik pam yang membekalkan air kepada penghuni yang tinggal di pangsapuri itu.

SUMBER


2 comments:

Anonymous said...

Kes mcm tu dah pernah terjadi di Sabah dulu. Kalau x silap, kat Tawau.

Anonymous said...

Kah3x... mujarab air mayqt cina makan bak kut tehhh ...puiiiii

 
Blogger Templates