Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, June 28, 2015

MAJID JAMEK KAMPUNG BARU DITUKAR JADI MASJID HARAM... HELLO MR.KIPIDAP JILAKE!!!... TAK NAK BUAT REPORT POLIS KE?




Barangkali kes ini kurang menarik Encik Rani Kulop... atau dia terlalu letih sebab berpuasa. Tu pasallah dia tak jadi orang pertama yang buat laporan polis membabitkan isu ini.

Rani Kulop yang mempunyai kelompok peminatnya yang tersendiri merupakan orang yang paling banyak membuat laporan polis di Malaysia.

Pengumuman Perdana Menteri bahawa 1MDB mendanai projek penambahbaikan dan pengubahsuaian Masjid Jamek mengundang golongan HATERS mencipta fitnah dan hasutan baru.

Hanya kerana kebencian terhadap kerajaan dan 1MDB, ia tidak bermakna perbuatan seperti ini boleh dihalalkan atau ditertawakan sahaja.


Masjid yang didanai oleh 1MDB berjumlah RM20 juta untuk pengubahsuaian dan penambahbaikan adalah MASJID YANG SUDAH SEDIA ADA.

Wujudnya MASJID JAMEK KAMPUNG BARU sudah terlalu lama. Masjid inilah juga yang didanai oleh 1MDB untuk pengubahsuaian dan penambahbaikan.

Masjid yang ada sekarang, siap dibina pada tahun 1956 dan telah dirasmikan oeh Perdana Menteri pertama Malaysia, Almarhum Tunku Abdul Rahman.

Justeru, mengapa pula masjid itu digelarkan sebagai MASJID HARAM?

Sekalipun benci sangat dengan 1MDB, si haters ini jelas menunjukkan tahap mentalitinya yang tersangat rendah dan sekadar beremosi untuk mendapatkan perhatian. Kebencian seperti yang ditunjukkan, langsung tidak terkawal lagi. Dah semua benda nak dibenci. Dah semua perkara nak dijadikan tohmahan untuk mempengaruhi orang lain tut sama membenci sepertinya.


10 comments:

Anonymous said...

Haram xbermaksud masjid tu haram.pernah dgr masjidil haram?tau x kenapa dia bagi nama cmtu.lau aq keyboard warrior sini pun xguna.better anta pi selidik sndiri.wassalam

Anonymous said...

biarpun Ramadan menjanjikan pelbagai keistimewaan dan keberkatan tapi kalau dah dirasuk "syaitan manusia"....maka ramadan dah jadi bulan biasa bagi golongan ini.....bagi kafir munafik syaitan manusia ini adalah teman sebadan dan sehat yg wujud dalam diri.....kesihan ...rugi serugi ruginya...

Anonymous said...

Jahatnya puak2 cinapek DAPigs.....hal ehwal masjid pun diorang nak menghina!

Apakah hukum bersubahat dengan puak2 cinapek kafir yang menghina Islam sedemikian?

Menghina Islam hanya kerana berpolitik?

Semoga Melayu bersatu demi Bangsa dan Agama.

Jangan biarkan puak2 kafir laknatullah berterusan menghina Islam!!!!

Ted Manoff said...

Dapigs Kuffars nak salur dana buat masjid di Kelantan awat senyap je...bila Muslim buat bagi label pelik2 pulak. ..hairan hairan

Anonymous said...

Orang melayu juga yg memberi jalan. Calon PAS di Johor bg limau kpd orng cina kat pasar babi. Mat Bu pula sedia makan babi bersama LGE. Tempat solat cina bg tazkirah dlm masjid. Pak lebai ternganga mulut.

Anonymous said...

Agak agak ikan kembong besok sekilo bape ted??...

Anonymous said...

Lebai yengok punggung solid (pakaian ketat), meleleh air liur x sedar....hihihi

Anonymous said...

Tanya rani kulop sapa arkitek yg dapat project masjid kg baru tu........adik beradik najib gak yg dapat

Anonymous said...

OK apa...Masjidil Haram dekat Mekah pun ada..

Anonymous said...

Anon atas sekali,takkanlah kau boleh ingat cina tu tahu makna masjidil haram sampai bersangka baik begitu sekali.Kau biar betul.Dap ke apa kau ni.

 
Blogger Templates