Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, June 3, 2015

MAT SABU BENAR-BENAR TAKUT KEHILANGAN 'WANG BESAR' KALAU DAP PUTUS DENGAN PAS!!!



Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu semakin menunjukkan siapa dia yang sebenar. Dahulu, masa dia tidak ada apa-apa, memang PAS adalah wadahnya. UMNO jadi bahannya. Cerita-cerita seluar dalam, baju dalam dan apa-apa sahaja yang membabitkan 'dalam' adalah zikir dan ratibnya. Dan dia jugalah yang berusaha sedaya upaya membuktikan bahawa Anwar Ibrahim adalah seorang biseksual yang tidak ada pantang larang membalun dan melampiaskan nafsunya.

Dia jugalah orangnya yang menggelarkan Anwar Ibrahim sebagai ANWAR AL-JUBURI.

Namun apabila Lim Guan Eng membelanya dan meletakkannya di bawah payroll, lain pula cerita Mat Sabu. Segala idealisme perjuangannya dahulu, hilang entah ke mana. Mat Sabu masih berada di dalam PAS kerana itulah yang dimahukan oleh DAP dan Lim Guan Eng. Tetapi hati dan perasaan Mat Sabu sudah pun berada dalam DAP.

Mat Sabu bergandingan dengan Ahmad Awang, seorang lagi yang menggunakan topeng PAS tetapi sangat terhutang budi dengan DAP.

Siapa yang tidak kenal Ahmad Awang dan hubungannya dengan Ngeh-Nga semasa DAP menguasai Perak pada tahun 2008 sehingga Februari 2009.

Beberapa orang pemimpin PAS yang lain telah mendapat tempias dari DAP sepertimana Mat Sabu dan Ahmad Awang. DAP telah membuat pelaburan besar untuk menentukan hala tuju PAS sebagai sebuah komponen DAP yang akan patuh, akur dan sentiasa menurut kehendak DAP, serta pada masa yang sama mengumpulkan undi-undi Melayu untuk DAP atau sebagaimana yang dimahukan oleh DAP seperti yang kita dapat lihat pada PRK Permatang Pauh beberapa minggu lepas.

Serangan bertali arus para pemimpin DAP terutama sekali Lim Guan Eng dan Anthony Loke ke atas Presiden PAS, begitu jelas untuk membawa PAS ke haluan baru dengan menggantikan para pemimpin yang dilabelkan sebagai pro-ulama kepada golongan pro-DAP. Mat Sabu dan Ahmad Awang telah diberikan peranan untuk MENDEWAKAN dan MEMAKSUMKAN DAP sebagai membalas budi yang telah ditaburkan kepada mereka sebelum ini.

Tiada DAP dalam PAS bermakna Ahmad Awang dan Mat Sabu akan kehilangan sumber pendapatan yang sangat besar. Dek kerana itulah, apa-apa cara sekalipun, Mat Sabu dan Ahmad Awang, di samping memperkecil-kecilkan kepimpinan Abdul Hadi Awang, perlu juga mempromosikan DAP sebagai PENYELAMAT PAS daripada kekalahan teruk.

Sekadar nota:

Pada tahun 1999, PAS yang tidak bertahaluf siyasi dengan DAP telah berjaya memenangi 27 kerusi Parlimen berbanding DAP 10. Pilihanraya Umum 2004, DAP yang yakin akan menang besar telah mengenepikan PAS dari Barisan Alternatif, hanya mampu menambah 2 kerusi dari tahun 1999 iaitu sebanyak 12 manakala PAS pula kesan daripada kerjasama dengan DAP, telah merosot dari 10 menjadi 7 kerusi sahaja. PRU 2008, apabila PAS secara rasmi mengumumkan kerjasama atau tahaluf siyasi dengan DAP, dan pada ketika tengah kemuncak penolakan ke atas UMNO-BN, masih tidak dapat menandingi keputusan yang diperolehi ketika BERSENDIRIAN pada tahun 1999 apabila hanya mampu meraih 24 kerusi Parlimen berbanding DAP yang telah menggunakan kekuatan logistik serta sokongan PAS yang berjaya memperolehi 28 kerusi Parlimen, jumlah terbanyak yang pernah diraih sepanjang menyertai Pilihanraya Umum pada tahun 1965.

Justeru, kenyataan beberapa pemimpin PAS bahawa, PAS akan hancur dan kalah teruk jikalau tidak meneruskan kerjasama dengan DAP, sebenarnya adalah karut semata-mata kerana PAS tidak pernah lebih baik ketika bertahaluf siyasi dengan DAP berbanding bersendirian seperti keputusan yang dilihat pada tahun 1999.

Yang sebenarnya pihak paling banyak meraih faedah daripada tahaluf siyasi atau kerjasama politik itu adalah DAP kerana DAP telah meningkatkan jumlah penguasaan kerusi Parlimen BERGANDA-GANDA semenjak mereka bekerjasama dengan PAS.

Ironinya, orang seperti Mat Sabu sangat takut jikalau DAP tidak lagi bersama-sama PAS, bukanlah kerana PAS akan kalah teruk kerana PAS telah terbukti tidak memerlukan DAP berbanding DAP yang sangat memerlukan PAS, tetapi kerana KETIADAAN DAP dalam PAS akan menyebabkan mereka kembali terpaksa menggunakan VAN HI-ACE ke sana ke mari dengan mengharap kepada duit TABUNG MILO dan karung kain untuk hidup sehari-hari.

Lebih-lebih lagi untuk orang seperti Mat Sabu yang tidak ada pendapatan selaku Wakil Rakyat!!!

Contoh klasik ini sebenarnya sudah boleh dilihat dari zaman dahulu lagi. Kalau kita telusuri bagaimana Melayu-Bumiputera kehilangan tanah kepada pihak lain, inilah kaedahnya... pihak lain tabur budi tak seberapa, dan orang Melayu yang kuat mengenang budi akan menghulurkan segala-galanya, termasuklah anak isteri untuk dikangkangi, termasuklah tanah untuk dimiliki!!!


1 comment:

Anonymous said...

sokong 1001 persen ,contoh klasik di perak macamana melayu kehilangan tanah setelah nizar "sikitol" jamaludin akibat termakan budi ngah ngah kerana. dapat jd MB menggadaikan tanah tersebut,Juga dikelatan melayu kehilanga 10,000 ekar tanah disebabkan oleh nizar sikitol dpt jd MB.Di penang melayu kehilangan tanah dan rumah akibat kebebalan menilai janji manis DAP

 
Blogger Templates