Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, May 24, 2015

KERANA ADUAN SEORANG TAUKEH CINA, SANGKAR-SANGKAR IKAN DIMUSNAHKAN... BERPULUH-PULUH ADUAN PEMILIK SANGKAR IKAN KE ATAS TAUKEH CINA, DIPANDANG SEPI!!!

MENGAPA MEREKA ZALIM DAN TIDAK JUJUR???


Saya sudah berjumpa dgn Penolong Pentadbir Tanah Daerah Temerloh, Mohd Iqbal Zainal Abidin dan bertanya mengapa dia mengambil tindakan berpilih terhadap HANYA saya seorang, sedangkan 99.9 % drp lebih 200 penternak ikan Patin sangkar di Temerloh tidak ada permit TOL?

Jawapannya, dia bertindak diatas aduan HANYA seorang pemilik TOL pam pasir yg terletak berjauhan dgn sangkar ikan saya.

PERSOALANNYA:

1. Mengapa Pegawai Melayu bernama MOHD IQBAL ini tidak mengambil apa2 tindakan apabila beratus-ratus penternak dan penduduk bangsa Melayu Mukim Lebak, menurunkan tanda tangan membantah projek pam pasir yg diusahakan oleh TAUKE CINA itu?

2. Mengapakah dia hanya memikirkan kepentingan TAUKE CINA dan langsung tidak mahu berkompromi terhadap anak bangsanya sendiri utk mencari rezeki keluarga?

3. Mengapakah dia tidak memberi pilihan atau peluang langsung kpd saya untuk meneruskan usaha mencari rezeki menerusi kegiatan menternak ikan dalam sangkar ini?

4. Saya menyahut seruan Kerajaan utk memajukan ekonomi desa dan sektor akuakultur serta mendapat pinjaman Agrobank dan bantuan Jabatan Perikanan, tetapi mengapakah dia mahu memusnahkannya?



5. Kalau sangkar ikan saya dimusnahkan oleh PTD Temerloh nanti, bagaimana saya mampu membayar ansuran pinjaman RM1,200 sebulan kpd Agrobank serta menyara keluarga kerana sumber pendapatan saya sudah dimusnahkan?

6. Mengapakah dia berdolak-dalik dan tidak jujur dlm tindakannya? Notis yg dihantar kpd saya menyatakan saya menduduki tanah Kerajaan tanpa kebenaran Pihak Berkuasa Negeri (PBN) tetapi laporan jawapannya berhubung kes saya ini kpd Pemgarah Tanah dan Galian Pahang, Setiausaha Sulit Menteri Besar Pahang dan Perdana Menteri menyatakan sangkar ikan saya bertindih di atas lokasi pelan TOL pam pasir SEDANGKAN perbandingan pelan lokasi sangkar ikan saya JELAS menunjukkan kedua-dua terletak BERJAUHAN! Kenapa dia perlu MENIPU dan tidak menyatakan KEDUDUKAN sebenar?

Untuk makluman, status permit pam pasir berkenaan adalah "ditangguhkan kelulusan oleh PBN"

8 comments:

Anonymous said...

bagi aku senang je.....Mesej kerajaan yang ditunjangi oleh UMNO mmg tiada membela nasib orang melayu diperingkat bawahan!! Kalau Cina...berpuluh-puluh tahun nak ambil tindakan...kalau Melayu hari ni lapor kalau boleh semalam dah ambil tindakan!!. Bukan minta bias atau apa....tetapi ini menunjukkan kerajaan yang ditunjangi oleh UMNO tidak lagi membela nasib2 orang Melayu dibawah!! Pegawai kerajaan mmg tegas terhadap orang Melayu ttp bila cina atau bangsa lain....macam tikus!! Betullah kata pepatah sekarang Melayu berani sama Melayu sahaja!!!

Anonymous said...

Bagi kita orang Islam yang berbangsa Melayu, paling mudah ialah kita menginsafi diri masing2, Melayu yang masih bersama pakatan haram tu bolehlah menilai harga diri masing2 yang bergelumang dengan najis babi dan penyakit JE yang dibawa oleh puak DAP. BAik orang Melayu bersatu padu dan dengan muafakat serta hati yang berani kita boleh perbetulkan segala kepincangan yang ada dalam Umno dan PAS maka kita boleh mentadbir Malaysia mengikut acuan Islam dan bangsa Melayu yang aman dan damai serta adil hingga membawa kita ke akhirat yang damai buat kita... Semoga niat kita untuk sentiasa berbuat baik akan termakbul, segala tindakan dan langkah perpaduan kita akan mendapat keberkatan Allah s.w.t. aminnnn.

Anonymous said...

Pegawai PTD Temerloh yang bangsanya adalah bangsa Melayu hanya berani ambil tindakan ke atas orang2 Melayu saja. Tidak berani nak ambil tindakan ke atas bangsa Cina dan bangsa lain. Sebab apa? Di antaranya kerana di tak ada telor. Dan sebab lain saudara faham2 sendirilah bagaimana orang2 Cina boleh dapat kebenaran untuk buat sesuatu macam tu. Kerajaan yang ada sekarang yang ditunjangi oleh orang2 Melayu memang tidak boleh diharapkan lagi. Kecuali kalau saudara ada duit. PNS

megat panjialam said...

Dasar membantu Melayu khasnya kaum Bumi telah dibuat oleh kerajaan. Yg mengimplimentasikannya adalah Pegawai-Pegawai Kanan kerajaan spt PTD dan ke atas. Namun pegawai2 tersebut tidak menurut plan atau prosedur yg telah dirangka. Yang salah ialah UMNO? sdgkan yg mempertahankan cina2 adalah pegawai2 kerajaan.

Anonymous said...

Anak kecil bermain API...
hu hu hu

Ted Manoff said...

Pi check account dia..confirm terima rasuah...tengok asset dia...kalau tiada mesti towkey tu nak bunuh isteri dan anak2 dia..KPN kena chepat masok

Anonymous said...

Ya setuju..kersna kebanyakan pekerja yg dibayar gaji kersjaan zalim ni kebabyakannya pemvangkang. Silap2 si melayu sorg ni pun pembangkang..jd bl jd mcm ni kerajaan zakim yg vbyr gaji mamat ni nampak bersalah bkn pekerja kerajaan berotak pembangkang tu..

Anonymous said...

melayu makan Rasuah.ITU saja. kuasa disalah guna kerana nak duit byk. dpt duit byk ...nak Joli .Hidup brrtuhankan nafsu.Akhirnya Tanah melayu digadai ....ilmu agama kosong,amalan jauh sekali.bangsa melayu kuat kerana berpegang pada agama Islam.Agama Islam pun ditolak...sapa mau tolong.Senang dilacur olehkaum lain.

 
Blogger Templates