Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, June 10, 2015

AZMIN SUDAH MARAH... ENGGAN BUAT PILIHAN DAN SIFATKAN TONY PUA PENYIBUK!!!



DAP bergeruh dengan PAS tetapi nampaknya, cuba menarik PKR di Selangor agar terus berpihak kepada DAP untuk terus menguasai dan menjarah negeri itu. Pelbagai congak dan kira-kira telah dibuat oleh beberapa orang pemimpin DAP termasuklah Ronnie Liu. Bagaimanapun kemungkinan sebahagian daripada ADUN-ADUN PKR menyertai gabungan 'UMNO-PAS-PKR', tidak pula diambil kira oleh para pemimpin DAP itu.

Barangkali kerana itulah juga, DAP menerusi Tony Pua memberi KATA DUA kepada Azmin Ali... PILIH DAP ATAU PAS!

Hari ini Azmin Ali menjawab cabaran Tony Pua dengan melabelkan Tony Pua sebagai berperangai kanak-kanak!

Dalam gabungan Pakatan Rakyat di Selangor, PAS mempunyai 15 ADUN dengan dua darinya sudah berpihak kepada DAP walaupun belum lagi keluar parti. 14 PKR dengan seorang daripadanya (Khalid Ibrahim) telah dipecat dan kini menjadi ADUN Bebas. Manakala DAP pula menguasai 15 kerusi DUN lagi.

Baki 12 kerusi DUN pula dimiliki oleh Barisan Nasional.

Tolak seorang ADUN yang tidak boleh mengundi kerana berjawatan Speaker Dewan Undangan iaitu Hannah Yeoh, DAP hanya memiliki 14 kerusi yang berufngsi sahaja.

Ketakutan yang PKR Selangor di bawah Azmin Ali mungkin akan melakukan tindakan luar jangka termasuklah mengadakan gabungan atau kerjasama dengan PAS dan UMNO dengan mengenepikan DAP, maka tidak hairanlah para pemimpin DAP seperti sedang kesurupan.

Kata dua Tony Pua yang mendesak Azmin Ali agr memilih antara PAS dengan DAP, sudah cukup untuk menggambarkan ketakutan dan kebimbangan sekiranya, aliran politik di Selangor menyingkirkan DAP, sekaligus menghilangkan banyak peluang kemewahan yang sedang dikecapi oleh DAP sekarang ini, termasuklah kontrak dan tender-tender melibatkan Kerajaan Negeri Selangor dan agensi serta GLC-GLCnya.

Tidak mustahil sekiranya, Azmin Ali terus bersikap membisu dan enggan menurut kehendak DAP, lebih ramai pemimpin DAP yang terus menjolok lubang punggung Azmin Ali agar melatah. Apatah lagi sekiranya PAS masih enggan U-Turn sebagaimana ramalan Lim Guan Eng.


3 comments:

Anonymous said...

Alah berlakon je Azmin tu, jumpa sama diorang senyap-senyap kawtim punyalah.
Padan muka PAS calonkan Azmin sangat.
Nak calonkan orang PAS sendiri jadi MB pun kecut.Ambik korang kena buli dengan DAP, kena tikam belakang dengan PKR.
Takde istilah Arab ke untuk ni?

Ted Manoff said...

Tak semestinya berserban dan berjubah putih tu cherdik....

Anonymous said...

kahkahkah yg korang marah pas kenapa? pas tade kekuatan pun kat selangor. tapi masih lagi bertahan. dap ni jenis kepala batu tak kira kesan jangka panjang, yg penting hati puas. mungkin perangai org cina begitu kot...sangat aktif. bukan mcm melayu yg lembab bertindak. sekadar pandangan heheh

 
Blogger Templates