Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, May 11, 2015

NAJIB LETAK JAWATAN SEBAGAI PERDANA MENTERI? MT UMNO BERJAYA BUAT DESAKAN? YER KER ZAINUDDIN MAIDIN OII?



Dalam kalangan mereka yang pernah menjadi Menteri Penerangan, Zainuddin Maidin merupakan pilihan yang paling teruk dan gagal total. Tetapi semenjak kebelakangan ini, semenjak Tun Mahathir menyuarakan kebimbangan tentang cara Najib Abdul Razak mentadbir dan menguruskan negara kerana tidak mengikut acuannya, Zainuddin Maidin adalah antara yang paling lantang berkokok serta menjadi tok nujum.

Hari ini ada mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO. Najib Abdul Razak dikatakan akan didesak untuk meletak jawatan oleh MT UMNO.

Seorang lagi PEDUKANG bernama Zaid Ibrahim pula menyatakan beberapa orang pemimpin UMNO termasuklah Muhyiddin Yassin akan mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri menggantikan Najib Abdul Razak. Kononnya, beberapa orang pemimpin kanan UMNO telah berpakat dan beberapa nama telah disebut oleh PEDUKANG berkenaan.

Hakikatnya, keputusan MT UMNO yang bermesyuarat hari ini ialah:


1) Majlis Tertinggi melahirkan sokongan padu kepada Presiden dan Timbalan Presiden.

2) MT menyatakan kalau ada isu berbangkit mereka diberi peluang utk menyumbang idea bernas dan cadangan positif utk mendapat penyelesaian yg sewajarnya

3) Pendeposit TH tak perlu bimbang kerana semua caruman dijamin oleh kerajaan - pihak kerajaan ambil maklum

4)1MDB keputusan siasatan perlu dipercepatkan oleh Audit Diraja. Audit Diraja juga diminta buat statement status Audit terkini. MT minta ambil tindakan tegas pada siapa yg salah dalam isu 1MDB

5) MT menawarkan bantuan utk menyelesaikan masalah 1MDB - pihak kerajaan akan beri pertimbangan

6) PM akan sentiasa bincang hati ke hati bersama TPM utk menyelesaikan masalah semasa

7) Permatang pauh dan Rompin juga diambil tahu.

Golongan seperti Zainuddin Maidin dan Zaid Ibrahim yang terperangkap dalam STIGMA PENOLAKAN ABDULLAH BADAWI, gagal untuk melihat suasana penolakan MT ke atas Presiden...

Kesian puak-puak nih... kecewa pada masa lepas, membuatkan mereka memekak tak habis-habis!!!


9 comments:

amirbornkl said...

Takyah pikirlahh saudara2ku...... ini parti Umno memang sudah punya branding yang terbaik.... pengalaman 50 tahun dalam mentadbir kerajaan sudah tentu punya jaminan kukuh untuk setiap rakyat Mesia.... toksah pening2.... toksah.... walaupun pada masa sekarang kita ni dibangkang oleh ibu dan bapa kita sendiri serta sebahagian besar dari keluarga kita menentang keras setiap usaha2 Umno... takpor... biyarkan jo... biyarkannn... kito mosti yakin dengan Umno sepenuh-penuhnya.... Yakin dengan Umno....

abbamama said...

Bila terlalu terdesak merayu sokongan alamat tak lama lah tu, rakyat bawahan dah meluat tahap maksima dengan Najib.

Anonymous said...

walaupun dalam bentuk sindiran namun allhamdulillah,moga-moga sindiran anda menjadi kenyataan agar UMNO MEMENANGI PRU 14 dengan jayanya....InsyaALLAH..

Rizal Zainal said...

Aku mmg yakin

Anonymous said...

Betul la tu bro. Org dh ada pengalaman metadbir 50 thn. Umno teruskn usahamu, kesalahan kecil x payah panjang2, masalah besar biar org cerdik dlm umno jawap. Jgn jd mcm husam panthalon....kahkah

Anonymous said...

Mamak Maidin dah kira reje red dan tak laku lagi.....

Ted Manoff said...

Ye ke? So pagi esok lepas sarapan dengan Kak Mah Najib akan letak jawatan lah ye

Anonymous said...

Memang ye pun UMNO berpengalaman mentadbir 50. Itu tak dapat dinafikan! Yang dia orang dok bising-bising tu supaya orang UMNO yang lain mengambil alih kepimpinan Malaysia. Kalau ditanya kenapa perlu diambil alih jawatan tu. Jawapannya Demi Negara,Bangsa dan Agama....... Hidup UMNO!

Nor Aidi said...

Skg bukan zaman saga tapi inspira penambah baik pasti ada

 
Blogger Templates