Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, June 29, 2015

AMACAM BUDAK-BUDAK UKM? NAK UBAH SANGAT, KAN? PAKATAN HEBAT SANGAT, KAN? NAH... PASAL APA MENGARUK SEBAB TAKDER AIR?



Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), antara yang terjejas teruk akibat krisis air yang melanda Negeri Selangor.

Hampir kesemua kolej kediaman pelajar mengalami masalah bekalan air terutama Kolej Kediaman Ungku Omar yang paling terjejas.

Pelajar mendakwa, mereka keliru kerana tiga pihak bertanggungjawab gagal memberikan jawapan munasabah untuk menyelesaikan masalah ketiadaan bekalan air yang sudah berlanjutan sejak Mac lalu.

Speaker Gabungan Mahasiswa UKM, Muhammad Syahmi Rahimi berkata, pentadbiran UKM, Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) dan Kerajaan Selangor memberikan jawapan berbeza dan tidak telus terhadap permasalahan itu.

“Pihak UKM mengatakan tekanan air rendah menyebabkan tidak ada air, SYABAS pula mengatakan tidak ada masalah manakala Kerajaan Negeri memberikan respon positif dan sudi untuk membantu,” katanya kepada pemberita di sini pada Isnin.

Beliau berkata, pihaknya tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberikan oleh ketiga-tiga pihak terbabit.

Sehubungan itu, Syahmi berkata pihaknya mahukan satu jawapan dan penyelesaian yang terbaik dari ketiga-tiga pihak bagi menyelesaikan masalah air yang melanda UKM. (sumber)


4 comments:

Anonymous said...

Pengajaran yang berguna.

Anonymous said...

KALAU PILIH ORANG BODOH, SERVICE BODOHLAH DAPAT.
KATA MAHASISWA, SEHARUSNYA BIJAK MEMILIH, DAN CERDIK MEMBEZAKAN ANTARA KACA DAN INTAN?

Anonymous said...

Apsal tak berguling depan pejabat pkr..off mb.. off dapigs.....buat la pulak demo kat masjid negara, mudah mudahan Allah kabulkan...dulu buat, tak kan dah lupa....Allah dah terima demo korang, tak mau air, ikut kata org bukan islam....sekarang terima perbuatan sendiri...

Anonymous said...

ape lg guling2 la...

 
Blogger Templates