Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, June 19, 2015

APA PENJELASAN KETUA PENGARAH PENJARA SUNGAI BULOH BERHUBUNG KEISTIMEWAAN ANWAR DIBEBASKAN UNTUK BERMESYUARAT DI TENGAH-TENGAH KUALA LUMPUR?



Beberapa persoalan sebelum ini telah dibangkitkan berhubung layanan istimewa yang diberikan kepada Anwar Ibrahim dan mengapa Anwar Ibrahim begitu bersungguh-sungguh mahukan Penjara Sungai Buloh sebagai 'kediamannya'.

The Unspinners telah mendedahkan bagaimana KEISTIMEWAAN diberikan kepada Anwar Ibrahim oleh Penjara Sungai Buloh dan bagaimana pegawai penjara mengeluarkan arahan kepada anggota-anggota polis yang mengiring agar tidak meneruskan iringan ke atas Anwar Ibrahim.

Beberapa persoalan kini muncul:

Apa istimewanya Anwar Ibrahim sehingga dia dibenarkan keluar dari Penjara Sungai Buloh untuk bermesyuarat atau bertemu peguam atau bersama-sama ahli keluarganya di luar lingkungan tembok Penjara Sungai Buloh?


Adakah banduan-banduan jenayah lain turut menerima layanan istimewa ini selain dari ke hospital dari Penjara Sungai Buloh atau penjara-penjara lain di seluruh Malaysia?

Arahan siapakah yang membolehkan Anwar Ibrahim menerima layanan seistimewa itu?

Atas peruntukan undang-undang yang mana, yang membolehkan Anwar Ibrahim menikmati sebegitu hebat layanan walaupun dia sebenarnya adalah BANDUAN JENAYAH LIWAT?

Dua puluh minit kemudian, anak Anwar dan AP Lembah Pantai, Nurul Izzah tiba ke Wisma Maran bersama ibunya, AP Permatang Pauh dan ADUN Kajang serta Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah

Saksi memberitahu dia difahamkan satu perbincangan dipercayai diadakan di Tingkat 8 dan perbincangan kes Anwar selesai pada pukul 10.55.

Kemudian dalam pukil 11 pagi, Anwar bertemu ahli keluarga di tempat perbincangan Tingkat 8 Wisma Maran hingga dia pulang ke penjara Sungsi Buloh pada pukul 12.15.

Suatu perkara yang pelik untuk Anwar keluar dari penjara Sg Buloh untuk hadiri perbincangan. (sumber)


8 comments:

Q-ri said...

Rasuah... KDN takde telor.. Kerajaan pilih bulu

Ted Manoff said...

Duit..duit..duit..semua mahu duit...ada duit beres. ..hati senang..Kassim Ahmad kata bila tuhan sudah mati..

Anonymous said...

Kecuali banduan yang menjalani parole, banduan berdasarkan Waran Tahan Mahkamah hendaklah berada dalam Penjara sehingga tempoh itu tamat. Maksudnya, mengeluarkan banduan dari Penjara adalah perbuatan contempt of court (ingkar mahkamah). Kebarangkalian Ketua Pengarah ada budibicara namun ianya hendaklah dilakukan dengan berhemah dan budibicara itu memang tersedia dengan jelas dibawah Peraturan Akta Penjara dan bukan ikut suka hati.

Anonymous said...

Kerajaan zalim

Anonymous said...

Kalau boleh keluar masuk penjara ikut suka macam tu, elok bebaskan sahaja anwar. Jangan jabatan penjara nak berlakon kononnys anwar dilayan sama seperti banduan lain. Tak payah tipu rakyat, cakap sahaja anwar bukan di penjara melainkan duduk dalam tempat istimewa yg orang gelandanganpun tak pernah merasa.

Anonymous said...

Betul ker perkara ni atau sengaja nak buat fitnah dan kebencian???

Anonymous said...

HOW SHALL ALLAH SWT GUIDE A PEOPLE WHO DISBELIEVED(KAFIR INFIDEL) AFTER THEIR BELIEF AND AFTER THEY BORE WITNESS THAT THE MESSENGER MUHAMMAD SAW IS TRUE AND AFTER CLEAR PROOFS HAD COME UNTO THEM?AND ALLAH SWT GUIDES NOT THE PEOPLE WHO ARE ZALIMUN. (KAFIR INFIDEL,MUNAFIQ AND WRONG DOERS).S.AL IMRAN .V.86

Anonymous said...

Tak kan tak boleh di pecat...permulaan surat tunjuk sebab...dah byk kali sebab ni...tak kan tak boleh di tukar ke tempat lain...kalau org lain dah ditukar dlm tempoh 24jam....penjara ni bawah sape???????? Ambik la tindakan segera..

Sedangkan dlm pakatan je, org dapigs kalah teruk, semua nak dipecat..padahal undi tu hak....dah ada yg dipecat...ini SALAH DLM SEGI HUKUM...HUKUM MANA NI DIPAKAI....HUKUM RIMBA......

Kelako weiiiiii....org yg diamanah, org yg menjaga pesalah...dia yg buat salah....dia yg langgar hukum....

 
Blogger Templates