Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, June 6, 2015

KECEWA KERANA SEMUA PEMIMPIN PAS BELAANNYA GAGAL DALAM PEMILIHAN, GUAN ENG ARAHKAN SEMUA PEMIMPIN PAS PULAU PINANG LETAK JAWATAN!!!



Ini perangai Cinabeng sejati!

Contoh klasik yang sering kita lihat ialah, apabila sebuah entiti Cinabeng melakukan kesalahan dan kemudian dikenakan tindakan undang-undang, mereka akan segera mengancam akan menyalahkan masyarakat atau komuniti yang bukan berasaskan suku kaum mereka. Ancamannya ialah, sama ada buang kerja atau enggan menjual barangan serta perkhidmatan atau paling kerap dan biasa kita lihat, harga jualan jauh lebih tinggi berbanding yang dijual kepada kalangan Cinabeng.

Inilah ancaman dan ugutan yang biasa dibuat. Demi menunjukkan kehebatan mereka menguasai ekonomi atau memonopoli perkhidmatan atau barangan, ancaman-ancaman sebegitu akan dibuat secara meluas serta mendapat sokongan daripada kaum sejenis yang lain.

Itulah yang berlaku di Pulau Pinang apabila Lim Guan Eng mengarahkan semua pemimpin PAS yang ada jawatan dalam GLC serta jabatan kerajaan negeri, meletakkan jawatan.

Alasan yang diberikan oleh Lim Guan Eng ialah, PAS sendiri telah memutuskan hubungan dengan DAP. Jadi, itu bermakna, kesemua pemimpin PAS itu tidak berkelayakan lagi berada dalam entiti Kerajaan Negeri termasuklah Salleh Man yang merupakan YDP Majlis Agama Islam Pulau Pinang dan Baitulmal. (RUJUK SINI)

Bayangkanlah kalau Barisan Nasional dan UMNO mengarahkan semua kakitangan awamnya yang menyokong DAP, PKR dan PAS meletakkan jawatan atau mengosongkan jawatan masing-masing kerana mereka hanya dilantik, sama seperti para pemimpin PAS dalam entiti Kerajaan Negeri.

Agak-agak, DAP akan meloncat dan segera berlagak seolah-olah mereka HERO RAKYAT atau tidak?

Agak-agak, DAP dan PKR akan segera menuduh Kerajaan UMNO-BN zalim atau tidak?

Begitu juga, kalau Kerajaan UMNO-BN mengarahkan agar semua kakitangan yang bukan Melayu-Bumiputera serta entiti-entiti yang hidup dengan projek kerajaan tetapi kuat menentang kerajaan, meletakkan jawatan serta tidak lagi diberi peluang untuk kaya.

Alasannya, sama seperti yang diberikan oleh Guan Eng!

Atau sesiapa sahaja yang menentang kerajaan diarahkan menggugurkan kerakyatan masing-masing kerana 'sudah tidak bermakna lagi untuk terus menjadi warganegara Malaysia yang tidak sukakan kerajaan'.

Boleh buat begitu?

Atau disebabkan yang mengeluarkan arahan sebegitu adalah Lim Guan Eng, bukannya Najib Abdul Razak, maka ia dibolehkan dan tidaklah dipandang berat?


9 comments:

Anonymous said...

Jangan putar-belit cerita, tak baik. Kalau tak kerana anjing2 pas yang dipelihara oleh umno buat kenyataan putus hubungan dengan DAP benda ni takkan terjadi. Hidup jangan mengANJING bro.......

Anonymous said...

PAS kalau tak boleh baca lagi perangai DAP ni, tak tahu apa nak katalah kepada mereka. Itu baru kalah dalam pertandingan dalam parti, bayangkan kalau mereka dah punyai kuasa memerintah, pastinya Tk kira orang PAS, PKR atau UMNO mereka akan disiat2 sesuka hati mereka. Wahai Melayu, belajarlah dari apa yang terjadi di Singapura, Pulau Pinang, Selangor dan Perak sedikit masa dahulu. Janganlah terlalu pentingkan diri anda untuk hari ini sahaja tetapi fikirkanlah masa depan anakcucu kita

Anonymous said...

Ye ler tu.
Lebih baik jadi anjing babi dapigs, kan, kan, kan?

paktam said...

putar belit apa RBA

Juragan69 said...

Bhai 1208 nmpk sngt lu sngup mnkhinzirkn diri utk dap...atau semmngnya lu mmng jenis BABI!!!

Anonymous said...

SMI ...
Sendiri Mau Ingat

Anonymous said...

Kalau nak ikutkan Lim Guan Ng bukanlah Ketua Menteri yg sah kerana dia sendiri belum lagi sah setiausaha agung DAP, bila bila masa dia blh di jatuhkan kalau ROS batalkan DAP, sehinga hari ini AGM belum selesai dgn ROS.

ibrahim darus said...

Betul tu Sdr. Orang politik Meleyu pembangkang ni kalau dengan orang BN bukan main garang lagi tapi kalau dengan DAP lemah lutut dan lidah kelu.

Anonymous said...

Aku hairan org melayu d semenanjung sana tu, kononnya jauh lbh advance dr kaum sejenis dr sabah/sarawak dlm apa jua bidang tapi bila bab nk buat keputusan utk benda senang2 kena sepak terajang org lain dulu, kena maki hamun bangsa dulu. Mcm x logik lh org semenanjung ni advance2 belaka. Udah2 lh tu bro, kalau lh melayu bersatu dr dulu lagi aku rasa lbh banyak untung dr rugi. Ke melayu semenajung nk ikut jejak israel dgn palestin? Fikir2lh sendiri bro....

 
Blogger Templates