Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, May 9, 2015

TABUNG HAJI JUAL TANAH YANG DIPERTIKAIKAN, DAPAT UNTUNG CIPUT, TAPI KEMENANGAN BESAR KEPADA TAIKUN-TAIKUN YANG MAHUKAN PLOT TANAH SELUAS 1.56 EKAR ITU!!!



Tabung Haji (TH) memutuskan untuk menjual semula satu plot tanah di Tun Razak Exchange (TRX) yang dibeli daripada 1Malaysia Development Bhd (1MDB) pada pertimbangan RM188.5 juta sebelum ini.

TH dijangka meraih keuntungan lebih RM5 juta daripada penjualan plot tanah seluas 1.56 ekar itu.

Pengerusi TH, Datuk Abdul Azeez Rahim, berkata setakat ini sudah ada tiga pihak sedia membeli tanah itu dan urusan jual beli tanah berkenaan akan dilaksanakan TH minggu depan.

Katanya, keputusan penjualan itu juga sudah diputuskan dan dipersetujui semua ahli Lembaga Pengarah TH dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Menurut Datuk Abdul Azeez, TH juga akan dapat semula 100 peratus wang yang dibayar kepada 1MDB untuk pembelian tanah itu.


15 comments:

Anonymous said...

TDM suruh Tabung Haji BATALKAN transaksi tu, bukannya jual kepada cina. Kedua-duanya badan kerajaan, patut takde masalah. Kenapa bodoh sangat?

Anonymous said...

Tahniah Tun M! Tun telah berjaya memecahbelahkan orang melayu.

Ted Manoff said...

Untung taikun2 China tu...nilai jadi beratus juta..Melayu dapat apa? Dapat kata mengata dan rugi Landmark. China juga yang bijak..

Anonymous said...

tanah itu asalnya untuk pembangunan Bumiputera.

Diserah kpd !MDb dgn harga Murah,

Dijual kepada TH dgn harga Mahal

Dijual kpd syarikat lain dgn +RM5juta.


Soalan asal- mengapa 1MDB dapat harga murah? & jika tak amanah pulagkan balik kpd kerajaan &

biar TH beli balik dgn haga ASAL yg murah.

Kemudian TH jual balik dgn +RM 1billion. tanpa perlu melibatkan 1MDB

hairi said...

Kalau tanah itu senang di jual, kenapa tak jual terus pada pembeli.

Dah cakap bohong sekali, terpaksa lah
berbohong untuk tutup pembohongan selama-lamanya.

Banyak benda telah digadai pada bukan
Melayu dan singapura.

Akhirnya orang melayu merempat di tanah melayu jadi kuli pecacai dan yang paling hebat jadi BARUA.

Siapa nak bela Islam dan melayu bila lembaga hitam pengurusi TH rukun Islam ke5 pegang dan cium tangan bukan muhrim.

Median orang kampong kena tipu habis habisan

Anonymous said...

Kesian kau ni kan, tanah itu di beli dengan harga murah dari kerajaan dengan hasrat ia dibangunkan untuk kesejahteraan komuniti malaysia bumiputra khasnya,

Kalau 1mdb dah tak mampu bangunkan tanah TRX, kenapa tidak jual atau kembalikan semula kepada kerajaan pada harga asal supaya kerajaan boleh mencari GLC baru untuk bangunkan tanah TRX,.....

Xpayah lah LTH bayar mahal2

Joh

Anonymous said...

Walaupun saya adalah peminat setia Tun M kali ini kita tidak bersetuju dengan beliau. Semasa era beliau bailout yang beliau lakukan demi menyelamatkan beberapa syarikat besar termasuk syarikat anaknya menelan belanja berbilion ringgit tanpa ada cagaran atau pulangan. Sedangkan TH membailout(istilah yang nampak janggal dibandingkan semasa krisis 1997) 1mdp dengan pulangan. Bila2 masa tanah itu boleh dimajukan dan dijual dengan harga yang berlipat ganda. Tun M faham benar akan pekara ini tetapi tujuannya lebih kepada menumbangkan najib maka dia terikut2 dengan kaedah pembangkang iaituemberi presprepsi buruk keatas semua pekara baik

Anonymous said...

JANGAN JUAL HARAP2 XJADI UTK JUAL

otaistillkick said...

pemimpin terus membodohkan rakyat ... bila lagi rakyat nak sedar ???

Anonymous said...

Nak batal apa klu dah beli. Lgpn Mana Ada company bumiputera Islam lain yg mampu beli nak Bayar beratus juta tu.

yasir irham said...

Betul2, persoalan awal tidak dijawab,

Anonymous said...

Biarlah THP uruskan hartanah tu..orang kita juga..utk jangkapanjang..janji duit haji kita tidak diusik malah dpt dividen lagi..

Anonymous said...

Pertahan tanah bumiputra tu!!! Minta pikir cerdik sikit jer.

Anonymous said...

tun suruh batalkan pembelian, apalah susah sangat nak jd jujur..

Anonymous said...

mmm... kesian kau nie..

 
Blogger Templates