Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, June 5, 2015

KEMENANGAN HADI AWANG ADALAH PALSU, KATA AHMAD AWANG!!!


Bagaimanapun, beliau yang merupakan bekas naib presiden PAS mendakwa, kemenangan yang diperolehi barisan pimpinan baru itu diibaratkan sebagai "kemenangan palsu".

Ia berikutan tindakan yang dibuat oleh sesetengah pihak yang mengeluarkan senarai "chai" untuk memberi panduan kepada para perwakilan membuat pemilihan kepimpinan, katanya.

"Dengan "chai" ini nampak sangat saya rasa kemenangan yang diperolehi oleh yang menang - dari presiden sampai ke bawah - kemenangan yang palsu yang berasaskan dengan perbuatan yang tidak sihat.

"Bukan sahaja bercanggah dengan amalan demokrasi dan syariat kerana melakukan tindakan untuk singkirkan rakan perjuangan berdasarkan fitnah dan memburukkan orang lain," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Malah, Ahmad turut melahirkan kebimbangan bahawa budaya "chai" tersebut bukan sahaja memburukkan imej parti, malah presiden parti itu sendiri.

"Saya tak ada masalah kalah tapi cara mereka lakukan itu menjatuhkan imej parti Islam seMalaysia. Jatuhkan imej presiden sendiri.

"Kalau dibiarkan berlaku chai ni, amalan ini sangat tak bagus," kata bekas pesuruhjaya PAS Perak itu lagi.

Ahmad menjadi pemecah tradisi apabila mencabar jawatan presiden PAS.

Ahmad kalah dengan Datuk Seri Abdul Hadi Awang- yang menjadi presiden PAS selama 13 tahun.

Hadi mendapat 928 undi manakala Ahmad hanya memperrolehi 233 undi. (SUMBER)
Pencabar jawatan presiden PAS Ahmad Awang berkata, beliau menerima kekalahannya dalam merebut jawatan tersebut.



17 comments:

Anonymous said...

Woi mat. Ada baik ko ganti Gigi palsu ko tu kasi betul sebutan b.inggerishhh ko

Anonymous said...

Macam la delegasi perwakilan tu bodo-bodo sangat, tak kenal hang..

Anonymous said...

Alahhh org tua nie , dah kalah ,buat cara dah kalah laaa.. tak payah nk membebel apa2 lagi. kalau nk membantah pasal cai , bantah semasa perwakilan buat pengundian. kenapa bila proses undian telah selesai dan keputusan rasmi dah diumumkan , baru nk melalak menyatakan itu dan ini ? kelakar betul.

suka Pasma kalah

Anonymous said...

dah kalah dah..diam2 je lah...cai lah coi lah...

Anonymous said...

Dah kalah tu terimalah.

Anonymous said...

QADA DAN QADAR....
DI TAKDIRKAN KALAH........ REDHA LAH.....

Anonymous said...

Dua belah pihak ada cai,adilah tu.Lagi pun mejoriti tu sangat besar ,tak boleh nak kata apa lagi dah.

Anonymous said...

Dah kalah buat hal kalahlah.... strategi pemilihan .... takkan nak biarkan peristiwa pemilihan yang lepas berulang...

Anonymous said...

Sendiri punya piliharaya parti pun dia tak percaya, hampeh betul la pemimpin PAS ni. Tapi aku pernah terbaca bahawa manusia ni apabila dia kenyang dia pun ingat orang laen pun kenyang jugak macam dia. Apabila dia sendiri memang penipu maka dia pun ingat orang lain pun penipu macam dia jugak.

Anonymous said...

Jibby x dak teloq. Darah pahlawan sudah jadi darah haid la jibby. Hahaha

Anonymous said...

2.41
Berapa banyak air ketum ko dah minum?
Orang bincang tajuk lain ko melalut perkara lain.
Nak dikatakan bangang ko memang teramat bangang pun.

Anonymous said...

Ada pengundi hantu rohingya kot!
Ada black out kot!
sebab tak pakai dakwat kekal kot!

Anonymous said...

Aiseh yob, awak tu dah expire tarikh gunapakai. Ahli Pas semua dah celik dan memang tunggu nak campak baruah2 DAP dan Anwar. Ini cara terhormat dan demokrasi. Kalau tak percaya dengan cara pemilihan Pas, pergi lah tengok cara DAP dan PKR....laaggggiiii pembohong. Hang boleh jer pi join DAP atau PKR dan terus jadi AJK.

Anonymous said...

mat sabu punggong dah berdarah......

azlan aini said...

Puak puak PAS nih kadangkala kelakar jgk... Ada lampu padam tak masa pengiraan?.. Hahahah kelakar..

Anonymous said...

Haha ini la species sour looser..tak dpt menerima kenyataan terlalu syiok sendiri

Anonymous said...

Main chai chai pulok..hahaha
Pernah dengar perkataan "chai" tapi dimana ya..

 
Blogger Templates