Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, May 22, 2015

INILAH NASIB GURU-GURU KAFA YANG SEKARANG INI KUAT SOKONG PAKATAN KALAU PAKATAN MENANG PRU-14 NANTI!!!



Haram tak sekutik pun, para penyokong Pakatan Rakyat yang sangat Islamik, kononnya memperjuangkan keadilan dan kebajikan rakyat dan keadilan bersuara membabitkan seorang guru KAFA yang juga merupakan 'rakan sejawat' mereka yang kuat menyokong Pakatan, malah bersorak kegirangan dan bersyukur kepada Allah kerana Pakatan menang besar di Selangor.

Kebanyakan guru-guru KAFA merupakan golongan yang kuat menentang Kerajaan. Mereka menyertai rakan-rakan makan gaji di dalam JAKIM, mahupun jabatan-jabatan agama negeri untuk menyebarkan cerita tentang kezaliman Kerajaan Malaysia yang diterajui oleh UMNO-BN.

Bagaimanapun, sesuatu yang pasti ialah, walau sekuat, sekejap dan setegar manapun sokongan mereka kepada Pakatan Rakyat, dalam bab gaji dan elaun, mereka akan segera mencari UMNO-BN juga dengan alasan Kerajaan Malaysia yang diterajui oleh UMNO-BN mengambil cukai dari rakyat Malaysia tanpa mengira parti.

Namun, pada masa yang sama, penambahan peruntukan bagi pentadbiran dan hal ehwal agama Islam kepada Kerajaan-Kerajaan Negeri seperti Selangor dan Pulau Pinang dari Kerajaan Pusat, langsung tidak disebut atau dikaji. Sebaliknya mereka boleh pula mendabik dada, kononnya Kerajaan Negeri yang menambah peruntukan berkenaan sekalipun KESELURUHAN PERUNTUKAN ITU DATANG DARIPADA KERAJAAN PUSAT BULAT-BULAT!

Perhatikan bagaimana bangga dan megahnya para penyokong DAP bercakap tentang 'penambahan peruntukan' untuk sekolah agama, masjid dan guru-guru agama di Pulau Pinang tanpa seorang pun menyebut, peruntukan itu bukan datang dari Kerajaan Negeri, sebaliknya dari Kerajaan Pusat.



Guru-guru KAFA telah dijadikan alat yang paling mudah untuk memburuk-burukkan kerajaan UMNO-BN. Mereka tanpa sedar telah dipergunakan dan kemudian ditinggalkan. Mereka tidak lebih daripada sekadar golongan mazhab rendah yang hanya digunakan untuk undi tetapi kebajikan mereka tidak akan dijaga. Sebaliknya mereka yang perlu patuh kepada segala arahan dan perbuatan Kerajaan Pakatan.

Berbeza, sekalipun guru-guru KAFA tersebut menentang UMNO-BN, tidak pula kedengaran gaji mereka disekat atau diturunkan. Guru-guru KAFA anti UMNO-BN itu juga tidak dipecat sekalipun ada kalangan mereka yang terlibat aktif dalam demonstrasi jalanan mahupun kempen dan ceramah. Malahan tidak kurang juga daripada mereka yang menjadi pemimpin dalam PKR dan PAS tetapi masih juga diberikan gaji.

Berbeza dengan Pakatan... lawan kalu, mereka akan dipecat....

Itu yang mereka bangga-banggakan sangat?

UMNO-BN seharusnya mencontohi tindakan PKR dan Pakatan Rakyat. KASI PECAT SAJA GURU-GURU KAFA YANG MENENTANG DAN SELALU MELAWAN!!!


2 comments:

Anonymous said...

Bykkan baca Quran. Sabar bbanyak. Kat luar tu gi haji muda lgi gi umrah selalu sgt tpi bab maki hamun jdi habit. So doa pun susah nk makmul.

Anonymous said...

Setuju sangat dengan komen atas. Buang penyokong PR, Lagi baik beri keje pada penyokong BN, barulah dasar sampai kepada golongan sasaran.

 
Blogger Templates