Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, May 27, 2015

LIM LIP ENG CUBA BERITAHU POLIS, TANGKAP NGEH KOO HAM SEBAB ADA 76 SAMAN TRAFIK TIDAK BERBAYAR!!!

Bila PUAK-PUAK DAP akan diheret ke mahkamah dalam Ops Warta dan DIPENJARAKAN?

Bermula minggu lepas, PDRM telah memulakan OPS Warta untuk memberkas mereka yang enggan melunaskan saman trafik. Namun yang menariknya, orang yang paling menyibuk adalah Ahli Parlimen DAP, Lim Lip Eng - lelaki yang dengan bangganya berkata, sekiranya DAP diberikan kuasa mengawal dan menguasai Tentera Udara Diraja Malaysia, mereka akan dapat mencari MH370 dengan mudah sahaja.

Lim Lip Eng telah mengadakan satu sidang media semata-mata untuk menunjukkan kepada media yang Presiden MCA merangkap Menteri Pengangkutan Liow Tiong Lay mempunyai 3 saman trafik yang tidak berbayar. 

Presiden MCA itu kemudiannya membayar kesemua saman trafik tersebut dan berterima kasih kepada Lim Lip Eng kerana mengingatkannya.

Seperti kata seorang sahabat, sungguh menghairankan mengapa RAKYAT MALAYSIA membayar RM16,000 setiap bulan (tidak termasuk elaun) untuk Ahli Parlimen yang kerjanya memeriksa orang lain punya saman trafik dan kemudian mengadakan sidang media dengan bangganya mengumumkan penemuan mereka.


Yang pastinya, tindakan Lim Lip Eng telah memberikan idea kepada Ketua Pemuda MCA Pulau Pinang merangkap Bendahari Pemuda MCA Kebangsaan, Michael Lee Beng Seng yang kemudiannya menggunakan pasukannya untuk membuat SEDIKIT PEMERIKSAAN ke atas Ahli-Ahli Parlimen dan ADUN-ADUN  Pakatan bagi saman-saman trafk yang belum dilunaskan.

Perlu diingat, Michael Lee Beng Seng tidak seperti Lim Lip Eng, tidak dibayar gaji mereka oleh rakyat sama ada sebagai ADUN mahupun sebagai Ahli Parlimen.

Hasil PEMERIKSAAN YANG SEDIKIT itu medapati Lim Lip Eng sebenarnya MEMBERI ISYARAT dan MENDESAK PDRM segera menangkap dan memenjarakan NGEH KOO HAM, Ahli Parlimen DAP Beruas merangkap Timbalan Setiausaha Agung DAP sendiri!!!

Ini adalah kerana Ngeh Koo Ham mempunyai 76 saman trafik tidak berbayar semenjak 2004.

Berikut adalah senarai para pemimpin DAP dan PKR yang enggan membayar saman trafik mereka.

- Pemangku Pengerusi DAP dan Ahli Parlimen Cheras Tan Kok Wai - 70 saman
- Ketua Publisiti Kebangsaan Tony Pua - 16 saman
- Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming - 12 saman
- Bendahari DAP Kebangsaan dan Ahli Parlimen Fong Kui Lun - 5 saman
- Naib Pengerusi Kebangsaan DAP Teresa Kok - 3 saman
- Ahli Parlimen Kepong Dr. Tan Seng Giau - 3 saman
- Naib Presiden PKR Tian Chua - 53 saman
- Naib Presiden PKR Nurul Izzah - 14 saman

Terdapat kes di mana seorang budak penghantar surat (dispatch) mempunyai 14 saman trafik tidak berbayar yang berakhir dengan hukuman 28 hari penjara dalam Ops Warta.


Jadi sekiranya seorang dispatch yang mempunyai 14 saman trafik tidak berbayar berakhir dengan penjara 28 hari (RUJUK SINI), mengapa pula NGEH KOO HAM yang merupakan seorang peguam, memiliki 76 saman trafik boleh lepas daripada sebarang tindakan undang-undang?

Ops Warta ini bukan yang pertama. Dari tahun 2004 sehingga 2015, sudah beberapa OPS Warta diadakan tetapi setiap kali itulah juga, Ngeh Koo Ham terlepas.

Jadi, mungkin kerana itulah, Lim Lip Eng cuba menjalankan tugasnya sebagai seorang Ahli Parlimen dan rakyat Malaysia dengan membuat pendedahan. Walaupun pendedahannya hanyalah membabitkan Presiden MCA, tetapi tindakannya itu sebagai isyarat kepada MCA untuk bertindak balas dengan mendedahkan tentang ketegaran dan kesombongan Ngeh Koo Ham yang enggan menjelaskan saman-saman trafiknya.

Lim Lip Eng takut dikenakan tindakan oleh Ngeh Koo Ham... jadi, satu-satunya cara untuk dia mengenakan Lim Lip Eng adalah dengan memberikan idea kepada musuh Ngeh Koo Ham menjalankan apa yang dikehendakinya.

Sesuatu yang menarik... mengapa para pemimpin DAP dan PKR seperti Ngeh Koo Ham, Tan Kok Wai, Tony Pua, Tian Chua dan Nurul Izzah begitu bebas berbanding rakyat biasa yang merupakan pesalah trafik, yang kini akan memasuki fasa terbaru, diburu dari rumah ke rumah?

Apa keistimewaan mereka yang membuatkan mereka tidak ditangkap, digari, dimasukkan ke van polis, dibicarakan dan kemudian dihukum penjara?

Adakah kerana mereka Ahli Parlimen dan berjawatan dalam politik, maka mereka begitu bebas dan kebal dari sebarang undang-undang?



4 comments:

Anonymous said...

Art of War..kiki

Anonymous said...

aku nak tengok mana telor PDRM kalau nak tangkap dewa dewa DApigs ni.....dgn budak despatch boleh la....

paktam said...

Selidik pegawai trafik yang terlibat!!!

Anonymous said...

BILIS KICIK....SENANG TANGKAP. JERUNG BUSAT.....NANTI KENA NGAP.....

 
Blogger Templates