Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, May 24, 2015

KESAT DAN KEJI KATA-KATA YANG DILEMPARKAN OLEH JEFF OOI KEPADA PRESIDEN PAS!!!



"Putuskan hubungan dengan DAP kalau betul dia ulama tulen, bukannya politikus," kata Jeff Ooi kepada Abdul Hadi Awang.

Dan pada pengakhirannya, Jeff Ooi yang merupakan Ahli Parlimen Jelutong, dalam sidang media yang sama, menegaskan cabarannya itu adalah pendirian rasmi DAP ke atas PAS. (RUJUK SINI)

Awal sebelum itu, Lim Guan Eng mencabar Abdul Hadi Awang untuk membuktikan menerusi ayat-ayat al Quran tentang kemarahan yang patut dilemparkan oleh orang Islam kepada orang bukan Islam yang tidak bersetuju dengan hudud. (RUJUK SINI)

Sementara itu, Najib Abdul Razak pula terus diserang oleh orang Melayu sendiri, sama ada mereka adalah ahli UMNO apatah lagi bukan UMNO. Tun Mahathir, bekas Perdana Menteri yang sangat terkenal di seluruh dunia, pencapaiannya dikagumi, dilihat semakin terpengaruh dengan cucukan dan tohmahan sehingga membuatkan orang tua itu tersilap banyak dalam tuduhan-tuduhan yang dilemparkannya ke atas Najib.

Apa yang anda nampak dari senario ini?

Orang Melayu bodoh? Para pemimpin Melayu tidak berkelayakan? Al Quran tidak benar? Islam agama karut? Undang-undang syariah dan kod etika yang terpateri dalam 'piagam' Siyasah Syariiyah mengarut? Al Quran, Hadis, Ijma' dan Qiyas tidak lebih baik daripada pendirian parti politik dan orang Melayu-Islam telah tersalah tafsir atau bertaqlid membuta tuli?

Kita boleh bagi pelbagai alasan dan jawapan kepada pendirian kita. Namun menariknya, kita sebenarnya lebih menjayakan perancangan halus pihak musuh yang mahukan perpecahan bagi memudahkan mereka mencapai matlamat dan objektif mereka.

Serangan bertali arus dari segenap penjuru, tetapi kita tetap juga seronok kerana ada serangan yang kelihatan menyebelahi kita. Sedangkan hakikatnya, pada penghujung serangan tersebut, sama ada kita gembira atau kesukaan berlebihan, yang musnahnya adalah kita sendiri!!!


6 comments:

Anonymous said...

ai, dh lupa tahaluf siyasi?

maae said...

That's right.

Melayu tidak pandai lagi berpolitik. Tidak bijak lagi menjaga warisan beramanah. Kini nanah yang membusuk.

Sedih....

Anonymous said...

Cina dapigs adalah racist dan extremist ugama. Hairan macamana pas and melayu pkr bole sekatil dengan mereka. Munhkin dapat habuan kut. Cer tanya mat sabu.......

Anonymous said...

Tak bangla pulak pendatang yang di beri kerakyatan perfume dulu telah menjadi diri dalam daging bagi melayu, menjadi musuh kepada umat Islam.

Anonymous said...

melayu umno bodoh, melayu pas bahlol, melayu pkr bodoh mcm keldai, melayu dap bdoh biul, semua pakat nak kasi jatuh melayu, hancur le melayu , cina juga cerdik, cina dap, cina gerakan dan cina mca dok pakat nak kuatkan kuasa cina.

ryus said...

Betul sangat...

 
Blogger Templates